بررسی عوامل تعیین کننده قیمت بیت کوین در ماه فوریه

خانهاخباربررسی عوامل تعیین...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

قیمت بیت کوین با جهش 43 درصدی خود از ابتدای سال، عملکرد قدرتمندی داشته است و در دو سال گذشته شاهد چنین رالی در قیمت این ارز نبوده‌ایم. بااین‌حال از ابتدای ماه فوریه، روند صعودی تبدیل به روندی خنثی شده و BTC پس از آزمایش 24000 دلار با کاهش ارزش همراه بوده و اکنون در محدوده 22700 دلاری قرارگرفته است.

- Advertisement -
spot_img

برای آنکه درک بهتری از عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین در ماه جاری داشته باشیم، قصد داریم مواردی مانند فعالیت آنچین، ورود سرمایه به صرافی‌ها و ذخایر ماینرها را مورد بررسی قرار دهیم.

- Advertisement -

فعالیت شبکه بیت کوین نشان از عدم علاقه نهنگ‌ها دارد

به نقل از بین‌کریپتو، از روز 2 فوریه و همزمان با کاهش 4 درصدی قیمت بیت کوین، فعالیت و تعداد تراکنش‌های نهنگ‌ها نیز کاهش داشته است.

نهنگ‌های بیت کوین

داده‌های سنتیمنت از فعالیت شبکه نشان می‌دهد که روز 4 ژانویه، تعداد تراکنش‌های بالای 100 هزار دلار به اوج سال 2023 در 12069 عدد رسیده است اما یک ماه بعد این تعداد به روزانه 8000 تراکنش کاهش یافته است. این روند بیشتر به دلیل افزایش اتفاقات منفی پیرامون بیت کوین و همچنین افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به حوزه آلت کوین‌ها بوده است.

در روزهای گذشته پروژه‌های بلاک چینی مربوط به هوش مصنوعی بیشترین رشد را داشته‌اند. علاوه بر آن، علاقه به شبکه‌های گواه سپرده‌گذاری مانند کاردانو و پالیگان نیز نقش زیادی در کاهش دامیننس بیت کوین داشته‌اند. یک شاخص مهم دیگر در ایجاد روند خنثی قیمت نیز فروش از سمت هولدرهای دارای 100 تا 1000 بیت کوین است. به‌طور تاریخی، موجودی این گروه از هولدرها رابطه نزدیکی با قیمت BTC دارد.

بر اساس داده‌ها، این گروه از هولدرها در حال فروش گسترده دارایی‌های خود بوده‌اند و بعید نیست که این اتفاق قیمت را در هفته آینده نیز زیر 23000 دلار نگه دارد.

هولدرهای BTC

شاخص IOAMP، اندیکاتوری است که وضعت موجودی کیف پول‌های بیت کوینی را زیر نظر می‌گیرد که در حال نزدیک شدن به نقطه سود هستند. به‌طور تاریخی، هولدرها مایل هستند در زمان رسیدن قیمت دارایی به میانگین قیمت خرید، دارایی خود را به فروش برسانند.

داده‌های این شاخص اکنون نشان می‌دهد که حمایت میانی بیت کوین در محدوده 22500 دلاری است و بسیار ضعیف‌تر از مقاومت محدوده 23500 دلاری است. اتفاقی که می‌تواند باعث سقوط قیمت به ناحیه اشاره شده در هفته‌های آتی داشته باشد. با در نظر گرفتن دیوار عرضه قابل‌توجه در اطراف 23,300 دلار، اگر BTC به زیر 22,800 دلار برسد، می‌تواند منجر به کاهش قابل‌توجه قیمت شود چراکه هولدرها به دنبال کاهش زیان خود خواهند بود.

علاوه بر آن، میزان سرمایه ورودی به صرافی‌ها نیز مانند آدرس‌های نزدیک به ناحیه شکست نشان از سقوط احتمالی قیمت به زیر 22000 دلار دارند. شاخص سرمایه ورودی به صرافی‌ها از ابتدای فوریه سیگنال نزولی صادر کرده است. باد اشاره داشت که این شاخص BTC ورودی و خروجی به صرافی‌ها را اندازه‌گیری می‌کند.

سرمایه ورودی به صرافی ها

در هفت روز گذشته موجودی این ارز در صرافی‌ها رشد 4080 عددی داشته است که نشان از افزایش 60 درصد عرضه در 30 روز اخیر دارد. به‌طورمعمول این اتفاق می‌تواند سیگنال نزولی و فروش برای بیت کوین تلقی شود.

مطلب مفید: ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟ معرفی برترین ارزهای دیجیتال AI

کاهش هزینه استخراج

در یک دیدگاه خوش‌بینانه‌تر، هزینه استخراج BTC در هفت روز گذشته سقوط قابل‌توجهی داشته است و بسیاری از ماینرها دوباره در سود قرارگرفته‌اند.

هزینه استخراج بیت کوین

در حال حاضر قیمت این دارایی درست بالای میانگین هزینه تولید یک بلاک قرار دارد. زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد، ماینرها معمولاً پاداش حاصل از استخراج بلاک را انباشت می‌کنند. ذخایر ماینرها تأثیر مستقیمی بر قیمت بیت کوین دارد. حتی در صورت کاهش دامیننس و افزایش دیدگاه منفی، کاهش هزینه استخراج می‌تواند باعث رشد قیمت در ماه فوریه شود.

توجه به داده‌های اقتصادی فدرال رزرو

بیت کوین روز 12 ژانویه و پس از اعلام شدن نرخ تورم با رشد همراه شد. داده‌های ماه گذشته نشان از کاهش و آهسته شدن نرخ تورم داشت و در پی این اتفاق، فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش داد. گزارش نرخ تورم ماه ژانویه در 14 فوریه منتشر خواهد شد و اگر شاهد کاهش دوباره تورم باشیم، قیمت BTC می‌تواند رشد دیگری را تجربه کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان