ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟ معرفی برترین ارزهای دیجیتال AI

خانهمعرفی پروژهارز دیجیتال هوش...

آنچه می‌خوانید...

اخیراً اخبار زیادی در مورد هوش مصنوعی به گوش می‌رسد. آیا می‌دانستید ارز دیجیتال هوش مصنوعی نیز به ‌طور اساسی در حال متحول کردن دنیای ارزهای دیجیتال است؟

هوش مصنوعی (AI) پتانسیل بسیار زیادی دارد و توانایی آن برای کمک به ما در حل مشکلات پیچیده به روش‌های جدید، علت این محبوبیت بوده است. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند از داده‌ها به ‌طور مؤثرتر از انسان‌ها استفاده کند و به ما در تصمیم‌گیری کمک کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی مفهوم ارز دیجیتال هوش مصنوعی بپردازیم. با فکت کوینز همراه باشید.

- Advertisement -

سرمایه‌گذاری‌های اخیر غول‌های سیلیکون ولی مانند مایکروسافت در اپن ای آی (OpenAI) نشان می‌دهد که مفهوم هوش مصنوعی آینده دنیا را در دست خواهد گرفت.

ترکیبی از هوش مصنوعی و فناوری بلاک چین، دنیایی از امکانات را هم برای مشاغل و هم برای افراد فراهم می‌کند. ارزهای دیجیتال یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری بر روی این فناوری هستند. زیرا به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که از راه حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

تفاوت بین ارز دیجیتال هوش مصنوعی و ارز دیجیتال معمولی چیست؟

ارز دیجیتال هوش مصنوعی نوع نسبتا جدیدی از ارزهای دیجیتال است که در فضای کریپتو محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این ارز از چندین جهت با سایر ارزهای رمزنگاری‌شده متفاوت است. مهم‌ترین تفاوت بین این دو مفهوم، کاربرد آن‌ها است. ارز دیجیتال هوش مصنوعی معمولاً شامل یک پلتفرم هوش مصنوعی است که کاربران را قادر می‌سازد تا برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد و از آن‌ها استفاده کنند.

این بدان معناست که کاربران می‌توانند از الگوریتم‌های پیشرفته‌ برای تصمیم‌گیری بهتر در سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود و حتی معاملات خودکار استفاده کنند.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی کمتر در برابر حملات مخرب آسیب‌پذیر است، چرا که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. علاوه بر این، کوین‌های هوش مصنوعی را می‌توان در یک بازار و شبکه غیرمتمرکز استفاده کرد. این مسئله به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به واسطه، توکن‌ها را مستقیماً روی بلاک چین خرید و فروش کنند.

یک ارز دیجیتال هوش مصنوعی همچنین دارای یک سیستم منحصر به فرد است که به کاربران برای مشارکت آنها در شبکه پاداش می‌دهد. این امر افراد را تشویق می‌کند تا به شبکه بپیوندند و با ارائه خدمات یا داده‌های ارزشمند به رشد آن کمک کنند. همه این ویژگی‌ها، ارز دیجیتال هوش مصنوعی را به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه گذارانی تبدیل می‌کند که به دنبال جایگزینی برای ارزهای دیجیتال سنتی هستند.

بیشتر بخوانید: کازماس (Cosmos) چیست؟ آشنایی با مفهوم “اینترنت بلاک چین”

5 ارز دیجیتال هوش مصنوعی مناسب سرمایه گذاری

هوش مصنوعی یکی از فناوری‌های این حوزه است که آینده بسیار روشنی دارد. بسیاری از پروژه‌ها از هوش مصنوعی برای بهبود خدمات و محصولات خود استفاده می‌کنند. در نتیجه اخیرا تعدادی از ارزهای دیجیتال متمرکز بر هوش مصنوعی در بازار ظاهر شده‌اند.

این پنج ارز دیجیتال هوش مصنوعی یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری‌ها برای کسانی است که به دنبال ورود به بازار ارزهای دیجیتال هستند. این کوین‌ها ویژگی‌ها و مزایا خاص خود را ارائه می‌دهند؛ از امنیت بالاتر گرفته تا زمان انجام تراکنش سریع‌تر. بنابراین مثل همیشه دقت کنید که قبل از سرمایه گذاری، تحقیقات خود را به صورت کامل انجام دهید.

اوشن پروتکل (OCEAN)

Ocean Protocol یک پروتکل متن باز (اوپن سورس) است که به افراد و مشاغل اجازه می‌دهد تا داده‌ها را به شیوه‌ای ایمن و شفاف مبادله کرده و کسب درآمد کنند. این به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌هایی ایجاد کنند که از ویژگی‌های متعددی مانند دسترسی به داده‌ها به صورت ایمن و از منابع متعدد، از جمله منابع عمومی و خصوصی استفاده کنند.

پروتکل اوشن همچنین به عنوان یک بازار برای مالکان و خریداران داده عمل می‌کند که خرید و فروش یا معاملات دارایی‌های مربوط به داده به روشی ایمن امکان پذیر می‌باشد.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

این پروتکل مزایای متعددی از جمله امنیت، حفاظت حریم خصوصی، شفافیت، مقیاس پذیری و صرفه جویی در هزینه را برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین کاربران را قادر می‌سازد تا دارایی‌های داده خود را در یک محیط ایمن مدیریت کنند و در عین حال تعداد افرادی را که می‌توانند این داده‌ها را مشاهده یا از آن‌ها استفاده کنند، محدود می‌کند.

همچنین کاربران را قادر می‌سازد تا قراردادهای هوشمندی را ایجاد کنند که تبادل دارایی‌های دیجیتال بین طرفین را خودکار می‌کند. به لطف معماری غیرمتمرکز پروتکل اوشن، کاربران می‌توانند بدون اتکا به واسطه‌های شخص ثالث با یکدیگر معامله کنند.

بیشتر بخوانید: ناظر قرارداد هوشمند (Auditor) کیست؟ معرفی شغلی پردرآمد در بلاک چین

 سینگولاریتی‌ نت (SingularityNET-AGIX)

SingularityNET یک پروتکل متن باز و مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند مربوط به یک شبکه غیرمتمرکزِ خدمات هوش مصنوعی است. این برنامه توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا با استفاده از بلاکچین اتریوم و مشوق‌هایی به صورت توکن برای گردهم آوردن ذینفعان مختلف، از خدمات هوش مصنوعی در یک شبکه توزیع شده درآمد کسب کنند.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

هدف آن ایجاد محیطی است که در آن خدمات هوش مصنوعی برای ایجاد، اشتراک گذاری و ادغام در برنامه‌ها ساده باشد. توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های هوش مصنوعی ایجاد کنند. در این صورت می‌توانند با سایر برنامه‌های شبکه تعامل داشته باشند و در نتیجه بازاری کارآمد ایجاد کنند که در آن توسعه‌دهندگان بتوانند به راحتی خدمات هوش مصنوعی را پیدا کرده، بخرند یا بفروشند.

دسترسی توسعه‌دهندگان به مجموعه وسیعی از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و منابع داده، ایجاد برنامه‌های قدرتمندی را که به طور کامل از پتانسیل یادگیری ماشین (Machine Learning) استفاده می‌کنند، آسان‌تر می‌کند.

SingularityNET همچنین ابزارهایی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا الگوریتم‌های سفارشی خود را به سرعت بر روی پلتفرم پیاده کنند و به آنها امکان می‌دهد از هوش جمعی شبکه بهره‌مند شوند. سینگولاریتی‌ نت طرز فکر ما در مورد هوش مصنوعی و کاربردهای بالقوه آن در زندگی ما را تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: سود واقعی دیفای (Real yield) چیست؟ معرفی برترین پلتفرم‌های سود واقعی دیفای

 فچ دات ای آی (Fetch.ai – FET)

Fetch.ai یک شبکه بلاکچینی با دسترسی همگانی است که از هوش مصنوعی غیرمتمرکز و یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال را با کمترین مشارکت انسانی امکان‌پذیر کند. این پلتفرم ابزارهایی را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد که برای تعامل با شبکه با استفاده از عوامل مستقل، خانه‌های هوشمند، زنجیره تامین (supply chain)، حمل و نقل و سایر صنایع را بهینه کنند. توکن اصلی (FET) Fetch.ai مشارکت‌کنندگان شبکه را تشویق می‌کند، تراکنش‌ها را تسهیل می‌کند و به ماینرها برای اعتبارسنجی بلاک‌های جدید بلاکچین پاداش می‌دهد.

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

شبکه Fetch.ai شامل یک اقتصاد غیرمتمرکز از عوامل، داده‌ها، خدمات و دارایی‌های دیجیتال است که می‌توانند برای یافتن، مذاکره و اجرای خدمات با یکدیگر همکاری کنند. این امر تخصیص کارآمد منابع را در یک محیط بدون استفاده از واسطه‌های متمرکز یا دخالت‌های انسانی امکان پذیر می‌کند.

علاوه بر این، فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی کاربران را قادر می‌سازد تا مدل‌های اقتصادی پیچیده‌ای بسازند که می‌توان از آنها برای بهینه‌سازی عملیات و در عین حال کاهش هزینه‌ها استفاده کرد. Fetch.ai با رویکرد نوآورانه خود در فناوری بلاکچین، راه را برای اقتصاد دیجیتال کارآمدتر که توسط عوامل مستقل قدرت می‌گیرد، هموار می‌کند.

ارز دیجیتال نامرای (NMR)

Numeraire (NMR) یک توکن مبتنی بر بلاکچین است که پلتفرم نرم افزار Numerai را تقویت می‌کند. این ارز دیجیتال هوش مصنوعی به همان روشی کار می‌کند که یک پلتفرم مدیریت و معاملات سبد سرمایه گذاری کار می‌کند. توکن NMR که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است، برای پاداش دادن به معامله گرانی که به درستی تحرکات بازار را پیش بینی می‌کنند، استفاده می‌شود.

نامرای

این امر مردم را تشویق می‌کند تا در فعالیت‌های آن شرکت کنند و در عین حال به صندوق‌های پوششی و سایر موسسات مالی اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گران قیمت یا استخدام پرسنل متخصص، به استراتژی‌های معاملاتی پیچیده دسترسی داشته باشند.

Numerai دو اپلیکیشن پارائه می‌دهد: اپلیکیشن Numerai Signals و اپلیکیشن Numerai Tournament. اپلیکیشن نومیرای سیگنالز به کاربران اجازه می‌دهد تا پیش بینی‌های خود از قیمت سهام را ارسال کنند که سپس توسط یک سیستم هوش مصنوعی ارزیابی می‌شود. اگر پیش‌بینی‌هایشان درست باشد، توکن‌ NMR پاداش می‌گیرند.

اپلیکیشن تورنمنت به کاربران اجازه می‌دهد تا در پیش‌بینی قیمت سهام رقابت کنند و در صورت پیروزی در این رقابت، پاداش خود را به صورت توکن‌های NMR دریافت کنند. این پروتکل روشی نوآورانه برای معامله گران ایجاد کرده است تا بتوانند درآمد داشته باشند و در عین حال به موسسات مالی در دسترسی به استراتژی‌های معاملاتی پیشرفته بدون نیاز به سرمایه گذاری هنگفت در زیرساخت‌ها یا پرسنل خود کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: فی پروتکل (Fei protocol) چیست؟ آشنایی با توکن فی‌ (FEI)

دیپ برین چین (DeepBrain Chain-DBC)

DBC یک پلتفرم محاسباتی بلاکچینی توزیع شده مبتنی بر هوش مصنوعی است. پلتفرم DBC دسترسی ایمن، خصوصی و مقرون به صرفه به قابلیت‌های هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. این برنامه به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا توان محاسباتی را از سایر کاربران شبکه اجاره‌کنند. آن‌ها می‌توانند هزینه این اجاره را با توکن‌های DBC بپردازند.

دیپ برین

این مدل هزینه اجرای برنامه‌های هوش مصنوعی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و استفاده از آن‌ها را برای مشاغل مختلف، مقرون به صرفه‌تر می کند. DeepBrain Chain قبلاً توسط شرکت‌های بزرگ برای توسعه بازی‌های ابری، شبیه‌سازی‌های نیمه رسانا (semiconductor simulations) و داروسازی استفاده شده است.

این پلتفرم همچنین دارای یک لایه حریم خصوصی است تا مطمئن شود که هیچ داده‌ی حساسی بدون اجازه‌ی صاحبش به اشتراک گذاشته نمی‌شود. این امر به ویژه در صنایعی که امنیت داده‌ها حیاتی است مانند مراقبت‌های بهداشتی بسیار مهم است. DeepBrain Chain به کسب و کارها این امکان را می‌دهد که به طور ایمن داده‌ها را ذخیره و پردازش کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند از مقیاس پذیری و صرفه جویی در هزینه ارائه شده توسط شبکه‌های محاسباتی توزیع شده بهره‌مند شوند.

برخی از سازمان‌های پیشرو جهان قبلاً این پلتفرم را پذیرفته‌اند. همین مسئله پتانسیل آن را برای ایجاد انقلابی در نحوه استفاده از فناوری هوش مصنوعی در آینده نشان می‌دهند.

سخن پایانی

ارز دیجیتال هوش مصنوعی شکل نسبتا جدیدی از ارز دیجیتال است که در فضای رمزارزها مورد توجه قرار گرفته است و مزایای زیادی مانند بهبود امنیت، حفظ حریم خصوصی، شفافیت، مقیاس پذیری و صرفه جویی در هزینه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این نکته را فراموش نکنید که قبل از سرمایه‌گذاری خودتان تحقیق کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

نظر شما در مورد ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟ آیا می‌تواند آینده‌ی معاملات رمزارزها را برنامه ریزی کند؟ دیدگاهتان را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

چند ارز دیجیتال هوش مصنوعی وجود دارد؟

در حال حاضر حدود 60 ارز دیجیتال وجود دارد که به نوعی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. با محبوبیت فعلی هوش مصنوعی، این احتمال وجود دارد که بسیاری از پروژه های رمزنگاری با استفاده از هوش مصنوعی در حال توسعه باشند.

پیشرفته‌ترین هوش مصنوعی در حال حاضر چیست؟

در حالی که هوش مصنوعی در حال بهبود است، راه اندازی ChatGPT در نوامبر 2022 یک تحول بزرگ بوده است. ChatGPT یک برنامه چت GPT-3، قدرتمندترین سیستم هوش مصنوعی در جهان است که به شما امکان می‌دهد با این ربات قدرتمند یک مکالمه طبیعی داشته باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان