مخالفان می‌گویند بیت کوین صفر دلار خواهد شد اما این ۳ شاخص خبر از بازگشت قیمت می‌دهند

خانهاخبارمخالفان می‌گویند بیت...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: سقوط اخیر بازار کریپتو باعث شده است تا منتقدین رمز ارزها مخصوصا بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان شعار بیت کوین مرده است را سر دهند. از نظر مخالفان، بازار نزولی کنونی پایان کار قیمت بیت کوین خواهد بود و در آینده ای نزدیک شاهد بیت کوین صفر دلاری خواهیم بود.

توییت پیتر شیف

چند ماه اخیر بدون شک برای سرمایه گذاران بیت کوین بسیار سخت بوده و قیمت این ارز به کف جدید 17600 دلاری در سال 2022 نیز سقوط کرد. با این حال، به احتمال فراوان نظرات مخالفان مبنی بر بیت کوین صفر دلاری احتمالا همانند 452 پیش بینی قبلی مبنی بر سقوط بیت کوین تا صفر دلار اشتباه از آب در خواهد آمد.

- Advertisement -

حامیان بیت کوین با استفاده از داده های درون زنجیره ای و شاخص های مختلف در حال تعیین کردن نواحی خرید این ارز هستد و در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی دیدگاه این افراد به بپردازیم.

برخی از تریدرها در واکنش به میانگین 200 هفته ای خرید می‌کنند

یکی از شاخص هایی که در گذشته نیز نقش حمایتی قدرتمندی را برای بیت کوین ایفا کرده است، میانگین متحرک 200 هفته ای است.

میانگین متحرک 200 هفته ای

همانطور که نواحی سبز رنگ در نمودار مشخص شده است، کف های قیمتی بیت کوین در چرخه های نزولی قبلی همیشه در محدوده میانگین 200 هفته ای تشکیل شده‌اند. در بیشتر موارد شاهد میل بیت کوین به یک حرکت نزولی موقت به زیر این سطح حمایتی هستیم اما در ادامه با بازگشت قیمت و آغاز یک روند صعودی همراه شده‌ایم.

پس از سقوط قیمت در 14 ژوئن که باعث حرکت قیمت به زیر این سطح شد، اکنون بیت کوین در محدوده میانگین 200 هفته ای خود معامله می‌شود. در حالی که سقوط بیشتر قیمت دور از ذهن نیست، تاریخ بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت برای مدت زیادی نسبت به این سطح فاصله نخواهد گرفت.

حمایت چند ساله بیت کوین مانع از ریزش قیمت خواهد شد

همزمان با حمایت میانگین 200 هفته ای، چندین سطح قیمتی در نمودار بیت کوین و از گذشته این ارز وجود دارند که توانایی ایفای نقش حمایتی و جلوگیری از ریزش بیشتر را دارند.

نمودار هفتگی بیت کوین

مطلب مفید: متاورس چیست؟ معنای Metaverse و آنچه باید در مورد آن بدانید

آخرین باری که قیمت بیت کوین به زیر 24000 دلار رسید به دسامبر 2020 باز می‌گردد که در آن زمان سطح 21900 دلاری به عنوان حمایت مانع از ریزش بیشتر قیمت شد و پس از آن شاهد رالی صعودی بیت کوین تا 41000 دلار بودیم. با شکست حمایت 20000 دلاری اکنون نواحی قیمتی قدرتمند سطوح 19900 و 16500 دلاری هستند.

شاخص MVRV سیگنال خرید و انباشت داده است

آخرین شاخصی که نشان از نزدیک شدن بیت کوین به کف قیمتی خود و همچنین رسیدن به ناحیه انباشت دارد، شاخص نرح ارزش بازار نسبت به ارزش تحقق یافته (MVRV) است و در حال حاضر در محدوده 0.969 قرار دارد.

شاخص MVRV

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، در 4 سال گذشته عدد این شاخص معمولا بالای 1 در حال نوسان بوده است و تنها در دو بازار نزولی شاهد پایین تر آمدن عدد MVRV بودیم. سقوط قیمت بیت کوین در ماه مارس 2020 باعث شد تا این شاخص به محدوده 0.85 برسد و برای هفت روز زیر عدد 1 بماند. در بازار نزولی سال 2018 تا 2019 نیز عدد این شاخص به 0.6992 رسید و برای مدت 133 روز زیر عدد 1 قرار گرفت.

در حالی که داده های مختلف، سقوط بیشتر قیمت بیت کوین را رد نمی‌کنند، اما نشانه هایی در بازار وجود دارد که بدترین حرکت های نزولی را تجربه کرده‌ایم و احتمالا کف های قیمتی کنونی برای مدت طولانی تری دوام نخواهند آورد. با این حال نمی‌توان به صورت قطعی مشخص کرد که آیا به زودی شاهد بازگشت بیت کوین خواهیم بود و یا حتی پیش بینی های بدبینانه مخالفان و منتقدان این ارز درست از آب در خواهد آمد و شاهد بیت کوین صفر دلاری خواهیم بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان