گارد محکم سازندگان ماینکرافت در برابر NFT ها؛ این توکن ها جایی در این بازی نخواهند داشت

خانهاخبارگارد محکم سازندگان...

آنچه می‌خوانید...

برای سازندگان ماینکرافت مهم نیست که بزرگ ترین شرکت های بازی های ویدیویی مانند Activision یا Tencent در حال ورود به دنیای NFT ها هستند. توسعه دهندگان این بازی محبوب دوست دارند توکن های NFT تا حد ممکن از بازی آنها فاصله داشته باشند. روز گذشته استودیو موجانگ، تیم توسعه بازی ماینکرافت گفت که به هیچ عنوان از NFT ها در داخل بازی خود پشتیبانی نخواهد کرد و اجازه استفاده از آنها را نیز نمی‌دهد.

از نظر این استودیو، استفاده از NFT ها در بازی می‌تواند باعث برتری برخی از کاربران نسبت به دیگران شود چرا که بهره بردن از این توکن ها یک موقعیت انحصاری و کمیاب بودن را در میان جامعه بازیکنان ایجاد خواهد کرد. چنین سناریویی ریسکی است که آنها مایل انجام دادن آن نیستند و در به روزرسانی اخیر دستورالعمل ها نیز به اعضای جامعه گفتند:

« NFT ها باعث ایجاد یک موقعیت انحصاری و کمیاب خواهند شد که ضد دستورالعمل ها و خواسته های ما برای اعضای جامعه ماینکرافت است. این توکن ها برای تمامی اعضای جامعه در دسترس نخواهند بود و چنین سناریویی باعث به وجود آمدن ناهنجاری هایی در بازی خواهد شد.»

- Advertisement -

کریپتو و NFT جایی در ماینکرافت نخواهد داشت

بنابر اعلامیه رسمی این استودیو، استفاده از تکنولوژی بلاک چین و NFT ها با ارزش های بازی ماینکرافت مبنی بر خلاقیت در همکاری و … همخوانی ندارد چرا که به کاربران و بازیکنان اجازه می‌دهد از طریق فعالیت هایشان خارج از بازی پاداش دریافت کنند.

علاوه بر آن، موجانگ معتقد است که استفاده از NFT ها باعث تغییر تمرکز بازی ها از جنبه سرگرمی خواهد شد چرا که بازیکنان به جای لذت بردن از بازی و قابلیت های آن تمرکز خود را روی قیمت NFT ها و سعی در سود بردن از آنها می‌گذارند. یکی دیگر از دلایل مخالفت با ورود NFT ها به ماینکرافت، حملات هکری و کلاهبرداری های روز افزون در این حوزه است.

مطلب مفید: پردرآمدترین بازیهای کریپتویی سال (۲۰۲۲)

این حملات برای شرکت های مدیریت کننده توکن ها نیز دردسر ساز هستند و خطر از دست رفتن دارایی ها بدون آن که کسی متوجه شود را با خود به همراه دارند. این اتفاق برای بسیاری از پروژه های مختلف که از تکنولوژی بلاک چین و NFT ها استفاده می‌کنند رخ داده و ماینکرافت اکنون قصد ندارد یکی از آنها باشد.

در همیشه بسته نخواهد ماند

در حالی که توسعه دهندگان ماینکرافت در حال حاضر به شدت مخالف ورود NFT ها و بلاک چین به بازی خود هستند اما گفتند که رشد و توسعه این تکنولوژی را زیر نظر خواهند گرفت تا شاید در آینده و در صورت جذابیت بیشتر و فایده دار بودن آن، اقدامات لازم را انجام دهند. با این وجود باید گفت که احتمال فراوان شاهد چنین اتفاقی در کوتاه مدت نخواهیم بود.

تصمیم غیرمنتظره استودیو موجانگ آب سردی بر پیکر دیگر پروژه هایی بود که حول اکوسیستم ماینکرافت ایجاد شده بودند. یکی از آنها NFTWorld است که تا امروز هیچ مشکلی با توسعه دهندگان این بازی نداشت و حتی خبر از ارتباطات سازنده نیز با آنها داده بود. تنها چند ساعت پس از اعلامیه ماینکرافت، قیمت توکن بومی NFTWorld سقوط 58 درصدی را تجربه کرد و باعث ایجاد حس عدم قطعیت در میان بازیکنانی شد که اکنون از آینده این بازی هیچ چیز نمی‌دانند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان