صعود یا سقوط ۲۵ درصدی؛ عملکرد اتریوم در ماه مارس چگونه خواهد بود؟

خانهاخبارصعود یا سقوط...

آنچه می‌خوانید...

قیمت اتریوم، توکن بومی شبکه اتریوم نشانه‌هایی از کشمکش برای روند حرکتی خود در ماه مارس نشان داده است. این عدم قطعیت در مسیر حرکتی میان تریدرها باعث شده تا شاهد روند خنثی در محدوده 1600 تا 1700 دلاری در دو هفته گذشته باشیم.

احتمال سقوط 25 درصدی قیمت اتریوم

به نقل از کوین تلگراف، عدم قطعیت در مسیر حرکت قیمت ریشه در به‌روزرسانی شانگهای دارد  که قرار است در این ماه راه‌اندازی شود. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این به‌روزرسانی باعث خواهد شد شاهد رهاسازی توکن‌های زیادی در بازار و افزایش فشار فروش در کوتاه‌مدت باشیم. گفتنی است که قرارداد هوشمند گواه سپرده‌گذاری، از دسامبر 2020 تاکنون بیش از 28 میلیارد دلار اتریوم را در خود جای داده است.

- Advertisement -

علاوه بر موارد اشاره شده، قیمت اتریوم در عبور از ناحیه مقاومتی خود نیز ناموفق بوده است. قیمت این ارز از اواسط ماه اوت سال گذشته تاکنون چندین بار تلاش کرده است تا از محدوده مقاومتی 1650 تا 1700 دلاری عبور کند اما در این امر ناموفق ظاهر شده است.

نمودار قیمت اتریوم

باید اشاره داشت که هر تلاش ناموفق این ارز برای عبور از سطح مقاومتی با اصلاح‌های گسترده همراه بوده است و هر بار قیمت اتریوم را تا سطح حمایتی خود یعنی خط روند صعودی کانال صعودی بازگردانده است. درنتیجه، اگر شاهد تکرار تاریخ باشیم، اصلاح بعدی قیمت اتریوم باید با ریزشی 25 درصدی ارزش این ارز را به محدوده 1250 دلاری برساند. از سویی دیگر، عبور از 1700 دلار می‌تواند رالی صعودی تا 1925 و 2000 دلار را به همراه داشته باشد.

مطلب مفید: پوزیشن تریدینگ (Position Trading) چیست؟

فشار فروش‌ محدود خواهد بود

در حالی که نمودار قیمت اتریوم نشان از احتمال سقوط 25 درصدی دارد، داده‌های آن چین نشان می‌دهند که احتمال چنین ریزشی بسیار کم است. از ماه سپتامبر تاکنون، موجودی اتریوم صرافی‌ها با کاهش قابل‌توجهی همراه بوده است و از 30 به 11% رسیده است. به‌طور تئوری، چنین موضوعی ریسک فشار فروش قوی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

پلتفرم تحلیلی سنتیمنت در این باره توضیح داد که روند خروج سرمایه از صرافی‌ها از ماه سپتامبر و پس از فروپاشی FTX سرعت گرفت. صرف‌نظر از دلیل این اتفاق، موجودی بیت کوین و اتریوم صرافی‌ها به کمترین میزان در 5 سال اخیر رسیده است و چنین اتفاقی فشار فروش را محدود می‌کند.

موجودی اتریوم صرافی‌ها

کریپتوکوانت نیز با توجه به هارد فورک شانگهای به نتیجه مشابهی رسیده و اشاره داشته است که احتمال سقوط قیمت اتریوم کم است. این پلتفرم تحلیلی اشاره داشت که حدود 60% از موجودی استیک شده در زیان است. پلتفرم لیدو دائو بزرگ‌ترین پلتفرم استیکینگ اتریوم است که 30% از دارایی‌های سپرده‌گذاری شده در آن در زیان 1000 دلاری یا بیشتر به سر می‌برند.

بر اساس داده‌ها، فشار فروش معمولاً زمانی رخ می‌دهد که هولدرها در سود هستند و قصد دارند از بازار خارج شوند. در حال حاضر اما با قیمت فعلی اتریوم شرایط به گونه دیگری است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان