آموزش فیوچرز صرافی کوکوین (Kucoin Futures)

خانهآموزش هاآموزش فیوچرز صرافی...

آنچه می‌خوانید...

معاملات فیوچرز کوکوین، یکی از گزینه‌های پیشرفته‌ ترید ارز دیجیتال است که این صرافی ارز دیجیتال آن را ارائه می‌دهد.

از این رو، در این مطلب از فکت کوینز قصد داریم تا به طور خلاصه به مفهوم قراردادهای آتی یا فیوچرز (Futures Contracts) پرداخته و سپس معاملات فیوچرز کوکوین را توضیح داده و انجام این معاملات در این صرافی ارز دیجیتال را آموزش دهیم.

- Advertisement -

مروری کوتاه بر مفهوم قراردادهای آتی یا فیوچرز (Futures Contracts)

اساساً قراردادهای آتی نوعی از محصولات مشتقه هستند که به دو کاربر مختلف اجازه می‌دهد تا برای خریدوفروش یک رمز ارز، در تاریخ و قیمتی از پیش تعیین شده، قراردادی منعقد کنند. درواقع این نوع از معاملات چند مزیت منحصربه‌فرد را در اختیار تریدرها قرار می‌دهند.

به‌عنوان‌مثال تریدرهای فیوچرز می‌توانند پوزیشن هایی را انتخاب کنند که به شکل قابل‌توجهی در آنها، قیمت رمز ارز مدنظر بالاتر از دارایی‌های تریدر است، یا اینکه در روندهای صعودی یا نزولی آینده بازار اقدام به معامله کنند و اینکه پوزیشن هایی باز کنند که بر روی قیمت فعلی رمز ارزهای مدنظرشان ریسک کنند.

Futures Trading
قراردادهای آتی نوعی از محصولات مشتقه هستند که به دو کاربر مختلف اجازه می‌دهد تا برای خریدوفروش یک رمز ارز، در تاریخ و قیمتی از پیش تعیین شده، قراردادی منعقد کنند.

آشنایی با معاملات فیوچرز کوکوین

به‌طور کلی، معاملات فیوچرز صرافی کوکوین، یکی از گزینه‌های پیشرفته‌ ترید ارز دیجیتال در صرافی‌های مختلف است که این صرافی ارز دیجیتال نیز آن را ارائه می‌دهد. در حقیقت برخلاف معاملات رمز ارزها در بازارهای اسپات (Spot)، معاملات قراردادهای فیوچرز این امکان را به کاربران می‌دهد که هم در پوزیشن های خرید و هم در موقعیت‌های خرید کوتاه‌مدت معامله کنند. از طرفی، در معاملات فیوچرز هیچ‌گونه خرید مستقیم رمز ارزها را شاهد نخواهیم بود و همین موضوع باعث شده تا باز کردن پوزیشن فروش کوتاه‌مدت برای تریدرها بسیار آسان‌تر باشد.

معاملات فیوچرز کوکوین
معاملات فیوچرز کوکوین، یکی از گزینه‌های پیشرفته‌ ترید ارز دیجیتال است که این صرافی ارز دیجیتال آن را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، تریدرها می‌توانند از اهرم‌ها یا لورج های (leverages) موجود در صرافی کوکوین برای افزایش میزان دارایی‌های قابل معامله خود نیز بهره ببرند. درواقع به این شکل از افزایش دارایی‌های تریدرها در معاملات، اصطلاحاً معاملات حاشیه‌ای یا مارجین (Margin Trading) گفته می‌شود.

درواقع معاملات مارجین این فرصت را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد تا به دنبال کسب سود بیشتر اقدام به ترید کنند. البته نباید از این موضوع نیز غافل باشیم که به همان اندازه که امکان کسب سود در معاملات مارجین بالاتر است، میزان ضرر بالقوه این معاملات نیز بالاتر خواهد بود.

صرافی ارز دیجیتال KuCoin به‌طورکلی ۳ نوع پلتفرم معاملات فیوچرز را به کاربران خود ارائه می‌دهد که عبارت‌اند از فیوچرز لایت (Futures Lite)، فیوچرز پرو (Futures Pro) و فیوچرز براول (Futures Brawl). از طرفی، در این ۳ پلتفرم معاملاتی فیوچرز صرافی کوکوین، ۴ دسته‌بندی مختلف از معاملات فیوچرز ارائه می‌شود که عبارت‌اند از قراردادهای معکوس (Inverse)، قراردادهای خطی (Linear)، قراردادهای دائمی یا پرپچوال (Perpetual) و قراردادهای تحویل (Delivery).

چه رمز ارزهایی را می‌توان در بازار معاملات فیوچرز کوکوین ترید کرد؟

در حال حاضر، بازار معاملات آتی صرافی KuCoin از بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند که ازجمله برترین این رمز ارزها می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • بیت کوین (BTC)
  • اتریوم (ETH)
  • سولانا (SOL)
  • فنتوم (FTM)
  • آوالانچ (AVAX)
  • ریپل (XRP)
  • پولکادات (DOT)
  • بیت کوین کش (BCH)
  • ترا (LUNA)
  • چین لینک (LINK)
  • کاردانو (ADA)
  • آکسی اینفینیتی (AXS)

نکته: دقت داشته باشید که رمز ارزها فوق، تنها بخشی از ارزهای دیجیتال قابل خریدوفروش در بازار معاملات آتی صرافی کوکوین بوده و همان‌طور که اشاره کردیم، این صرافی هم‌اکنون از ۱۰۰ رمز ارز مختلف در این بازار خود پشتیبانی می‌کند. البته ناگفته نماند که خود صرافی کوکوین از بسیاری از رمز ارزهای حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند، ولی همه این رمز ارزها در بازار معاملات آتی کوکوین قابل خریدوفروش نیستند.

انواع قراردادها در معاملات فیوچرز کوکوین

همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، در حال حاضر معاملات فیوچرز کوکوین در ۴ نوع مختلف ارائه می‌شوند که در ادامه قصد داریم تا هرکدام از آنها را به‌صورت مجزا موردبررسی قرار دهیم.

قراردادهای تحویل (Delivery Contracts)

قراردادهای تحویل نوعی از قراردادهای آتی هستند که تا پیش‌ازاین فقط در سرمایه گذاری‌های مالی سنتی استفاده می‌شوند. در حقیقت قراردادهای معاملات آتی تحویل بایستی در تاریخ خاصی که به‌عنوان تاریخ تحویل (Delivery Date) شناخته می‌شود، تسویه شوند؛ تاریخی که خریدار موظف است دارایی مدنظر را باقیمتی از پیش تعیین‌شده خریداری و دریافت کند.

از طرف دیگر، فروشنده نیز موظف است دارایی را در تاریخ تحویل، تهیه و تحویل خریدار دهد. در صرافی کوکوین نیز، این دسته از قراردادهای آتی به‌عنوان قراردادهای سه‌ماهه و بر روی دارایی‌هایی همچون بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) ارائه می‌شود.

معاملات فیوچرز کوکوین
در حال حاضر معاملات فیوچرز کوکوین در ۴ نوع مختلف ارائه می‌شوند

قراردادهای دائمی یا پرپچوال (Perpetual Contracts)

برخلاف قراردادهای تحویل، قراردادهای دائمی نوعی از قراردادهای آتی هستند که زمان تسویه نامحدودی دارند. این موضوع به این معنی است که کاربر می‌تواند برای همیشه موقعیت قرارداد را تا زمانی که بخواهد حفظ کند. در حال حاضر معاملات فیوچرز کوکوین در خصوص قراردادهای دائمی، برای بیش از ۶۰ رمز ارز مختلف ارائه می‌شود.

قراردادهای معکوس (Inverse Contracts)

قراردادهای معکوس قراردادهایی با حاشیه یا مارجین کوین (coin-margined contracts) هستند که اختصاراً با عنوان قراردادهای Coin-M نمایش داده می‌شوند. اساساً جهت اجرای یک قرارداد معکوس، فرد تریدر باید دقیقاً رمز ارزی را که می‌خواهد معامله کند، را هولد کند. به‌عنوان‌مثال، اگر قصد داشته باشید تا از طریق یک قرارداد معکوس، اقدام به ترید بیت کوین کنید، دارایی پایه شما (رمز ارزی که هولد می‌کنید) نیز باید BTC باشد.

در حال حاضر معاملات فیوچرز کوکوین در خصوص قراردادهای دائمی، برای رمز ارزهایی همچون بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، پولکادات (DOT) و ریپل (XRP) ارائه می‌شود.

قراردادهای خطی (Linear Contracts)

قراردادهای خطی قراردادهایی با حاشیه یا مارجین تتر (USDT) هستند که در پلتفرم KuCoin از طریق گزینه USDT-M شناخته می‌شوند. رمز ارز پایه این نوع معاملات، USDT است. درواقع با توجه به ثبات قیمتی که استیبل کوین تتر دارد، طیف گسترده‌تری از ارزهای دیجیتال برای معامله با استفاده از این نوع قرارداد ارائه می‌شوند. جدا از این، جهت ترید از طریق این دسته از قراردادهای آتی، نیاز است تا USDT را به‌عنوان رمز ارز پایه خود هولد کنید.

از طریق جدول زیر می‌توانید به‌طور دقیق قراردادهای پرپچوال و تحویلی که در بازار معاملات فیوچرز کوکوین ارائه می‌شوند را با یکدیگر مقایسه کنید:

قراردادهای تحویلقراردادهای پرپچوال 
فصلنامه BTC 0924BTC PERP/USDTقراردادها
2021/09/24 08:00:00 (UTC)تاریخ انقضاء
20x100xحداکثر اهرم قابل ارائه
فاندینگ ریت 0.025٪فاندینگ ریت بستگی به قراردادفاندینگ ریت (Funding Rate) و کارمزد تسویه
مقایسه قراردادهای پرپچوال و تحویلی در بازار معاملات فیوچرز کوکوین

ویژگی‌های معاملات فیوچرز کوکوین

در ادامه قصد داریم تا ویژگی‌های معاملات فیوچرز کوکوین را مورد بررسی قرار دهیم.

معاملات لایت فیوچرز کوکوین (KuCoin Futures Lite)

نسخه لایت معاملات فیوچرز کوکوین، یک نسخه ساده‌شده از معاملات فیوچرز است که هدف آن آسان‌تر و البته لذت‌بخش‌تر کردن تجربه مشارکت در این نوع از معاملات رمز ارزها است. درواقع در این نسخه از معاملات فیوچرز کوکوین، سعی شده تا با حذف برخی از جنبه‌های رابط کاربری که پیچیدگی ورود به موقعیت‌ها (Positions) را به حداقل می‌رساند، پلتفرم ساده‌تری را در اختیار تریدرهای فیوچرز قرار داد.

از طرفی، در نسخه Lite معاملات فیوچرز کوکوین، کاربران می‌توانند بین قراردادهای آتی با مارجین USDT یا BTC، یکی را انتخاب کنند. همچنین تریدرها می‌توانند در اینجا نیز به همان تعداد از جفت ارزهای معاملاتی عرضه‌شده در نسخه اصلی از پلتفرم معاملات فیوچرز کوکوین دسترسی داشته باشند. دقت داشته باشید که صفحه‌بندی نسخه Lite از بازار معاملات آتی KuCoin، تنها از داده‌های بازار، داده‌های قراردادها و رابط عملیات معاملاتی تشکیل شده است.

معاملات فیوچرز کوکوین
برخلاف معاملات رمز ارزها در بازارهای اسپات، معاملات قراردادهای فیوچرز این امکان را به کاربران می‌دهد که هم در پوزیشن های خرید و هم در موقعیت‌های خرید کوتاه‌مدت معامله کنند.

معاملات پرو فیوچرز کوکوین (KuCoin Futures Pro)

نسخه پرو معاملات فیوچرز کوکوین، همان نسخه لایت این پلتفرم است، به‌اضافه چند ویژگی اضافه دیگر. در حقیقت این پلتفرم بسته جامع‌تری را برای افراد باتجربه و حرفه‌ای قراردادهای آتی ارائه می‌دهد. از طرفی، در این نسخه نیز تریدرها می‌توانند بین قراردادهای آتی با مارجین USDT و BTC، به‌دلخواه یکی را انتخاب کنند.

بااین‌حال، صفحه‌بندی نسخه KuCoin Futures Pro شامل یک سربرگ مخصوص قراردادهای تفصیلی (detailed contracts)، یک جعبه‌ابزار مخصوص عملیات تریدینگ، اطلاعات دقیق‌تری از بازار (مثل دفترچه سفارشات) و بخشی مجزا جهت مشاهده پوزیشن های بازشده به‌وسیله تریدر است.

معاملات براول فیوچرز کوکوین (KuCoin Futures Brawl)

نسخه براول معاملات فیوچرز کوکوین، این امکان را به تریدرها می‌دهد تا در زمان انعقاد قراردادهای آتی، برای دریافت جایزه درصدی از جوایز استخر (که مقدار آن دائماً در حال تغییر است) این صرافی ارز دیجیتال، با یکدیگر رقابت کنند. در حقیقت این پلتفرم، به‌نوعی یک شکل از بازی در قالب معاملات فیوچرز است که هدف آن تبدیل این نوع از معاملات، به یک فعالیت سرگرم‌کننده است.

به‌طورکلی، در این پلتفرم، یک تریدر بایستی برای شرکت در یک رویداد Brawl در صرافی کوکوین و پیش از آنکه فرایند شمارش امتیازات معاملاتی تریدرها آغاز شود، ثبت‌نام کند.

معاملات اهرمی یا لورج تریدینگ (Leverage trading)

اساساً تمامی پلتفرم‌های مربوط به معاملات فیوچرز کوکوین، از قابلیت معاملات اهرمی پشتیبانی می‌کنند. این بدان معنا است که تریدرها می‌تواند از پلتفرم کوکوین پول قرض کرده تا بدین ترتیب، اندازه موقعیت معاملات خود را افزایش دهند. علاوه بر این، در صرافی کوکوین می‌توان اهرم‌ها را بین ۱ الی ۲۰ برابر برای رمز ارزها عادی تنظیم کرد. از طرفی، برای رمز ارزهای محبوبی همچون BTC و ETH نیز می‌توان از اهرام‌هایی با میزان حداکثری ۱۰۰ برابر نیز استفاده کرد.

جدا از این، سود و زیان این نوع از معاملات فیوچرز کوکوین، تماماً برحسب BTC، ETH یا USDT محاسبه می‌شوند. ضمناً تریدرها می‌توانند هر زمان که تمایل داشته باشند، با بستن موقعیت خرید یا فروش خود، از معامله فیوچرز مدنظر خارج شوند. بااین‌وجود، در کنار مزایایی همچون افزایش اندازه پوزیشن ها، اهرم‌سازی این امکان را نیز به کاربران می‌دهد تا به‌طور همزمان، چندین پوزیشن مختلف را برای رمز ارزهای گوناگون باز کنند.

KuCoin Futures Trading
تریدرها می‌توانند از اهرم‌ها یا لورج های (leverages) موجود در صرافی کوکوین برای افزایش میزان دارایی‌های قابل معامله خود نیز بهره ببرند.

آموزش معاملات فیوچرز کوکوین

حال که به‌طور کامل با زوایا مختلف معاملات فیوچرز کوکوین آشنا شدیم، در ادامه قصد داریم تا به آموزش این دسته از معاملات رمز ارزها در این صرافی ارز دیجیتال محبوب بپردازیم.

آموزش ایجاد یک حساب کاربری در صرافی کوکوین

اساساً فرایند ثبت‌نام در صرافی KuCoin بسیار ساده است و جهت انجام این کار شما تنها به یک آدرس ایمیل یا یک شماره تلفن همراه نیاز خواهید داشت.

مرحله ۱: با یک آدرس ایمیل یا یک شماره تلفن همراه، ثبت‌نام کنید

برای ثبت‌نام در صرافی کوکوین می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی KuCoin یا اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های تلفن همراه این صرافی وارد شده و سپس بر روی گزینه ثبت‌نام (Sign Up) کلیک کنید. در قدم بعدی از شما خواسته می‌شود تا یک آدرس ایمیل وارد کنید. در اینجا بایستی اطمینان حاصل کنید تا ایمیلی که وارد کرده‌اید به‌درستی کار می‌کند؛ چراکه یک کد تأیید به این ایمیل ارسال خواهد شد و شما به این کد برای ادامه روند ثبت‌نام خود نیاز خواهید داشت.

مرحله ۲: وارد حساب کاربری خود شوید

اساساً ۲ راه برای ورود به حساب کاربری شما در صرافی کوکوین وجود دارد: یا از طریق رمز عبور شخصی که در مرحله قبل وارد کرده‌اید و یا از طریق کد QR. بااین‌حال، پس از ورود از طریق هرکدام از این گزینه‌ها، شما می‌توانید فرایند معاملات خود در بازار معاملات فیوچرز کوکوین را آغاز کنید. ضمناً همواره به یاد داشته باشید که به‌هیچ‌وجه نباید جزئیات حساب کاربری خود را با فرد دیگری به اشتراک بگذارید.

آموزش‌ترید در بازار معاملات فیوچرز کوکوین

شما می‌توانید معاملات فیوچرز کوکوین را از طریق اپلیکیشن مخصوص تلفن‌های همراه یا مستقیماً از طریق وب‌سایت رسمی این صرافی ارز دیجیتال انجام دهید.

مرحله ۱: فعال کردن معاملات فیوچرز کوکوین

اولین قدم این است که به تب Futures در اپلیکیشن تلفن همراه کوکوین رفته یا در نسخه دسکتاپ، بر روی تب KuCoin Futures کلیک کنید. حال بایستی نسخه‌ای از پلتفرم Futures را که قصد دارید تا از آن استفاده کنید را از میان گزینه‌های Lite، Pro یا Brawl، انتخاب کنید.

اگر پیش‌ازاین، چنین کاری را انجام نداده‌اید، برای استفاده از پلتفرم فیوچرز، بایستی بر روی گزینه فعال کردن معاملات آتی (Enable Futures Trading) کلیک کنید.

آموزش فیوچرز KuCoin
آموزش معاملات فیوچرز کوکوین؛ منبع: finder

مرحله ۲: وجوه را به‌حساب فیوچرز خود منتقل کنید

قبل از شروع، بایستی وجوهی را به‌حساب فیوچرز خود انتقال دهید. برای این کار، در اپلیکیشن تلفن همراه باید به تب Assets رفته و بر روی گزینه انتقال (Transfer) کلیک کرده و سپس وجوه خود را از حساب اصلی KuCoin خود به‌حساب فیوچرزتان منتقل کنید. اما اگر هیچ دارایی در حساب اصلی خود ندارید، می‌توانید به‌جای آن، مستقیماً وجه را به‌حساب فیوچرز خود واریز کنید.

توجه داشته باشید که الزامات توکن ها در قراردادهایی با مارجین USDT و قراردادهایی با مارجین رمز ارزهایی مثل BTC یا ETH، متفاوت است. حال پس از واریز وجوه، شما آماده هستید تا انتخاب کنید که قصدترید کردن کدام‌یک از جفت ارزها را دارید.

آموزش فیوچرز KuCoin
آموزش‌ترید در بازار معاملات فیوچرز کوکوین

مرحله ۳ شروع به معامله کنید

پس از انتخاب یک جفت ارز معاملاتی، می‌توانید از بین گزینه‌های خرید (Buy) یا فروش (Sell)، یکی را به‌دلخواه انتخاب کنید. درواقع گزینه خرید معادل اخذ یک پوزیشن خرید است که در آن، با افزایش قیمت یک توکن، شما سود خواهید کرد. از سوی دیگر، گزینه فروش نیز شامل اخذ یک پوزیشن شورت (Short) است که در آن، به‌محض کاهش قیمت رمز ارز مدنظر، شما سود خواهید کرد.

همان‌طور که قبلاً نیز ذکر کردیم، KuCoin به شما آزادی انتخاب اهرم مدنظرتان را می‌دهد. درواقع این محدوده از 1x تا 20x (البته محدودیت ۱۰۰ برابری برای رمز ارز BTC و دیگر معاملات پرپچوال نیز وجود دارد) است. همچنین به یاد داشته باشید که اهرم بالاتر، به معنای افزایش ریسک انحلال یا لیکویید شدن (liquidation) معامله شما نیز خواهد بود.

آموزش فیوچرز KuCoin
آموزش‌ترید در بازار معاملات فیوچرز کوکوین

به‌طورکلی، لیکویید شدن زمانی اتفاق می‌افتد که شما نتوانید درصدی از ارزش موقعیت خود را که به آن درصد نگهداری (maintenance percentage) نیز گفته می‌شود را حفظ کنید. در حقیقت این درصد بر اساس میانگین قیمت ورودی و اهرم شما محاسبه می‌شود. حال اینکه، اگر قیمت مشخص‌شده به این آستانه برسد، موقعیت شما لیکویید شده و تمامی وجوهی که به‌عنوان مارجین در معاملات آتی خود استفاده کرده‌اید را از دست خواهید داد.

کارمزد معاملات فیوچرز کوکوین

اساساً در یک‌ترید، همواره دو طرف وجود دارند: سازنده یا میکر (maker) و گیرنده یا تیکر (taker). درواقع میکرها افرادی هستند که نظم جدیدی بر روی پلتفرم ایجاد کرده و درنتیجه باعث ایجاد نقدینگی شده‌اند. در همین حال، تیکرها نیز سفارشات موجود را پذیرفته و ازاین‌رو، باعث حذف نقدینگی موجود می‌شوند. درنتیجه، پاداش میکرها این است که اغلب کارمزد تراکنش کمتری پرداخت می‌کنند.

به‌طورکلی، کارمزدهای مربوط به معاملات فیوچرز کوکوین به شرح زیر است:

کارمزد تراکنشطرفین قرارداد
0.02%میکر
0.06%تیکر
کارمزدهای معاملات فیوچرز کوکوین

کارمزد برداشت در معاملات فیوچرز کوکوین

کارمزد برداشت برای ارز دیجیتال بیت کوین، ۰٫۰۰۰۵ BTC است که این رقم چیزی در حدود ۴۰ درصد کمتر از میانگین کارمزد دریافتی توسط دیگر صرافی‌ها (۰٫۰۰۰۸۱۲ BTC) است.

ریسک معاملات فیوچرز کوکوین

حال قصد داریم تا ریسک شرکت در معاملات فیوچرز صرافی KuCoin را موردبررسی قرار دهیم.

ریسک انحلال یا لیکویید شدن دارایی‌ها

اساساً ارزهای دیجیتال بی‌ثبات‌ترین طبقه‌بندی از دارایی‌ها در سرتاسر جهان به شمار می‌روند. درواقع قیمت برخی از محبوب‌ترین رمز ارزهای موجود در بازار، گاهی در یک روز بین ۲۰ تا ۱۰۰٪ نوسان پیدا می‌کنند. درحالی‌که اهرم‌ها (Leverages) به‌طور بالقوه می‌تواند پاداش‌های تریدرها را برای معاملاتی با پوزیشن مناسب، افزایش دهد؛ بااین‌وجود اگر آن ترید طبق برنامه پیش نرود، این امکان وجود دارد که حساب تریدر به‌طور کامل تخلیه شود. ازاین‌رو، معاملات آتی برخلاف معاملات اسپات، دارای آستانه لیکویید شدن (liquidation threshold) هستند.

ریسک پلتفرم

درست مثل هر پلتفرم دیگری، سیستم‌هایی که برای پشتیبانی از تریدرها استفاده می‌شوند، در برابر اختلالات یا ایرادات احتمالی، سیستم آسیب‌پذیر هستند؛ به‌ویژه در زمان‌هایی که معاملاتی با حجم بالا در آن پلتفرم انجام شده و ترافیک کاربران بالا می‌رود. حال اینکه اگر پلتفرم ازکارافتاده یا فرایندهای عملیاتی آن مختل شود، این موضوع ممکن است باعث بروز خسارات قابل‌توجهی شود. در حقیقت هرگونه نقصی ممکن است به این معنی باشد که تریدرها نتوانند بر پوزیشن های خود نظارت کرده یا تنظیمات لازم را برای جلوگیری از ضرر دهی خود انجام دهند.

سرقت

با ظهور حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi)، بسیاری از هکرها تمرکز فعالیت‌های مخرب خود را بر روی صرافی‌ها و پروتکل‌های غیرمتمرکز و آسیب‌پذیری های قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) آزمایش نشده معطوف کرده‌اند. بااین‌حال، این بدان معنا نیست که پلتفرم‌های متمرکزی همچون KuCoin، مورد هدف آنها قرار نمی‌گیرند.

به‌طور کلی اگر صرافی ارز دیجیتال کوکوین هک شده و صندوق‌های بیمه KuCoin نتوانند پوشش کافی برای دارایی‌های به سرقت رفته کاربران را ارائه دهند، احتمال از دست رفتن دارایی‌های کاربران برای همیشه وجود خواهد داشت.

البته این موضوع، چیز جدیدی برای صرافی KuCoin نیست. درواقع در سال ۲۰۲۰، هکرها موفق شدند تا بیش از ۲۷۵ میلیون دلار از دارایی‌های کاربران را از صرافی کوکوین به سرقت ببرند. البته خوشبختانه تمام وجوه به سرقت رفته کاربران، توسط صرافی به آنها بازگردانده شد.

احتمال دیگر نیز این است که یک هکر فقط حساب کاربری شمارا هدف قرار داده و پس از دسترسی به رمز ورود شما (اصطلاحاً به این نوع از حملات هکرها، حمله فیشینگ گفته می‌شود)، دارایی‌های شمارا به سرقت ببرد. بااین‌حال، جهت جلوگیری از این امر، به‌هیچ‌وجه نبایست جزئیات حساس مربوط به‌حساب کاربری خود را با فردی دیگر به اشتراک گذاشته یا بر روی لینک‌های مشکوک ارسال‌شده در ایمیل‌ها، پیام‌ها یا تبلیغات کلیک کنید.

صرافی ارز دیجیتال KuCoin
اگر صرافی ارز دیجیتال کوکوین هک شده و صندوق‌های بیمه KuCoin نتوانند پوشش کافی برای دارایی‌های به سرقت رفته کاربران را ارائه دهند، احتمال از دست رفتن دارایی‌های کاربران برای همیشه وجود خواهد داشت.

مزایا و معایب معاملات فیوچرز کوکوین

حال که تا به اینجا به خوبی با تمامی جوانب و زوایای معاملات فیوچرز کوکوین آشنا شدیم، زمان آن رسیده که در چند خط، مزایا و معایب این دسته از معاملات رمز ارزها در صرافی KuCoin را باهم مقایسه کنیم.

مزایا

  • در قیاس با دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال، KuCoin یکی از کمترین میزان کارمزدها را برای معاملات فیوچرز ارائه می‌دهد.
  • این صرافی از قراردادهای آتی طیف گسترده‌ای از رمز ارزها پشتیبانی می‌کند.
  • قراردادهای آتی به لطف قابلیت معاملات اهرم، این امکان را به تریدرها می‌دهند که بدون داشتن یک سرمایه کلان، با میزان بیشتری از دارایی اقدام به ترید کنند.

معایب

  • اگرچه قراردادهای آتی این قابلیت را در اختیار تریدرها قرار می‌دهند تا به‌وسیله اهرم‌ها، پوزیشن های بزرگ‌تری باز کنند، ولی بااین‌حال ریسک معاملات را نیز افزایش داده و تریدرها را درخطر لیکویید شدن دارایی‌ها قرار می‌دهند.
  • در قیاس با معاملات اسپات، بروز مشکل در پلتفرم‌های معاملاتی فیوچرز، احتمال ضرر دهی تریدرها را به‌مراتب افزایش می‌دهد.

نتیجه‌گیری

صرافی کوکوین به لطف ارائه یک رابط کاربری ساده و محبوب و همچنین پشتیبانی از خیل گسترده‌ای از رمز ارزها موجود در بازار، یکی از برترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی برای قراردادهای فیوچرز به‌حساب می‌آید. این صرافی همچنین در قیاس با بسیاری دیگر از رقبای خود، میزان کمتری از کارمزدهای انجام تراکنش و برداشت دارایی‌ها از کاربران خود دریافت می‌کند.

بااین‌حال، همواره به یاد داشته باشید که در زمان استفاده از اهرم‌ها در معاملات فیوچرز کوکوین یا دیگر پلتفرم‌های ارائه‌دهنده قراردادهای آتی، هم می‌توانید سود بیشتری کسب کنید و هم این احتمال وجود دارد تا تمامی دارایی‌های خود را از دست دهید. همچنین توجه داشته باشید که به دلیل فشار شدید نظارتی، در حال حاضر بسیاری از صرافی‌ها خدمات معاملات آتی خود را به‌شدت محدود یا کاملاً متوقف کرده‌اند.

در آخر نیز، باید ذکر کنیم که فقط وقتی وارد بازار معاملات فیوچرز شوید که یک پیش‌بینی قوی و معتبر از روند بازار داشته باشید. در این صورت، حتی در بدترین شرایط نیز، شما فقط مقدار اندکی از دارایی‌های خود را از دست خواهید داد. همچنین اگر یک تریدر مبتدی هستید، توصیه ما در فکت کوینز این است که از بازارهای ترید اسپات استفاده کنید؛ چراکه این بازارها رویکرد ساده‌تری برای ترید رمز ارزها داشته و اساساً روشی کم‌خطرتر برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال به‌حساب می‌آیند.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان