صرافی بایننس 50 میلیون دلار استیبل کوین TUSD مینت کرد

خانهاخبارصرافی بایننس 50...

آنچه می‌خوانید...

تنها چند روز پس از گزارش‌های نهادهای مالی در آمریکا مبنی بر دستور توقف صدور BUSD، صرافی بایننس در اقدامی 50 میلیون دلار استیبل کوین TUSD مینت کرد. این تراکنش روز 16 فوریه صورت گرفت و در حالی رخ داد که دو روز قبل از آن، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس گفته بود که با توجه به اتفاقات رخ داده باید دارایی‌های استیبل کوین خود را متنوع کند و از BUSD فاصله بگیرد.

مینت TUSD توسط بایننس

به نقل از کوین تلگراف، علیرغم مینت 50 میلیون دلار TUSD از قرارداد هوشمند پلتفرم تراست توکن، ژائو پیش‌تر توضیح داده بود که با توجه به اقدامات اخیر کمیسیون بورس آمریکا و دفتر خدمات مالی نیویورک، دامیننس استیبل کوین‌های دلاری و وابسته به این ارز کاهش خواهد یافت. وی دراین‌باره افزود:

«فکر می‌کنم موضع فعلی قانون‌گذاران نسبت به استیبل کوین‌های مبتنی بر دلار آمریکا باعث خواهد شد تا صنعت کریپتو به سمت استیبل کوین‌های الگوریتمی و استیبل کوین‌هایی حرکت کند که رابطه‌ای با دلار ندارند. با توجه به آژانس‌های دولتی زیادی که در حال وارد کردن فشار بر این ارزها هستند، به‌زودی شاهد کوچک شدن بازار استیبل کوین‌های دلاری خواهیم بود. در همین راستا بایننس باید به دنبال راهکارهای دیگری باشد.»

- Advertisement -
توییت صرافی بایننس

درحالی‌که وی توضیح داده بود، بایننس در کوتاه‌مدت پشتیبانی بیشتری از تتر و یو اس دی سی فراهم خواهد کرد، در رابطه با اتفاقات BUSD و از بین رفتن آن در طول زمان اشاره داشت که صرافی اکنون در حال بررسی استیبل کوین‌های مبتنی بر ین ژاپن و یورو است.

در رابطه با دلار بایننس نیز ژائو توضیح داد که موجودی در گردش BUSD صرافی در امنیت کامل به سر می‌برد و هرگاه که کاربران بخواهند این توکن را به فروش برسانند صرافی عملیات بازخرید و توکن سوزی را انجام خواهد داد. قابل‌توجه است که ژائو اشاره داشت هیچ‌گاه نسبت به موفقیت دلار بایننس دیدگاه کاملاً صعودی و مثبتی نداشته است.

مطلب مفید: هرآنچه باید درمورد دفترچه سفارش ارز دیجیتال (Order Book) و نحوه خواندن آن بدانید!

وی توضیح داد که BUSD هیچ‌وقت یک تجارت بزرگ برای بایننس محسوب نشد و در زمان آغاز کار، وی حتی انتظار شکست پروژه را نیز داشته است. گفتنی است که TUSD، یکی از ارزهایی است که صرافی در ماه سپتامبر خبر از تبدیل خودکار آن به BUSD داده بود تا نقدینگی و کارآمدی استیبل کوین خود را بهبود بخشد.

باید اشاره داشت که یو اس دی سی و USDP نیز ازجمله استیبل کوین‌هایی هستند که در لیست تبدیل خودکار صرافی قرار گرفتند. این موضوع باعث شد تا دامیننس دلار بایننس در بازار استیبل کوین‌ها در چند هفته از 10% به 15% برسد.

پلتفرم تراست توکن، استیبل کوین TUSD را در ماه مارس 2018 راه‌اندازی کرد. این ارز دیجیتال در شبکه‌های اتریوم، آوالانچ، پالیگان و ترون در دسترس است. توکن TUSD جدید زمانی مینت می‌شود که خریدار دلار آمریکا را به حساب امانی شخص ثالثی منتقل کند که سپرده‌های دلاری را از جانب حساب Prime Trust در پلتفرم تراست توکن نگه‌داری می‌کند. زمان که دلار توسط حساب دریافت شد، TUSD با نسبت یک‌به‌یک به دلار آمریکا منتقل شده و به حساب ERC-20 یا BEP-2 تریدر ارسال می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان