ادعای یکی از کاربران: نسخه اولیه کد بیت کوین را پیدا کردم

خانهاخبارادعای یکی از...

آنچه می‌خوانید...

جیم بلاسکو، یکی از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال مدعی شده قدیمی‌ترین نسخه رسمی بازگذاری‌شده از کد بیت کوین، نوشته‌شده به دست ساتوشی ناکاموتو را پیدا کرده است. به گفته وی، نسخه اولیه کد بیت کوین در آگوست سال 2009 در فضای اینترنت آپلود شده است.

بلاسکو روز گذشته در پستی در فیسبوک خاطرنشان کرد با استفاده از ترفندهای هک مرورگر در پلتفرم توسعه نرم‌افزار SourceForge، جایی که بیت کوین برای اولین بار در نوامبر سال 2008 در آن به ثبت رسید، موفق شده تا به نسخه اولیه کد بیت کوین دست پیدا کند. به گفته بلاسکو، این کد مربوط به اولین روزهایی است که ساتوشی ناکاموتو، از ساخت بیت کوین خبر داده است.

- Advertisement -

این فرد مدعی شده در زمان خلق بیت کوین، 6 ماه طول کشیده تا ساتوشی ناکاموتو، یک میلیون واحد از این ارز را استخراج کند و بلاک شماره 20000، تا تاریخ 22 ژوئیه 2009 ایجاد نشده است.

بلاسکو در این رابطه اظهار داشت:

پیش از این تصور می‌شد این فایل برای حداقل 10 سال است که گم‌شده است. با این حال، پس از کمی بررسی کوین‌های قدیمی، به SourceForge رفتم و با کمی ترفندهای هک مرورگز، داده‌های خام گمشده مربوط به نسخه 1.1 بیت کوین را پیدا کردم. از سال 2012 تصور می‌شد کد خام و فایل‌ها به دلایلی در SourceForge گم‌شده و از بین رفته است اما من با کمی جستجو موفق شدم آنها را پیدا کنم.

نسخه اولیه کد بیت کوین
ورژن اولیه کد بیت کوین

با توجه به کدها، در قسمت کامنت‌ها ساتوشی ناکاموتو دلایل خود در رابطه با استفاده از رمزگذاری base-58 به جای base-64 را نوشته و در رابطه با خطاهای احتمالی آینده بیت کوین صحبت کرده است.

نسخه اولیه کد بیت کوین
ورژن اولیه کد بیت کوین

پس از انتشار وایت پیپر بیت کوین در سال 2008، نخستین بلاک این بلاکچین در تاریخ 3 ژانویه سال 2009 استخراج شد. پس از گذشت بیش از 12 سال از خلق بیت کوین، هویت ساتوشی ناکاموتو همچنان یکی از افسانه‌های فضای اینترنت است و ناشناخته مانده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان