جریمه 3 میلیون دلاری مایکروسافت در پی نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران

خانهاخبارجریمه 3 میلیون...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته، رسانه خبری رویترز در گزارشی تازه مدعی شد که شرکت مایکروسافت، غول آمریکایی حوزه فناوری ، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است. بیانیه‌ای رسمی از سمت مقامات نشان می‌دهد که در پی نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران دولت این کشور و مایکروسافت به توافق رسیده‌اند و غول حوزه فناوری باید 3 میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

جریمه مایکروسافت در پی نقض تحریم‌ها

به نقل از pcjow، مایکروسافت اعتراف کرده است که در بیش از 1300 پرونده مربوط به کشورهای کوبا، ایران، سوریه و روسیه، تحریم‌های آمریکا را نقض کرده است. این شرکت در ادامه افزود که حاضر است تا 3 میلیون دلار جریمه نیز پرداخت کند. بر اساس داده‌ها، مایکروسافت علیرغم تحریم‌های آمریکا، خدمات و نرم‌افزارهای خود را در دسترس این کشورها قرار داده است.

- Advertisement -

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای توضیح داد که رفتار مایکروسافت غیر فاحش بوده و این شرکت به صورت داوطلبانه جزئیات نقض تحریم‌ها را فاش کرده است. گفتنی است که بخش بزرگی از نقض تحریم‌ها در فاصله سال‌های 2012 و 2019 رخ داده و مربوط به ارائه خدمات به سازمان‌های روسی و شهروندان منطقه کریمه بوده است. خزانه‌داری آمریکا گفته است که مایکروسافت نتوانسته مانع از رسیدن سرویس‌های خود به سازمان‌ها و مناطق تحت تحریم شود.

مطلب مفید: هر آنچه باید قبل از ورود به بازار ارز دیجیتال بدانیم

پس از این بیانیه‌ها و توافق با دولت در رابطه با نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران و دیگر کشورها، مایکروسافت بیانیه‌ای صادر کرد و توضیح داد که از خطای خود نسبت به رفتار نکردن و عدم انطباق با تحریم‌ها مطلع است.

با این حال شرکت خرسند است که موفق شده با دولت همکاری کند و در این زمینه به توافق برسند. گفتنی است که مایکروسافت اعلام کرده محدودیت‌های خارجی و همچنین قوانین تحریمی اعمال شده است از سمت وزارت خزانه‌داری و دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا (OFAC) را بسیار جدی می‌گیرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان