هارد فورک شاپلا با موفقیت در شبکه اتریوم اجرا شد؛ قابلیت برداشت فعال شد

خانهاخبارهارد فورک شاپلا...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

هارد فورک شاپلا، به‌روزرسانی مورد انتظار شبکه اتریوم برای تکمیل مرج شب گذشته در شبکه اصلی راه‌اندازی شد تا اکنون پس از چند ماه، اعتبارسنج‌های شبکه بتوانند اتریوم‌های استیک شده در زنجیره بیکن را برداشت کنند. لازم به ذکر است که این به‌روزرسانی شب گذشته در ایپاک شماره 194048 در شبکه اتریوم راه‌اندازی شد.

هارد فورک شاپلا در شبکه اصلی اتریوم اجرا شد

به نقل از کوین تلگراف، در ساعت ابتدایی پس از راه‌اندازی هارد فورک شاپلا، حدود 12859 اتریوم در 4333 برداشت آزاد شد. در حال حاضر نزدیک به 44% از اعتبارسنج‌های شبکه می‌توانند درخواست برداشت کامل یا بخشی از اتریوم‌های استیک شده خود را ارائه کنند. باید اشاره داشت که بیشتر برداشت‌ها بین 2.8 تا 3.2 اتریوم بوده که نشان می‌دهد اکثر اعتبارسنج‌ها تنها پاداش استیکینگ خود را برداشت کرده‌اند.

- Advertisement -
توییت اریک

داده‌های پلتفرم Rated Network نشان می‌دهد که تنها 3996 اعتبارسنج پیش از راه‌اندازی هارد فورک شاپلا در شبکه اصلی اتریوم در صف خروج ثبت‌نام کردند. لازم به ذکر است که در میان کل اتریوم‌های قابل ‌برداشت، صرافی هیوبی با 30% بیشترین سهم را دارد و پس از آن دائو Pie با 17.7% در رتبه دوم قرار گرفته است.

همچنین بنا بر داده‌های نانسن، حدود 284622 اتریوم نیز توسط 7948 اعتبارسنج شبکه قرار است به‌طور کامل برداشت شوند. قیمت اتریوم در حال حاضر 1920 دلار است و در ساعات اولیه هارد فورک شاپلا تغییر چندانی نداشته است. به‌صورت تئوری، این به‌روزرسانی می‌تواند 18 میلیون اتریوم به ارزش تقریبی 34.8 میلیارد دلار را در زنجیره بیکن آزاد کند.

مطلب مفید: بازار اولترا (Ultra Marketplace) چیست؟ آموزش Ultra marketplace

اتریوم قابل برداشت

با این حال و به‌منظور جلوگیری از سیل فروش و سقوط ارزش بازاری اتریوم، بنیاد اتریوم اعلام کرده است که مکانیسم‌های مختلفی به کار گرفته شده‌اند. داده‌های گلسنود نشان می‌دهد که در هفته اول پس از شاپلا، تنها 1% از اتریوم‌ها آزاد می‌شوند. قابل‌توجه است که 12859 اتریومی که در ساعات ابتدایی آزاد شدند تنها بیانگر 0.07% از کل اتریوم‌های استیک شده در زنجیره بیکن هستند.

گفتنی است که از طریق طرح بهبود شبکه EIP-4895، اتریوم‌های استیک شده از زنجیره بیکن به ماشین مجازی اتریوم یا لایه اجرایی منتقل شدند تا عملیات برداشت ممکن شود. باید اشاره داشت که هارد فورک شاپلا از زمان به‌روزرسانی مرج در 15 سپتامبر سال گذشته، مهم‌ترین به‌روزرسانی اتریوم محسوب می‌شود و اکنون این شبکه یک گام مهم دیگر به سمت سیستمی کاملاً مبتنی بر گواه سپرده‌گذاری برداشته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان