هارد فورک کاردانو به زودی راه اندازی می‌شود؛ چه تغییراتی را شاهد خواهیم بود؟

خانهاخبارهارد فورک کاردانو...

آنچه می‌خوانید...

شبکه کاردانو قرار است که طی ده روز آینده شاهد یک به‌روزرسانی و هارد فورک بسیار مهم باشد. هارد فورک کاردانو برای بامداد روز 26 بهمن برنامه‌ریزی‌شده و انتظار می‌رود که در زمان آغاز ایپاک 394 و بلاک شماره 84844800 شاهد راه‌اندازی این به‌روزرسانی در شبکه اصلی باشیم.

به نقل از یوتودی، شرکت اینپوت اوتپوت، توسعه‌دهنده اصلی کاردانو گفته است که این به‌روزرسانی محیط پیش‌تولید در شبکه را هدف خود قرار داده است. این شرکت همچنین اشاره داشت که پلتفرم قراردادهای هوشمند پلوتوس به‌واسطه هارد فورک از توابع جدیدی برخوردار خواهد شد که امضاهای دیجیتال بیضوی (ECDSA) و اشنور (SChnorr) را نیز مدیریت کرده و بدین ترتیب به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به آسانی برنامه‌های میان بلاک چینی بسازند.

- Advertisement -

در ماه نوامبر 2022، کاردانو به‌صورت امتحانی فرایند ادغام فشرده را در محیط آزمایشی پیش‌نمایش شبکه انجام داد که با موفقیت همراه بود. این فناوری اکنون در آستانه قرار گرفتن و استقرار در شبکه اصلی کاردانو است.

بنیاد کاردانو و شرکت اینپوت اوتپوت برای هارد فورک واسیل از سه شاخص بزرگ و حیاتی استفاده کردند تا از آمادگی اکوسیستم اطمینان حاصل کنند. در همین رابطه شرکت گفته است که هارد فورک جدید پیچیدگی کمتری از واسیل دارد و تأثیر آن بر Dappها نیز کمتر است.

مطلب مفید: حداکثر مقدار قابل استخراج (MEV)  چیست؟

علیرغم پیچیدگی کمتر، تیم کاردانو در حال همکاری بسیار نزدیک با SPO ها، برنامه‌های غیرمتمرکز و صرافی‌ها است تا همه‌چیز برای هارد فورک و قابلیت‌های شبکه پس‌ازآن آماده باشد. در همین راستا از SPO ها خواسته‌شده تا برای به‌روزرسانی نودهای خود را ارتقا دهند و صراف بایننس نیز اعلام کرده که روز 26 بهمن به‌صورت موقت واریز و برداشت کاردانو را تا زمان پایدار شدن شبکه متوقف می‌کند.

چرا هارد فورک کاردانو ضروری است؟

در حال حاضر شبکه کاردانو از الگوریتم امضای دیجیتال محنی ادواردز (ED25519) استفاده می‌کند که مشابه آن را در شبکه‌های مونرو و ریپل نیز شاهد هستیم. این الگوریتم اجازه می‌دهد تا تأیید امضاها سریع صورت گیرد و حجم آنها نیز کاهش یابد.

علاوه بر آن، امضای دیجیتال منحنی می‌تواند در برابر انواع مشخصی از حملات رمزنگاری مقاومت از خود نشان دهد. بااین‌حال و همان‌طور که اشاره شد، شرکت توسعه‌دهنده کاردانو با این هارد فورک قصد دارد توابع جدیدی را در پلوتوس پیاده کند که این شبکه بتواند امضاهای اشنور و بیضوی را نیز مدیریت کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان