هدست‌های واقعیت ترکیبی اپل در سه‌ماهه نخست سال جاری عرضه خواهند شد

خانهاخبارهدست‌های واقعیت ترکیبی...

آنچه می‌خوانید...

پس از سال‌ها توسعه، غول حوزه فناوری اولین گام بزرگ خود در حوزه متاورس را بهار سال 2023 خواهد برداشت. بر اساس داده‌ها، هدست‌های واقعیت ترکیبی اپل (واقعیت افزوده و واقعیت مجازی) اولین قدم از ورود این شرکت به متاورس خواهد بود که در سال جاری راه‌اندازی خواهند شد. به نقل از بلومبرگ، احتمالاً در ماه‌های آینده و هم‌زمان با کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان شاهد این هدست‌ها باشیم.

گام محکم اپل برای ورود به متاورس

به گزارش دی‌کریپت، برخی از توسعه‌دهندگان واسطه در حال ساخت برنامه‌هایی برای این هدست‌های واقعیت ترکیبی اپل هستند که احتمال دارد نام آن Reality Pro باشد. پس از اعلامیه رسمی شرکت، هدست‌های ترکیبی از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اپل منتشر خواهند شد. سیستم‌عامل این دستگاه نیز بنا بر گزارش‌ها xrOS است اما گفته می‌شود که شرکت اپل قصد دارد از عمد نام Borealis را برای آن بگذارد.

- Advertisement -

انتظار می‌رود که هدست‌های Reality Pro دستگاه پرمیوم باشند و قیمت آنها نیز در محدوده 3000 دلاری باشد. گفتنی است که با قیمت 3000 دلاری، ارزش هدست‌های اپل تقریباً دو برابر دستگاه‌های Quest Pro متا خواهد بود. چنین قیمتی برای یک سخت‌افزار پوشیدنی بسیار بالا است اما باید اشاره داشت که معمولاً دستگاه‌های اپل قیمت بسیار بیشتری نسبت به رقبا دارند.

پیش‌بینی می‌شود که در این زمینه، هدست‌های واقعیت ترکیبی اپل بسیار قدرتمند باشند و بدون نیاز به تلفن هوشمند یا کامپیوتری بتوانند تصاویر مجازی و دیجیتال را به کاربر نشان دهند و هم‌زمان تجربه واقعیت مجازی و متاورسی را نیز برای وی فراهم کنند.

این اقدام اپل به‌عنوان جدی‌ترین حرکت شرکت به سمت متاورس در نظر گرفته می‌شود. بسیاری انتظار دارند که متاورس تبدیل به مرکزی برای کار، بازی کردن و فعالیت‌های اجتماعی شود. در همین راستا، شرکت متا یکی از چندین پلتفرمی است که به‌طور جدی مشغول کار روی این حوزه است.

لازم به ذکر است که یک گسست احتمالی بین اینکه غول‌های فناوری و سازندگان وب 3 چگونه آینده اینترنت را در نظر می‌گیرند، وجود دارد. در وب 3، سازندگان فضاهای باز و قابل تعامل را تصور می‌کنند که با هم تداخل دارند و عملکردهای مشترکی را در قالب دارایی‌های NFT متعلق به کاربر، مانند آواتارها، پوشاک، لوازم جانبی و سایر متعلقات دیجیتال دارند.

مطلب مفید: سود واقعی دیفای (Real yield) چیست؟ معرفی برترین پلتفرم‌های سود واقعی دیفای

این در حالی است که هنوز مشخص نیست متا و دیگر شرکت‌های فعال در این زمینه، متاورس خود را با استفاده از وب 3 خواهند ساخت یا خیر. در ماه اکتبر، مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل متا، گفت که یک متاورس باز و قابل تعامل برای همه بهتر است، اگرچه به نظر می‌رسد رویکرد آن از طریق استانداردهای مشترک بین شرکت‌های فناوری و توسعه‌دهندگان در نقطه مقابل زیرساخت وب 3 باشد.

در همین حین باید گفت حتی مشخص نیست که اپل نیز هدست‌های خود را به‌عنوان ابزاری برای متاورس ببیند. سال گذشته، تیم کوک، مدیرعامل این شرکت گفت که طرفدار متاورس نیست. وی اشاره داشت که مطمئن نیست یک فرد معمول بتواند توضیح دهد که متاورس چیست. با این حال، کوک روند حرکتی واقعیت افزوده را صعودی می‌بیند.

علاوه بر آن، اکوسیستم نرم‌افزاری بسته اپل با ذات متاورس و وب 3 سازگاری و تطابق ندارد؛ اما رویکرد تازه این شرکت می‌تواند همه چیز را تغییر دهد، چراکه گزارشی به‌تازگی اشاره داشته که اپل به‌زودی قابلیت دانلود و نصب برنامه از بیرون اپل استور را برای کاربران اتحادیه اروپا فراهم خواهد کرد.

باید توجه داشت که هنوز علامت سؤال‌های زیادی درباره هدست‌های واقعیت مجازی اپل و کاربرد آنها وجود دارد و مشخص نیست که شاهد نسخه‌ای از متاورس خواهیم بود یا خیر؛ اما مانند دیگر دستگاه‌های مدرن اپل، قطعاً هدست‌های واقعیت ترکیبی اپل نیز قبل و بعد از راه‌اندازی سروصدای زیادی ایجاد خواهد کرد. همچنین می‌توان امید داشت که این هدست‌ها در پذیرش گسترده متاورس و ابزار آن نقش موثری ایفا کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان