هیئت وزیران پیشنهاد وزارت نیرو برای حفظ پایداری شبکه برق در ایام گرم سال را به تصویب رساند

خانهاخبارهیئت وزیران پیشنهاد...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: در جلسه 18 ام اردیبهشت ماه 1401 هیئت وزیران، پیشنهاد وزارت نیرو با استناد به اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور کنترل و حفظ پایداری شبکه سراسری برق در فصول گرم پیش رو، تصویب شد. بر این اساس وزارت نیرو با همکاری سایر وزارتخانه‌ها، به شناسایی، جمع‌آوری و متوقف کردن فعالیت مراکز و دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز خواهند پرداخت.

پیشنهاد وزارت نیرو برای حفظ پایداری شبکه برق در ایام گرم سال

بر اساس این دستورالعمل که به منظور حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال به تشخیص وزارت نیرو منتشر شده است، کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیورهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل 30% نسبت به دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان 60% اقدام نمایند.

- Advertisement -

به منظور تضمین اجرای درست این دستورالعمل، وزارت نیرو موظف شده است تا از طریق شرکت‌های توزیع نیروی برق و با نصب شمارشگرهای هوشمند و تجهیزات قطع و وصل از راه دور، نسبت به پایش و کنترل مصرف مشترکین مشمول تا سقف تعیین شده اقدام نماید. در صورت عدم رعایت سقف تعیین شده، شرکت‌های توزیع نیروی برق موظفند با اطلاع‌رسانی قبلی نسبت به قطع برق و پس از اخذ تعهد توسط بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوط مبنی بر رعایت سهمیه تعیین شده، نسبت به وصل مجدد انشعاب برق اقدام نمایند.

وزارت نیرو موظف شده است تا با همکاری وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشور و اطلاعات و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نسبت به شناسایی، جمع‌آوری و متوقف کردن فعالیت مراکز و دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز اقدام نمایند.

همچنین وزارت نیرو موظف است با هماهنگی وزارت صمت، نسبت به تعیین سهمیه برق مصرفی صنایع در دوره محدودیت شبکه برق اقدام نماید. شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق موظف به تامین برق برابر با سهمیه تعیین شده هستند و در صورت عدم رعایت سهمیه‌های ابلاغی توسط مشتریک، علاوه بر افزایش بهای برق تا دو برابر تعرفه موجود برای میزان مصرف مازاد بر سهمیه تعیین شده، با اعلام قبلی نسبت به قطع برق آنها اقدام می‌نمایند.

متن کامل این دستورالعمل در تصاویر زیر آمده است:

وزارت نیرو

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان