پاول دوروف: تلگرام صرافی غیرمتمرکز و کیف پول غیرحضانتی خود را راه‌اندازی خواهد کرد

خانهاخبارپاول دوروف: تلگرام...

آنچه می‌خوانید...

پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام روز گذشته در کانال خود اشاره داشت که این پلتفرم قصد دارد ابزاری غیرمتمرکز مانند کیف پول غیرحضانتی و صرافی رمز ارزی غیرمتمرکز بسازد. به نقل از کوین تلگراف، هدف از این اقدام، پاسخی به فروپاشی صرافی بزرگ FTX است. دوروف توضیح داد که صنعت کریپتو تحت کنترل چندین فرد قدرتمند بسیار متمرکز شده و نتیجه آن را نیز در از دست رفتن سرمایه کاربران FTX مشاهده کردیم.

پاول دوروف و غیرمتمرکزسازی حوزه کریپتو

این اعلامیه جدید چندین هفته پس از راه اندازی Fragment منتشر شد. Fragment، یک پلتفرم مزایده غرمتمرکز است که کاربران می‌توانند در آن نام‌های کاربری منحصر به فرد بر بستر شبکه اوپن نتورک یا TON را خریداری کنند. بنابر صحبت‌های پاول دوروف، این پلتفرم در کمتر از یک ماه فروش 50 میلیون دلاری را ثبت کرده است.

- Advertisement -

علاوه بر تلگرام و این پلتفرم مزایده، دوروف در اولین نسخه رسمی بلاکچین تون نیز نقش داشت. در رابطه با توسعه ابزار غیرمتمرکز جدید نیز وی اشاره داشت:

«راهکار مشخص است، برنامه‌های مبتنی بر بلاکچین باید به ریشه غیرمتمرکز خود بازگردند. کاربران ارزهای دیجیتال باید به سمت تراکنش‌های بدون نیاز به اعتماد و کیف پول‌های خود میزبانی بروند و به هیچ واسطه‌ای تکیه نکنند.»

مطلب مفید: بررسی و آموزش کامل معاملات اسپات MoonXBT

پاول دوروف در ادامه صحبت‌های خود به ناکارامدی پلتفرم‌های قدیمی از جمله اتریوم اشاره کرد و توضیح داد که با وجود به روزرسانی اخیر، این شبکه همچنان قدیمی و گران است. وی در ادامه افزود:

«دوره‌ای که پلتفرم‌های قدیمی و ناکارامد متمرکزسازی را توجیه می‌کردند باید به اتمام رسیده باشد. با تکنولوژی‌هایی مانند تون و پتانسیل آنها، صنعت بلاکچین باید به هدف اصلی خود و بازگرداندن قدرت به مردم حرکت کند.»

باید اشاره داشت که براساس صحبت‌های پاول دوروف، پلتفرم مزایده Fragment توسط تیم 5 نفره تلگرام و در 5 هفته ساخته شد. ایده ابتدایی آن در ماه اوت ایجاد شد و تیم پروژه قصد داشت با استفاده از قراردادهای هوشمندی مانند NFTها این نام‌های کاربری را به مزایده بگذارد.

Fragment مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی سرویس نام دامنه شبکه بلاکچین اوپن نتورک و توسط بنیاد TON راه‌اندازی شد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا نام‌های قابل خواندن را به کیف پول‌های رمز ارزی، قراردادهای هوشمند و وب‌سایت‌ها اختصاص دهند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان