پروتکل کامپاند وثیقه‌گذاری 4 توکن برای دریافت وام را متوقف کرد

خانهاخبارپروتکل کامپاند وثیقه‌گذاری...

آنچه می‌خوانید...

پروتکل وام‌دهی کامپاند با هدف محافظت از کاربران در برابر حملات احتمالی، از جمله دستکاری قیمت‌ها، مشابه با حمله و سرقت 117 میلیون دلاری اخیر از پلتفرم مانگو مارکتس، اعلام کرد وثیقه‌گذاری 4 توکن برای دریافت وام را متوقف کرده است.

به گزارش کوین تلگراف، با این تصمیم، کاربران از این پس نمی‌توانند توکن‌های YFI یرن فایننس، بیسیک اتنشن توکن (BAT)، توکن ZRX پروتکل 0x و توکن MKR پلتفرم میکردائو را به عنوان وثیقه برای دریافت وام در پروتکل کامپاند واریز نمایند.

- Advertisement -

این تصمیم به دنبال پیشنهاد حاکمیتی جامعه کامپاند صورت گرفته است. این پیشنهاد روز گذشته با رای 99 درصدی جامعه به تصویب رسید. در این پیشنهاد آمده است:

احتمال وقوع یک حمله با دستکاری اوراکل‌ها، مشابه با حمله‌ای که برای مانگو مارکتس رخ داد و 117 میلیون دلار به سرقت رفت، به دلیل وجود توکن‌های وثیقه‌گذاری‌شده با نقدینگی بسیار پایین در کامپاند وجود دارد. به خاطر احتیاط زیاد، ما پیشنهاد می‌کنیم وثیقه‌گذاری این دارایی‌های با توجه به مشخصات نقدینگی نسبی آنها متوقف شود.

در ماه سپتامبر، تیم پروتکل ولت (Volt) نسخه دوم پروتکل کامپاند را مورد بررسی قرار داد و نسبت به خطرهای احتمالی دستکاری بازار مربوط به توکن‌های با نقدینگی پایین هشدار داد. ولت در گزارشی در این رابطه نوشت:

این حمله زمانی امکان‌پذیر است که مقدار توکن قابل استقراض در بازارهایی مانند آوی و کامپاند در مقایسه با نقدینگی سایر بازار زیاد باشد. ZRX، مثال بارز این توکن‌هاست که نقدینگی قابل استقراض آن در هریک از این پروتکل‌ها در مقایسه با بازار و در تمامی صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز بیشتر است.

رابرت لشنر، بنیانگذار کامپاند در واکنش به این تصمیم در توییتی خاطرنشان کرد رویکرد محافظه‌کارانه جدید تاثیری بر کاربران نخواهد گذاشت.

15 روز پیش، آبراهام آیزنبرگ، هکر پلتفرم مانگو مارکتس با دستکاری قیمت توکن MNGO وثیقه‌گذاری‌شده، وام‌های چندین برابری از این پلتفرم گرفت و خزانه آن را به سرقت برد. این هکر کمی بعد هویت خود را فاش کرد و مدعی شد او و تیمی از هکرها استراتژی معاملاتی بسیار سودآوری را امتحان کرده‌اند و با استفاده قانونی از پروتکل طراحی‌شده، سود خوبی به جیب زده‌اند. در ادامه، جامعه حاکمیتی پروتکل مانگو تصمیم گرفت 47 میلیون دلار از وجوه مسروقه را به عنوان پاداش یافتن باگ‌ها، به این هکر پرداخت کند و 67 میلیون دلار باقی‌مانده به خزانه بازگردانده شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان