گزارش کسپراسکی: متاورس یکی از اهداف اصلی مجرمان سایبری در سال‌های آینده خواهد بود

خانهاخبارگزارش کسپراسکی: متاورس...

آنچه می‌خوانید...

کارشناسان امنیتی معتقدند که بدافزارها، حملات باج افزاری و فیشینگ تنها روش‌های آسیب رساندن به صنعت ارزهای دیجیتال نیستند و متاورس می‌تواند سال آینده هدف بسیار بزرگی برای مجرمان سایبری باشد. به نقل از کوین تلگراف، کسپراسکی، شرکت امنیت سایبری به تازگی گزارشی منتشر کرده و در آن پیش بینی‌هایی از تهدیدات امنیتی برای مصرف کنندگان در سال آینده را منتشر کرده است.

پیش بینی امنیتی کسپراسکی از سال 2023

از نظر این شرکت، متاورس به دلیل عدم وجود حفاظت از داده‌ها و قوانین مشخص می‌تواند آسیب زیادی را به کاربران برساند. کسپراسکی اشاره داشت که در حال حاضر تعداد پلتفرم‌های متاورسی بسیار کم است اما انتظار می‌رود در سال‌های آینده بازار این حوزه رونق بگیرد و حتی در سال 2026 به 50 میلیارد دلار نیز برسد. چنین رشدی به طور حتم باعث ورود مجرمان سایبری به متاورس خواهد شد تا بتوانند از میان فعالان این دنیای مجازی قربانی بگیرند.

- Advertisement -

از آنجایی که تجربه متاورس جهانی است و از قوانین حفاظت داده یک منطقه خاص پیروی نمی‌کند، احتمال فراوان در رابطه با قوانین لازم برای آن در زمینه اطلاعات پیچیدگی‌های زیادی ایجاد خواهد شد.

فضای اجتماعی در حال حاضر مکان مورد نظر مجرمان برای سرقت اطلاعات و داده‌ها است و با ورود متاورس شاهد افزایش چنین اتفاقاتی خواهیم بود. در سال 2021، فضای اجتماعی مسبب 1 میلیارد دلار زیان مربوط به کلاهبرداری‌های حوزه ارزهای دیجییتال بوده است.

مطلب مفید: هکر صرافی FTX بخشی از سرمایه مسروقه را به صرافی OKX انتقال داد

کسپراسکی در ادامه گزارش خود نیز پیش بینی کرد که سوء استفاده مجازی و جنسی نیز در اکوسیستم‌های متاورسی به شدت افزایش خواهد یافت. این شرکت اشاره داشت که بدون مکانیسم‌های حفاظتی یا قوانین مشخص، شاهد افزایش این موارد در سال 2023 خواهیم بود.

متا، شرکتی که قبلا با نام فیسبوک شناخته می‌شد تاکنون به دلیل عدم وجود قوانین مشخص در حفاظت از کاربران و نگرانی پیرام.ن حریم خصوصی آنها با انتقادات زیادی در پروژه متاورسی خود مواجه شده است. گزارش کسپراسکی حاکی از آن است که ارزهای مجازی داخل بازی‌ها و آیتم‌های با ارزش یکی از اهداف اصلی و مورد نظر مجرمان سایبری خواهند بود. این مجرمان سعی خواهند کرد حساب بازیکنان را هایجک کرده و یا آنها را فریب دهند و دارایی‌های با ارزش آنها را تصاحب کنند.

بیشتر بازی‌های مدرن و امروزی پشتیبانی از ارز دیجییتال برای خود فعال کرده‌اند که آنها را تبدیل به هدفی برای مجرمان می‌کند. کسپراسکی در پایان افزود که فرم‌های جدید فضای اجتماعی نیز ریسک‌های بیشتری با خود به همراه دارد.

این شرکت با اشاره به پلتفرم‌ها واقعیت افزوده گفت که مجرمان با توزیع برنامه‌های تقلبی و مخرب دستگاه‌های کاربران را برای اهداف خود آلوده می‌کنند. به نقل از این شرکت، مهم‌ترین تهدید برای پلتفرم‌های متاورسی و فضای اجتماعی مبتنی بر واقعیت مجازی، سرقت سرمایه و داده، فیشینگ و هک حساب کاربری است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان