شرکت تتر اوراق تجاری خود را به میزان 5 میلیارد دلار تا پایان ماه جاری کاهش می‌دهد

خانهاخبارشرکت تتر اوراق...

آنچه می‌خوانید...

شرکت تتر، سازنده استیبل کوین محبوب و مطرح USDT قصد دارد پشتوانه خود را از اوراق تجاری به دارایی های کم ریسک تری مانند حواله های خزانه داری آمریکا تغییر دهد. در همین راستا این شرکت در حال کاهش اوراق تجاری خود است. روز گذشته شرکت اعلام کرد که قصد دارد اوراق تجاری تتر را تا پایان ماه جاری 5 میلیارد دلار کاهش دهد و ارزش آن را از 8.4 میلیارد دلار به 3.5 میلیارد دلار برساند.

گفتنی است که این تصمیم تتر در پی هدف این شرکت مبنی بر رساندن پشتوانه اوراق تجاری به صفر و در عوض افزایش سهام خزانه داری آمریکا گرفته شده است. USDT بزرگ ترین استیبل کوین جهان و با ارزش بازار 66.5 میلیارد دلاری است. تتر مدعی است که استیبل کوین این شرکت دارای پشتوانه 1 به 1 است و بدین ترتیب هولدرهای آن همیشه و بدون هیچ مشکلی می‌توانند USDT های خود را در ازای دلار مبادله کنند.

- Advertisement -

گفتنی است که در زمان سقوط اکوسیستم ترا، استیبل کوین USDT به صورت مقطعی دچار بی ثباتی شد اما تتر به عملیات بازخرید خود ادامه داد و پس از چند روز بی ثباتی قیمت نیز رفع شد. در چند سال اخیر، تتر همواره موضوع اصلی شایعات زیادی در رابطه با وضعیت پشتوانه خود بوده است.

منتقدین تتر معتقدند که این شرکت ممکن است به زودی با رویداد هجوم بانکی مواجه شود. با این حال تتر همواره در پاسخ به این شایعات و انتقادات بیانیه هایی صادر کرده و تلاش داشته است تا شفافیت پیرامون عملیات های خود را افزایش دهد. منظور از هجوم بانکی زمانی است که سرمایه گذاران به دلیل ترس از شکست پروژه سعی می‌کنند دارایی های خود را نقد کرده و از آن پروژه خارج شوند.

مطلب مفید: ایردراپ چیست ؟ دریافت ارز دیجیتال رایگان

همانطور که پوشش دادیم، پائولو آردوینو، مدیر فناوری تتر روزهای ابتدایی هفته گذشته در توییتر گفت که شرکت های کریپتویی بسیاری در تلاش هستند تا با معاملات فروش استقراضی ارزش USDT را کاهش دهند و سپس از تفاوت قیمتی سود بگیرند. لازم به ذکر است که هنوز این شرکت ها موفق به انجام چنین کاری نشده‌اند.

در زمان نگارش این مطلب، اوراق تجاری، سرمایه نقدی و واریزی های کوتاه مدت حدود 85.6 % از دارایی های تتر را تشکیل می‌دهند و در همین حین سرمایه هایی مانند اوراق شرکتی و فلزات با ارزش تنها 4.5 % از دارایی های تتر را به خود اختصاص می‌دهند.

گفتنی است که باقی دارایی های تتر نیز متشکل از وام های با وثیقه و توکن های دیجیتالی است. در صورت کاهش 5 میلیارد دلاری اوراق تجاری تتر شاهد تغییرات گسترده ای در دارایی های این شرکت خواهیم بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان