آیا USDC به دامیننس تتر بر بازار ارزهای دیجیتال پایان خواهد داد؟

خانهاخبارآیا USDC به...

آنچه می‌خوانید...

یکی از تکان دهنده ترین اتفاقات در حوزه استیبل کوین ها در ماه مه و در زمان سقوط استیبل کوین ترا رخ داد که ثبات خود نسبت به دلار را از دست داد. در پی این فاجعه شاهد سقوط بازار و اکوسیستم ترا بودیم. با این حال دو استیبل کوین برتر بازار یعنی تتر و USDC از این قتل عام جان سالم به در بردند. استیبل کوین های مختلف در تلاش هستند تا جای خالی را پر کنند اما در این مسابقه به نظر می‌رسد با کاهش دامیننس تتر در بازار استیبل کوین ها، USDC در حال نزدیک شدن به این ارز و ربودن گوی سبقت باشد.

USDC در تلاش برای کنار زدن تتر

بر اساس داده های موسسه آرکین ریسرچ، USDC در حال حاضر ارزش بازار 54.8 میلیارد دلاری دارد و در 30 روز اخیر کاهش 1.6 درصدی را تجربه کرده است. در همین حین ارزش بازار تتر 65.6 میلیارد دلار است و در بازه زمانی مشابه با کاهشی 1.5 درصدی همراه بوده است. بنابر داده های آرکین ریسرچ، استیبل کوین ها در ماه های ابتدایی سال با رشد خوب همراه شدند اما پس از فاجعه مذکور شاهد یک روند بازگشتی در آنها بودیم.

- Advertisement -
مقایسه رشد تتر با USDC
مقایسه رشد تتر با USDC

بنابر داده های میزان تعیین رشد استیبل کوین ها، USDC این فرصت را دارد تا از تتر پیشی بگیرد. در حالی که با کاهش دامیننس تتر، نرخ رشد آن نیز کاهشی 28.7 درصدی را داشته، این نرخ برای USDC افزایش 70.4 درصدی را نشان داده است. بر اساس این داده ها و با فرض ثابت ماندن آن در ماه های آینده، در تاریخ 10 اکتبر 2022 شاهد غلبه USDC بر تتر خواهیم بود. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، ارزش بازار USDC از 61.3 میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

در ابتدای سال، دامیننس تتر در میان استیبل کویین ها 47.5 % بود و از سویی دیگر این رقم برای USDC در محدوده 25.8 % قرار داشت. با این حال در چند وقت اخیر، جایگاه تتر کمی متزلزل شده و دامیننس آن به محدوده 43.8 درصدی و دامیننس USDC به 36.3 % رسیده است.

مطلب مفید: پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت (Long and Short) را بشناسید!

سقوط تتر قریب الوقوع است

در حالی که آرکین به چندین جنبه مهم اشاره کرده که چرا USDC به زودی جای تتر را خواهد گرفت، دلایل دیگری نیز وجود دارد که می‌توان به آنها اشاره کرد. در وهله اول، شرکت تتر باعث شده تا در خصوص عدم شفافیت درباره سرمایه گذاری ها و پشتوانه کوین خود با انتقادات زیادی مواجه شود. علاوه بر آن، بازبینی ها و بررسی های تتر هیچکدام ثابت نیستند و این اتفاقات جایگاه این شرکت و استیبل کوین آن را متزلزل می‌کند.

از سویی دیگر، USDC درباره پشتوانه خود بیشتر شفافیت به خرج می‌دهد و بازبینی های آن نیز دوره ای صورت می‌گیرد. چنین چیزی کار را برای کوین بسیار آسان تر می‌کند چرا که سرمایه گذاران بسیار آسان تر به آن اعتماد می‌کنند. گفتنی است که بازبینی های ماهانه این شرکت توسط سنتر، شرکت مادر USDC و شریک سیرکل، کوین بیس و بیت مین صورت می‌گیرد.

کشورهای بسیار زیادی قصد دارند استیبل کوین ها را قانون گذاری کنند. در نتیجه به نظر می‌رسد کوینی که بیشترین شفافیت و بازبینی را داشته باشد در آینده شانس بیشتری خواهد داشت.

با این حال باید به این نکته نیز توجه داشت که USDC در یک محیط کاملا متمرکز ایجاد شده اما تتر را تنها از طریق داده های بلاک چینی می‌توان رد گیری کرد. علیرغم این مسائل اما، کاهش دامیننس تتر در میان استیبل کوین ها و اعتماد بیشتر به USDC به نظر کار را برای بزرگ ترین استیبل کوین جهان از نظر ارزش بازار سخت تر کرده و ممکن است به زودی شاهد کنار رفتن تتر از تخت پادشاهی باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان