ویتالیک بوترین برای کاهش سانسور در اتریوم طرحی را به جامعه پیشنهاد داد

خانهاخبارویتالیک بوترین برای...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم به منظور به حداقل رساندن ریسک سانسور در اتریوم طرحی به نام مزایده جزئی بلاک ها را پیشنهاد کرد است. هدف بوترین محدود کردن قدرت سازندگان برای جلوگیری از متمرکز سازی و همچنین دیگر مشکلات اقتصادی شبکه اتریوم است. گفتنی است که نگرانی ها پیرامون سانسور شبکه پس از به روزرسانی مرج شدت زیادی گرفت.

بوترین در یک پست وبلاگی اشاره داشت که باید همزمان با کار توسعه دهندگان برای جلوگیری از سانسود شبکه، محدودیت هایی را نیز برای سازندگان در تولید کل بلاک ایجاد کرد. وی معتقد است که مزایده جزئی بلاک ها می‌تواند با اجازه دادن به سازندگان برای انتخاب بخش اول تولید و نه بخش دوم آن، به غیرمتمرکز سازی تولید بلاک ها کمک کند. در این پست آمده است:

«به جای آنکه سازندگان در صورت برنده شدن مزایده کنترل کامل در ساخت یک بلاک جدید داشته باشند، به واسطه این طرح قدرت محدوده شده ای را در اختیار خواهند داشت.»

- Advertisement -

با این حال باید توجه داشت که سازندگان به اندازه ای قدرت خواهند داشت که بتوانند بیشتر ارزش قابل استخراج را دریافت کنند. در حقیقت می‌توان سازندگان را مجدد مرتب کرد، در موضع از قبل تعیین شده قرار داد و حتی پیشنهاد دهندگان را نیز محدود کرد. بوترین برای محدود کردن قدرت تولید بلاک ها سه روش احتمالی را مطرح کرده است که شامل فهرست های گنجایش، پسوندهای پیشنهاد دهنده، و پسوندهای پیشنهاد دهنده از پیش متعهد می‌شود.

در لیست گنجایش، پیشنهاد دهنده لیستی از تراکنش ها را ارائه می‌دهد تا در صورت پر نشدن بلاک با دیگر تراکنش ها از سمت سازنده، در بلاک قرار گیرند. هرچند، ضعف های این روش شامل مسائل مربوط به سازگاری، بار اضافی بر روی پیشنهاد دهندگان، سوء استفاده از قبیل حملات ساندویچی، و ضمیمه  جزئی برای انتزاع حساب می‌شود.

مطلب مفید: شبکه بلوزل (Bluzelle)؛ بلاکچین مبتنی بر کازماس برای گیم فای

در پسوندهای پیشنهاد دهنده، فرد پیشنهاد دهنده یک پسوند را برای بلاک می‌سازد که به سازندگان اجازه می‌دهد تا اطلاعات پیشنهاد دهنده را نبینند و تراکنش های از دست رفته توسط سازنده را در بلاک اضافه کنند. این روش مشکل سازگاری را از بین می‌برد اما دیگر ضعف های لیست گنجایش را همچنان به همراه دارد.

در پسوند پیشنهاد دهنده از قبل متعهد شده، پیشنهاد دهنده از قبل به یک درخت مرکل یا KZG و یا دیگر تراکنش های مدنظر برای اضافه شدن به بلاک متعهد می‌شود. سازنده بلاک را ساخته و پیشنهاد دهنده پسوند را اضافه می‌کند. چنین حرکتی شانس دریافت ارزش قابل استخراج را برای پیشنهاد دهنده از بین می‌برد اما ضعف های دو روش قبل را ندارد.

گفتنی است که در پی نگرانی ها از سانسور شدن شبکه اتریوم پس از مرج، قیمت توکن این شبکه به روند ضعیف خود ادامه داده است. در زمان نگارش این مطلب قیمت اتریوم با ریزش 2 درصدی در شبانه روز گذشته در محدوده 1290 دلاری  قرار گرفته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان