کشورهای طرفدار بیت کوین : ۷ کشور برتر برای سرمایه‌گذاری (بدون مالیات)

خانهمقالاتکشورهای طرفدار بیت...

آنچه می‌خوانید...

اِعمال مالیات بر معاملات کریپتوکارنسی برای بسیاری از کاربران به یک معضل تبدیل شده است. زیرا کشورهای بزرگ همچنان مقررات را در حوزۀ صنعت اجرا می‌کنند و در واقع این امر امتیاز مثبتی برای پذیرش جهانی است. در حال حاضر کشورهای بزرگی مانند آمریکا قصد دارند در حوزۀ کریپتو مقررات سخت‌گیرانه‌تری وضع کنند و تا پیش‌ازاین بر سود کریپتوها مالیات وضع می‌کردند؛ بنابراین، برای جلوگیری از جلسات ناخواسته با IRS، سرمایه‌گذاران آمریکایی مجبورند از قوانین قدیمی تبعیت کنند. اما در برخی کشورهای دیگر وضعیت به‌گونه‌ای دیگر است و برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین شرایط بهتری دارند. در این مقالۀ فکت کوینز هفت مورد از کشورهای طرفدار بیت کوین را بررسی کرده‌ و در مورد شرایط این سرمایه‌گذاری توضیحاتی داده‌ایم.

اگر به پرداخت مالیات برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین علاقه ندارید (زنده‌باد آزادی مالی!)، یا یک ماکسیمالیست در حوزۀ کریپتو هستید، خبر خوبی برایتان داریم! چند کشور در جهان وجود دارد که شاید گزینه‌های بهتری برای سرمایه‌گذاری در این بخش باشند.

- Advertisement -

 در این مقاله هفت مورد از کشورهای طرفدار بیت کوین در سراسر جهان را که در آنها امکان تجارت و کسب درآمد از کریپتوکارنسی بدون گرفتن مالیات وجود دارد، معرفی کرده‌ایم. در ویدئوی زیر بهترین کشورها در این حوزه را با هم مقایسه کرده‌ایم.

کشورهای طرفدار بیت کوین
کشورهای طرفدار بیت کوین

کشورهای طرفدار بیت کوین

حال در این بخش از مقاله می‌توانید با این کشورها آشنا شده و اطلاعات لازم را در این مورد به دست آورید.

مطلب مفید: سرمایه گذاری در بیت کوین! چگونه با خیال راحت بیت کوین بخریم؟

1- پرتغال

ویژگی‌ها:

  • در بخش کریپتو مالیات بر سود سرمایه گرفته نمی‌شود
  • در بخش کریپتو، مالیات‌بردرآمد شخصی گرفته نمی‌شود.

کشور پرتغال در آوریل ۲۰۲۰ یک برنامۀ عملیاتی انتقال دیجیتال برای ارتقای تمرکززدایی اجرا کرده و پس از آن به یکی از برترین کشورهای طرفدار بیت کوین تبدیل شده است. این کشور در اوایل دهۀ ۱۹۹۰ به تورمی شدید گرفتار شد. طوری که اکثر شرکت‌هایش ورشکسته شدند و بنابراین، تعجبی ندارد که مردم این کشور به حوزۀ کریپتو و بیت کوین این‌قدر اعتماد کرده باشند.

اگر در این کشور از خرید یا فروش کریپتوکارنسی سود سرمایه‌ای به دست ‌آورید، نیازی به پرداخت مالیات برای آن ندارید. برای پرداخت‌های دریافتی به‌صورت کریپتو نیز مالیات‌بردرآمد وجود ندارد. اگر پاسپورت اتحادیۀ اروپا ندارید، می‌توانید ۳۵۰۰۰۰ یورو و به مدت پنج سال در صندوق‌های این کشور سرمایه‌گذاری کنید تا از طریق طرح ویزای طلایی واجد شرایط شهروندی شوید. بهترین قسمت ماجرا اینجاست که فقط باید هفت روز در سال را در پرتغال بگذرانید، یعنی نیازی به نقل‌مکان دائمی به این کشور ندارید.

2- برمودا

ویژگی‌ها:

  • این کشور اصلاً مالیات‌بردرآمد ندارد
  • در بخش کریپتو مالیات بر سود سرمایه گرفته نمی‌شود

به‌عنوان نمونه‌ای از ماهیت کریپتو پسند کشور برمودا، کافی است به ETF بیت کوین نگاهی بیندازیم که در اواخر سال ۲۰۲۰ پس از سال‌ها تلاش ناموفق برای راه‌اندازی در آمریکا، در برمودا تصویب شد. بورس برمودا ETF کریپتو نزدک هشتگ (Hashtag’s Nasdaq) را تصویب کرد و آن را به یکی از اولین‌ها در نوع خود تبدیل و ثابت کرد که این کشور به آینده‌نگری در مورد کریپتو ادامه خواهد داد.

تا زمانی که درآمد کافی داشته باشید، اخذ اقامت در برمودا برایتان نسبتاً آسان خواهد بود. برای این کار، باید حداقل ۲٫۵ میلیون دلار در املاک، کسب‌وکار یا اوراق قرضه در این کشور در ازای گرفتن پاسپورت سرمایه‌گذاری شود.

3- کشورهای طرفدار بیت کوین : مالت

ویژگی‌ها:

  • در بخش سرمایه‌گذاری بلندمدت در کریپتو مالیات‌بردرآمد یا سود سرمایه وجود ندارد
  • میزان مالیات‌بردرآمد در بخش معاملۀ کریپتو ۳۵ درصد است.

مالت یکی از جزایر واقع در جنوب اروپا در دریای مدیترانه است که سال‌هاست در آن از کریپتو استفاده می‌شود. معامله‌گران کریپتو در این کشور ۳۵ درصد مالیات‌بردرآمد دریافت می‌کنند. این مالیات طبق تعریف قانونی، مانند معاملات سهام در نظر گرفته می‌شود و نکته مثبتش این است که هیچ مالیات‌بردرآمد یا سود سرمایه برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در ارزهای دیجیتال وجود ندارد؛ بنابراین اگر شما یک مالک بلندمدت (long-term hodler) هستید، کشور مالت را دوست خواهید داشت، اما اگر یک معامله‌گر روزانه باشید، برایتان خیلی دوست‌داشتنی نخواهد بود.

اگر شهروند اتحادیه اروپا نیستید و می‌خواهید شهروند آنجا شوید، می‌توانید شهروندی مالت را خریده و پس از حدود یک سال و نیم با هزینۀ تقریباً ۱ میلیون دلار پاسپورت دریافت کنید. این گزینه بیشتر برای فعالان بلندمدتی مناسب است که واقعاً می‌خواهند کریپتو خود را بدون مالیات نقد کنند.

محبوبیت بیت کوین در کشورهای جهان
محبوبیت بیت کوین در کشورهای جهان

4- سنگاپور

ویژگی‌ها:

  • در بخش کریپتو مالیات بر سود سرمایه گرفته نمی‌شود
  • هیچ صندوق کریپتو موجود مشمول مالیات نیست.

سنگاپور در حال حاضر یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای کسب‌وکار در جهان است. این کشور رفته‌رفته دارد به پناهگاهی امن برای سرمایه‌گذاران کریپتو و از کشورهای طرفدار بیت کوین تبدیل می‌شود. بانک مرکزی این کشور معتقد است که برای جلوگیری از پول‌شویی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی، باید بر اکوسیستم کریپتو نظارت شود. بااین‌حال، همچنین اصرار دارد که جلوی نوآوری نباید گرفته شود. سنگاپور به‌عنوان قطب فین‌تک آسیا مشهور است، زیرا ساکنان و شرکت‌های این کشور مجبور نیستند مالیات بر سود سرمایه بپردازند و یا صندوق‌های موجود مشمول مالیات نیستند.

اقامت در سنگاپور برای دانشجویانی که فقط باید دو سال در آنجا تحصیل کنند و آزمون دولتی را بگذرانند آسان است. اما اگر برای سرمایه‌گذاری برنامه داشته باشند، اوضاع کمی متفاوت است: حداقل باید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار سنگاپور (تقریباً ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار آمریکا) در کسب‌وکارها یا صندوق‌های جدید سرمایه‌گذاری کنند.

5- سوئیس

ویژگی‌ها:

  • در بخش کریپتو مالیات بر سود سرمایه گرفته نمی‌شود
  • در برخی مناطق، بیت کوین پول رسمی کشور است

سوئیس یکی دیگر از کشورهای طرفدار بیت کوین است. بانک‌های این کشور اولین بانک‌های جهان بودند که در سال ۲۰۱۸ برای شرکت‌های کریپتو حساب‌های تجاری افتتاح کردند. این بانک‌ها دریافتند که شبکه‌های بانکداری به حذف کلاهبرداری و تشویق کسب‌وکارهای قانونی در سوئیس کمک می‌کنند. کریپتو به‌صورت یک دارایی طبقه‌بندی شده و بیت کوین در برخی مناطق به‌عنوان ارز قانونی شناخته می‌شود؛ بنابراین کریپتو در سوئیس سرگذشت خوبی دارد. اهالی این کشور کریپتو را تهدیدی برای ارز فیات خود نمی‌دانند.

اگر در حساب خود کریپتو را برای سرمایه‌گذاری، معامله یا نگهداری می‌کنید و واجد شرایط معامله هستید، نیازی به پرداخت مالیات بر سود سرمایه نخواهید داشت. اقامت در این کشور در مقایسه با سایر کشورها کمی دشوار است – سنتان باید کمتر از ۵۵ باشد و حداقل یک میلیون فرانک سوئیس سرمایه‌گذاری کنید تا به پیشرفت‌های فناوری جدید در منطقه کمکی کرده باشید.

6- کشورهای طرفدار بیت کوین : السالوادور

ویژگی‌ها:

  • در حوزۀ بیت کوین مالیات‌بردرآمد یا سود سرمایه وضع نمی‌شود
  • بیت کوین به‌عنوان پول رسمی این کشور شناخته می‌شود.
  • اولین «شهر بیت کوین» جهان در این کشور ساخته شده است.

کشور السالوادور در سال ۲۰۲۱ بیت کوین را به‌عنوان پول رسمی کشور به رسمیت شناخت. این رویداد سرفصل رسانه‌های اصلی شده و السالوادور به پادشاه بی‌چون‌وچرای مقررات مطلوب برای کریپتو تبدیل شد. در نتیجه، در این کشور هیچ مالیات‌بردرآمد یا مالیات بر سود سرمایه در حوزۀ بیت کوین گرفته نمی‌شود. دولت السالوادور قصد دارد با ساختن اولین «شهر بیت کوین» در جهان، جایگاه این کشور را به‌عنوان یک قطب کریپتو حفظ کند.

مطلب مفید: السالوادور باز هم در کف بیت کوین خرید؛ سرمایه گذاری سودآور بوکله برای مردمش

شاید در آینده امکان خرید یک پاسپورت اضافی و ملیت جدید با کریپتو نیز وجود داشته باشد. این قانون هنوز تأیید نشده است. اما از زمانی که بیت کوین به پول رسمی السالوادور تبدیل شد، این کشور به اندوختن این ارز ادامه داد و اکنون بیش از ۱۸۰۰ بیت کوین دارد؛ زیرا همچنان می‌خواهد به ذخیرۀ بیت کوین ادامه دهد. اگر روزی شاهد ارائه شهروندی السالوادور در ازای سرمایه‌گذاری در کریپتو بودید، تعجب نکنید!

تعداد ATM-های بیت کوین در کشورهای جهان
تعداد ATM-های بیت کوین در کشورهای جهان

7- سنت کیس و نویس

ویژگی‌ها:

  • این کشور اصلاً مالیات‌بردرآمد ندارد
  • با ۱۵۰ هزار دلار یا معادل آن در بیت کوین می‌توانید پاسپورت بخرید
  • آزادانه می‌توانید بین کشورهای حوزۀ دریای کارائیب جابه‌جا شوید.

سنت کیتس و نویس جزیره‌ای در هند غربی است که از دارایی‌های دیجیتال استقبال کرده و می‌توان گفت که یکی از کشورهای طرفدار بیت کوین است. در این کشور قوانینی برای تسهیل تراکنش‌های کریپتو تحت لایحۀ دارایی مجازی در سال ۲۰۲۰ اجرا شده است. شما می‌توانید از کریپتو برای خرید پاسپورت این بهشت مالیاتی استفاده کنید. بهترین بخش کار این است که حتی مجبور نیستید برای دریافت پاسپورت وارد این کشور شوید. خرید پاسپورت حدود ۱۵۰۰۰۰ دلار یا معادل آن به بیت کوین هزینه دارد و پس از حدود چهار ماه می‌توانید آن را دریافت کنید.

در سنت کیتس و نویس هیچ مالیات بر سود سرمایه گرفته نمی‌شود و بانک‌های محلی با روی باز با سرمایه‌گذاران حوزۀ کریپتو همکاری می‌کنند. دستگاه‌های خودپرداز بیت ‌کوین در سرتاسر این منطقۀ جزیره‌ای، مستقر هستند. در سایر کشورهای حوزه کارائیب که بخشی از اتحادیۀ کارائیب هستند نیز می‌توانید زندگی کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، چند مورد از کشورهای طرفدار بیت کوین را نام برده و شرایط معاملۀ کریپتوکارنسی در هر یک را مختصر توضیح دادیم. اما هنوز هم کشورهای زیادی وجود دارند که کریپتو را تهدیدی برای حاکمیت خود می‌دانند. بااین‌حال، هر روز کشورهای بیشتری به مزایا و امکانات پذیرش نوآوری بلاک‌چین و کریپتو پی می‌برند. نحوۀ برخورد با دارایی‌های دیجیتال بسته به مقررات و رویه‌های مالی در هر کشور متفاوت است. به همین دلیل، قبل از تصمیم به مهاجرت به هر کشور، ابتدا به‌خوبی در مورد شرایط آن کشور تحقیق و با یک مشاور مالیاتی مشورت کنید.


پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان