گری گنسلر: SEC برای نظارت بر حوزه کریپتو به سرمایه و منابع بیشتری نیاز دارد

خانهاخبارگری گنسلر: SEC...

آنچه می‌خوانید...

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس آمریکا، از درخواست جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده برای تخصیص 2.4 میلیارد دلار بودجه به این نهاد قانون‌گذار حمایت کرد و بر نیاز مداوم برای سرکوب سوء رفتار در صنعت ارزهای دیجیتال تأکید کرد. به نظر می‌رسد گنسلر افزایش بودجه SEC را برای نظارت شدیدتر و بیشتر در فضای کریپتو در نظر گرفته است.

رویکرد کمیسیون بورس آمریکا در برابر ارزهای دیجیتال

به گزارش کوین تلگراف، گنسلر در جلسه استماع روز گذشته در شهادتی از پیش آماده شده برای بودجه کمیسیون بورس توضیح داد که دریافت سرمایه بیشتر برای عقب نماندن از نوآوری‌های مختلف در بازارهای مالی از نیازهای مهم SEC است.

- Advertisement -

وی افزود که سرعت بالای نوآوری‌های تکنولوژی در بازارهای مالی مانند ارزهای دیجیتال باعث شده تا شاهد سوء رفتار و نقض قوانین در این فضاها باشیم. به همین دلیل کمیسیون بورس برای مقابله و عقب نماندن به ابزار جدید، کارشناسان و منابع بیشتر نیاز دارد.

سرمایه بیشتر به SEC اجازه می‌دهد تا 170 کارمند بیشتر استخدام کند. گری گنسلر اشاره داشت که بیشتر این کارمندان در بخش‌های اجرایی و تحقیقاتی مشغول خواهند شد. وی اشاره داشت که افزایش بودجه سال گذشته به این نهاد اجازه داد تا برای اولین بار تعداد کارمندان خود را بیشتر کند. با این وجود SEC همچنان برای نظارت کامل بر حوزه‌هایی مانند ارزهای دیجیتال با کمبود کارمند و منابع مواجه است.

مطلب مفید: CFTC چیست؟ آشنایی با کمیسیون معاملات آتی کالا

گنسلر توضیح داد که به‌عنوان نهاد اجرایی، کمیسیون بورس آمریکا باید بتواند الزامات مقابله با خلافکاران را داشته باشد. درنتیجه منطقی است که این نهاد هم‌زمان با گسترش پیچیدگی بازارهای مالی منابع بیشتری را به خود اختصاص دهد.

در ادامه رئیس SEC باری دیگر فضای ارزهای دیجیتال را غرب وحشی توصیف و گفت که این صنعت نوپا مملو از عدم انطباق با قوانین است و سرمایه‌گذاران دارایی‌های به دست آمده خود را در یک طبقه دارایی بسیار سوداگرانه در معرض خطر قرار می‌دهند.

بر اساس صحبت‌های وی در جلسه روز گذشته، کمیسیون بورس آمریکا در سال مالی گذشته بیش از 35 هزار شکایت دریافت کرده که به این نهاد کمک کرده تا 750 اقدام قانونی انجام دهد و بیش از 6.4 میلیارد دلار جریمه اعمال کند. باید اشاره داشت که از موارد اشاره شده 30 اقدام مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال بوده و کمیسیون بورس در این زمینه بیش از 242 میلیون دلار جریمه اعمال کرده که نسبت به سال 2021 افزایش 36 درصدی داشته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان