گلدمن ساکس نظر خود را در رابطه با ارزهای دیجیتال تغییر داد

خانهاخبارگلدمن ساکس نظر...

آنچه می‌خوانید...

گزیده خبر:

سال گذشته، بانک گلدمن ساکس در مقابل ارزهای دیجیتال ایستاد و آنها را سرمایه‌گذاری بد خطاب کرد. گزارشات جدید حاکی از آن است که ممکن است همه‌چیز تغییر کرده باشد.

به گزارش کریپتوپوتیتو، گلدمن ساکس یکی از مهم‌ترین بانک‌های آمریکا و جهان گزارشی در رابطه با ارزهای دیجیتال منتشر کرد که بسیار امیدوارکننده است.

- Advertisement -

این گزارش، با عنوان «ارزهای دیجیتال، کلاس دارایی جدید» نوشته‌شده و هنوز برای عموم در دسترس قرار نگرفته است. بااین‌حال، به سرمایه‌گذاران در شبکه‌های اجتماعی برای این گزارش دسترسی زودهنگام داده‌شده است.

کارشناسان به گلدمن ساکس پاسخ می‌دهند؛ چرا ارزهای دیجیتال با ارزشند؟

این گزارش ماهیت ارزهای دیجیتال را به عنوان یک کلاس دارایی موردبحث قرار می‌دهد. برای انجام این کار، از چندین متخصص این حوزه، مانند مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال، زک پندل، مدیر گلوبال اف اکس و مایکل گروناگر از چینلسیس و منتقدانی چون نوریل روبینی نظرخواهی شد.

در این گزارش، مهم‌ترین خصوصیات ارزهای دیجیتال و سودمندی هر یک موردبررسی قرار گرفت.

در این گزارش، از ریپل به‌عنوان یک سیستم تسویه‌حساب آنی، اتریوم به‌عنوان سیستم‌عامل حاوی قراردادهای هوشمند، بایننس کوین به‌عنوان یک توکن/برنامه کاربردی، پولکادات به‌عنوان یک بلاکچین با قابلیت همکاری با سایر شبکه‌ها یاد شده و ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر یک از ارزهای بزرگ بازار به سمع و نظر مخاطبان رسانده شده است.

جدول ارزهای گلدمن ساکس

گلدمن ساکس معتقد است که ارزش بیت کوین اساساً بر اساس استفاده و پذیرش آن تعیین می‌شود. مایکل نووگراتز نیز در اظهارنظری اعلام کرد که هجوم گسترده سرمایه‌گذاران سازمانی بر جذابیت ارزهای دیجیتال افزوده و نشان‌دهنده بلوغ این بازار است.

همچنین در این صحبت‌ها نووگراتز، از بیت کوین به‌عنوان یک مخزن ذخیره ارزش دفاع کرد. وی در این رابطه گفت:

جهان رأی داده و معتقدند که بیت کوین ذخیره ارزش خوبی است.

میکاهل سوننشایم، مدیرعامل گری اسکیل نیز صحبت نووگراتز را تأیید می‌کند. از نظر وی، بیت کوین راهی برای جلوگیری از تورم و کاهش ارزش پول است.

سوننشاین همچنین به همه‌گیری کرونا و تأثیر اقتصادی آن بر دارایی‌های اقتصادی و افت ناشی از آن اشاره کرد. به عقیده وی، بازگشت ارزهای دیجیتال از افت ناشی از ویروس کرونا در سال 2020 و عملکرد عالی آنها نسبت به سایر ارزهای دیجیتال، این دارایی‌ها را به عنوان یک کلاس دارایی تأیید می‌کند.

نظر گلدمن ساکس در رابطه با بیت کوین چه بود؟

گلدمن ساکس در این گزارش نموداری برای نمایش تحول قیمت بیت کوین به اشتراک گذاشت که بر اساس آن، این دارایی ما بین دوره‌های 2013-2016 و 2017-2021 رفتار مشابهی داشته است.

بیت کوین - گلدمن ساکس

به عقیده الکس کروگر، برای سرمایه‌گذارانی که به رفتار دوره‌ای بازارها اعتقاد دارند فرصتی عالی برای سرمایه‌گذاری است.

در طول تاریخ، پس از هر افت، چه شدید و چه اندک، بیت کوین دوباره اوج گرفته و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

تغییر موضع در برابر ارزهای دیجیتال

این گزارش، تغییر موضع آشکار گلدمن ساکس نسبت به دارایی‌های دیجیتال را نمایش می‌دهد. سال گذشته این بانک مدعی بود که ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین یک کلاس دارایی محسوب نمی‌شوند. به همین خاطر  آنها را به مشتریان خود توصیه نمی‌کرد.

اما افزایش 600 درصدی بیت کوین از آن زمان، نظر این بانک را تغییر داده و به نظر می‌رسد که زمان تجدیدنظر فرارسیده باشد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان