یوتیوب مانع کلاهبرداری با استفاده از ارز دیجیتال ریپل شد

خانهاخباریوتیوب مانع کلاهبرداری...

آنچه می‌خوانید...

یکی از یویتوبرهای مطرح با بیش از 2 میلیون کاربر، روز گذشته و پس از تلاش‌های یوتیوب موفق شد دوباره به حساب خود دسترسی داشته باشد. DidYouknowGaming، یک کاربر یوتیوب است که کانال وی نزدیک به 2.4 میلیون دنبال کننده دارد. با این حال، چند روز پیش وی در توییتر اعلام کرد که مجرمان سایبری حساب وی را به دست گرفته و در تلاش برای کلاهبرداری از طریق ارز دیجیتال ریپل هستند.

به نقل از کوین تلگراف، هک و سوءاستفاده از کانال‌های یوتیوبی برای انجام کلاه‌برداری‌ها در فضای ارزهای دیجیتال یک روش معمول است که سرمایه‌گذاران ناآشنا را هدف خود قرار می‌دهد. بر اساس داده‌ها، تعداد این کلاه‌برداران همواره رو به افزایش بوده است. در آخرین اتفاق اما، همان‌طور که اشاره شد، کاربری با نام DidYouknowGaming در توییتر اعلام کرد که کانال یوتیوب وی هک شده است.

- Advertisement -
توییت DidYouknowGaming

پس از این حادثه، همان‌طور که در تصویر زیر مشخص است، تصویر و نام حساب کاربری DidYouknowGaming به ریپل تغییر کرد. اتفاقی که نشان می‌دهد هکرها با استفاده از مخاطبین گسترده این کاربر قصد انجام کلاهبرداری از طریق ارز دیجیتال ریپل را داشته‌اند.

هک کانال یوتیوب

در ادامه اما، دخالت سریع یوتیوب خسارت وارد شده را کنترل کرد و به هکرها اجازه نداد که با دنبال کنندگان کانال ارتباط و تعامل برقرار کنند. بر اساس داده‌ها، هکرها موفق نشده‌اند از طریق این کانال کلاهبرداری را صورت دهند. باید اشاره داشت که علاوه بر DidYouknowGaming، حساب کاربری دیگری با نام Linus Tech Tips نیز در گزارشی گفته بود که دسترسی به کانال خود را از دست داده است.

مطلب مفید: منظور از بازار اولیه و ثانویه در ارزهای دیجیتال چیست؟

در حالی که مشخص نیست هکرها از چه روشی برای در دسترس گرفتن کانال یوتیوب افراد استفاده می‌کنند، تاکنون تمامی گزارش‌ها نشان می‌دهد که قربانیان موفق شده‌اند دسترسی خود را بازگردانند و ویدیوها و تبلیغات کلاهبرداری را حذف کنند. باید اشاره داشت که تهدید برای سرمایه‌گذاران رمز ارزی از این طریق امری معمول است که با گسترش فناوری و هوش مصنوعی بیشتر نیز شده است.

یکی از روش‌های مورد استفاده به‌جز هک کانال‌های یوتیوب، استفاده از دیپ فیک (Deepfakes) است که در آن شاهد ویدیوهایی از افراد مشهور هستیم که واقعی نیستند و با AI تولید شده‌اند. هکرها در این ویدیوها از افراد مشهوری مانند ایلان ماسک و استفاده می‌کنند و با آن به تبلیغ و فریب سرمایه‌گذاران رمز ارزی می‌پردازند.

باید اشاره داشت که سرمایه‌گذاران در سراسر دنیا از یوتیوب به‌عنوان ابزاری برای آموزش دیدن در حوزه ارزهای دیجیتال، بلاکچین و وب 3 استفاده می‌کنند. درنتیجه سرمایه‌گذاران باید مراقب باشند که به درخواست‌ها و تبلیغات شک‌برانگیز توجهی نکنند تا سرمایه‌های خود را از دست ندهند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان