معرفی لیست بهترین میم کوین سال 2023 برای سرمایه‌ گذاری

خانهمقالاتمعرفی لیست بهترین...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

شناخت ارزش واقعی، کاربردها و چشم‌انداز یک ارز دیجیتال را باید از پیچیده‌ترین بخش‌های سرمایه‌گذاری در کریپتو به حساب آورد. این موضوع در میم کوین‌ها سخت‌تر هم خواهد شد، زیرا ارزش واقعی ندارند و به شدت سوداگرانه هستند. اما بهترین میم کوین سال 2023 برای سرمایه‌گذاری کدامند؟ کدامیک از آن‌ها این پتانسیل را دارد که به رتبه اول میم کوین‌ها در بازار صعود کند؟ در این مطلب از فکت کوینز، 8 میم کوین برتر سال 2023 در بازار ارزهای دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

- Advertisement -
spot_img

میم کوین چیست؟

میم کوین نوعی ارز دیجیتال بدون ارزش ذاتی یا کاربرد مشخص است. آن‌ها اغلب حول محور میم‌های اینترنتی به وجود می‌آیند. میم‌ها تصاویری برگرفته از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی هستند که معمولا ماهیت طنز دارند.
میم کوین‌ها بسیار سوداگرانه هستند و ارزش ذاتی خاصی ندارند. بنابراین، سرمایه‌گذاران این حوزه از ارزهای دیجیتال، با خطرات بالقوه بیشتری نسبت به بخش جدی بازار روبه‌رو هستند. به همین دلیل، تعیین این موضوع که کدامیک از آن‌ها ارزش سرمایه‌گذاری خواهد داشت، روزبه‌روز دشوارتر می‌شود.

- Advertisement -
بهترین میم کوین سال 2023 کدامند؟


کوین‌های میم به دلیل عواملی مانند اخبار و تبلیغات اینفلوئنسرها معمولا برای مدت زمان کوتاهی هایپ می‌شوند. به عنوان مثال، دوج کوین (DOGE) در سال 2021 توانست افزایش قیمت 12000 درصدی را به ثبت برساند؛ افزایش قیمتی که عمدتا توسط توییت‌های ایلان ماسک در مورد آن به وجود آمد.
همین موضوع سبب شد تا سال 2021 به فصل شکوفایی میم کوین‌ها بدل شود. سالی که در آن، شاهد افزایش قابل توجه قیمت در سایر میم کوین‌های برجسته مانند شیبا اینو (SHIB) نیز بودیم. با این حال، قیمت آن‌ها تنها چند ماه بعد سقوط کرد.

بیشتر بخوانید:‌ توکن SUI چیست و چرا اخیراً محبوب شده است؟

دلیل شهرت میم کوین‌ها چیست؟

محبوبیت میم کوین‌ها از طریق حمایت تاثیرگذاران در صنعت ارزهای دیجیتال، افراد مشهور و سرمایه‌گذارانی است که اقداماتشان باعث افزایش قیمت ارزها در مدت کوتاه می‌شود. اما معمولا قیمت‌های آن‌ها پس از افزایش دوباره سقوط می‌کند. به طور کلی، توکن‌های میم اغلب به‌عنوان شوخی‌هایی دیده می‌شوند که در رسانه‌های اجتماعی در گردش هستند.
یکی از نمونه‌های این پدیده در ماه مه 2021 بود، زمانی که مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، عکسی با عنوان، «بزهای من: مکس و بیت کوین» منتشر کرد. به محض آنلاین شدن این پست، یک توکن میم با نام آکواگوت (AquaGoat) شکل گرفت و قیمت آن در عرض چند ساعت تقریبا 300 درصد رشد کرد.
در سناریویی مشابه، ایلان ماسک در توییتی نوشت که هر رسوایی در مورد او باید به عنوان ایلان گیت (“Elongate” اشاره به رسوایی واترگیت) شناخته شود. مدتی بعد، توکن ELONGATE راه اندازی شد و توسعه‌دهندگان آن ادعا می‌کنند که 3 میلیون دلار از سود آن را به خیریه اهدا کرده‌اند.
همین چند ماه پیش و زمانی که ایلان ماسک لوگوی توییتر را به لوگوی DOGE تغییر داد، قیمت ارز DOGE یک بار دیگر شدیدا افزایش یافت و توانست عنوان بهترین میم کوین سال 2023 را تصاحب کند.

بهترین میم کوین سال 2023 و ایلان ماسک

میم کوین‌ها چه تفاوتی با ارزهای دیجیتال دارند؟

میم کوین‌ها در درجه اول به دلیل عدم کاربرد مشخص خود، با ارزهای دیجیتال اصلی در بازار متفاوت هستند. رمز ارزهایی مانند بیت کوین (BTC) برای مقابله با مشکلات تمرکز در بازار پولی و مالی ایجاد شدند و به عنوان یک روش پرداخت همتا به همتا (P2P) عمل می‌کنند.
از سوی دیگر، اتریوم (ETH) به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را بر بستر آن ایجاد کنند. موضوعی که در وهله اول دلیل رشد و شکوفایی برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و خود اتریوم بوده است.
از سوی دیگر، میم کوین‌ها ارزش ذاتی کمی دارند و فاقد تحلیل فاندامنتال هستند. بنابراین استراتژی اصلی در معاملات با آن‌ها باید کوتاه‌مدت باشد. به این شکل که در صورت افزایش قیمت باید سریعا آن‌ها را فروخت. زیرا میم کوین‌ها کاملا فرار و بسیار سوداگرانه هستند. با این حال سرمایه‌گذارانی هم وجود دارند که به دلایل مختلف نظیر علاقه به میم از فروش سریع آن‌ها امتناع می‌ورزند.
درنهایت برخی میم کوین‌ها درواقع طرح‌های پامپ و دامپ بوده‌اند و بقیه را هم بدنام کرده‌اند. اما هنوز هم تعدادی از آن‌ها وجود دارند که ممکن است ارزش وقت و سرمایه‌گذاری شما را داشته باشند؛ آن‌هایی که توانسته‌اند وارد فهرست بهترین میم کوین سال 2023 شوند.

تفاوت میم کوین‌ها و ارزهای دیجیتال اصلی

1. دوج کوین (DOGE)، بهترین میم کوین سال 2023

DOGE میم کوین اصلی بازار محسوب می‌شود که به‌عنوان یک شوخی در سال 2013 و بر اساس میم اینترنتی “Doge” با نشان سگ شیبا اینو ایجاد شد. دو مهندس نرم‌افزار، بیلی مارکوس و جکسون پالمر، این ارز دیجیتال منبع باز را با یک هارد فورک از لایت کوین ایجاد کردند. بعدتر ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا با چندین توییت در رسانه‌های اجتماعی از دوج تعریف و تمجید کرد. همین موضوع توانست توجه سرمایه‌گذاران را به این میم کوین جلب کند.
دوج کوین در روش اجماع اثبات کار (PoW) خود از فناوری اسکریپت (Scrypt) استفاده می‌کند. بنابراین توانسته است زمان استخراج هر بلوک را به یک دقیقه برساند. همچنین عرضه میم کوین اصلی بازار نامحدود است. بنابراین، هرکسی می‌تواند آن را در هر زمان و با پیوستن به یک استخر ماینینگ، استخراج کند.
اولین مورد استفاده از Dogecoin به عنوان پاداش ایجاد و به اشتراک‌گذاری محتوای باکیفیت در شبکه‌های اجتماعی ردیت (Reddit) و توییتر (Twitter) بوده است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال Wojak چیست و آینده آن چگونه خواهد بود؟

بهترین میم کوین سال 2023؛ دوج کوین

2. شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو (SHIB)، معروف به قاتل دوج کوین در اوت 2020 و توسط یک بنیان‌گذار ناشناس به نام ریوشی (Ryoshi) راه اندازی شد. ارز SHIB نیز مانند Dogecoin توانست توجه قابل توجهی را از بازار به خود جلب کند. زیرا از سوی چهره‌های برجسته‌ای مانند ایلان ماسک و ویتالیک بوترین (بنیان‌گذار اتریوم) مورد اشاره قرار گرفت.
این توکن اخیرا به دلیل اعلام برنامه‌های لایه 2 خود دوباره توانست مورد توجه کاربران بازار کریپتو قرار گیرد. هدف از این برنامه توسعه، گسترش اکوسیستم شیبا اینو و امکان پردازش سریع‌تر و ارزان‌تر تراکنش‌های آن اعلام شده است. شیبا اینو هم توسط یک الگوریتم استخراج مبتنی بر Scrypt اجرا می‌شود.
عرضه توکن SHIB به یک کوادریلیون محدود شده است و قطعا لایق عنوان بهترین میم کوین سال 2023 برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.

بهترین میم کوین سال 2023؛ شیبا اینو

3. پپه (PEPE)، بهترین میم کوین سال 2023

میم کوین PEPE اخیرا و در 17 آوریل 2023 راه اندازی شده است و توسعه‌دهندگان آن را با عنوان «مهم ترین میم کوین موجود» توصیف می‌کنند. طراحی این کوین بر اساس میم پپه قورباغه (Pepe the Frog) است که در سال 2005 و توسط کارتونیست مشهور، مت فیوری (Matt Furie) ساخته شد.
ارز PEPE پس از راه اندازی شاهد افزایش قیمت بیش از 4000 برابر بود. یکی از برجسته‌ترین خریدها توسط کاربری انجام گرفت که 5.9 تریلیون PEPE را با قیمت 250 دلار خریداری کرد و سرمایه وی با افزایش قیمت PEPE به 1 میلیون دلار رسید.
این امر به طور طبیعی توجه بازار را به پپه جلب کرد و درنتیجه سرمایه‌گذاران بیشتری به فکر خرید آن افتادند. تقاضاهای بعدی نیز به افزایش قیمت بیشتر این میم کوین کمک شایانی کردند. حداکثر عرضه PEPE اندکی بیش از 420 تریلیون خواهد بود.

بیشتر بخوانید: توکن PEPE چیست و چرا اخیراً محبوب شده است؟

بهترین میم کوین سال 2023، پپه

4. تامادوج (TAMA)

در ادامه جستجو برای یافتن بهترین میم کوین سال 2023 به تامادوج می‌رسیم. ارز TAMA در سپتامبر 2022 و از طریق عرضه اولیه (IEO) در صرافی OKX به بازار معرفی شد و توجه زیادی را به خود جلب کرد.
ارز TAMA برخلاف میم کوین‌های معمولی، خود را با یک اکوسیستم بازی برای کسب درآمد (PtE) متمایز می‌کند. اکوسیستمی که شامل حیوانات خانگی تامادوج، بازی‌های آرکید تامادوج و یک برنامه واقعیت افزوده (VR) است. این اکوسیستم با متاورس تاما (Tamaverse) تکمیل می‌شود؛ یک فضای مجازی که در آن بازیکنان می‌توانند تعامل همه‌جانبه داشته باشند.
در اکوسیستم بازی برای کسب درآمد تامادوج، بازیکنان با صرف وقت خود در بازی‌ها با ارز TAMA پاداش می‌گیرند. تیم توسعه‌دهنده این پلتفرم در توسعه بازی‌ها فعال است و عناوینی نظیر Super Doge، Rocket Doge، To The Moon و Tama Blast را در کارنامه دارد.
بازیکنان با ارز TAMA خود که در بازی به دست می‌آورند، می‌توانند حیوانات خانگی تامادوج را از اکوسیستم خریداری کنند. سپس آن‌ها را پرورش می‌دهند، معامله می‌کنند و آن‌ها را برای رقابت با بازیکنان دیگر به کار می‌برند. ارز تامادوج حداکثر 2 میلیارد عرضه خواهد داشت.

توکن تامادوج

5. مونا کوین (MONA)

مونا کوین یک شبکه پرداخت با منبع باز است که تراکنش‌های همتا به همتا (P2P) را تسهیل می‌کند. این پروژه در سال 2013 و بر اساس یک میم اینترنتی با موضوع گربه طرح‌ریزی شد. ارز MONA توسط یک توسعه‌دهنده ناشناس به نام مستعار آقای واتانابه (Mr. Watanabe) ایجاد شد. واتانابه تا به امروز ناشناس مانده است.
ارز MONA برای تایید تراکنش‌ها و ایجاد بلوک از الگوریتم اثبات کار Lyra2REv2 بهره می‌برد. این الگوریتم انرژی کمتری مصرف می‌کند و نیازی به ماینرهای اسیک (ASIC) ندارد. ماینرهای مونا کوین به ازای پردازش تراکنش‌ها در قالب 90 بلوک، 25 ارز MONA کسب خواهند کرد. زمان ایجاد هر بلوک 90 ثانیه است که تقریبا هفت برابر سریع‌تر از بیت کوین خواهد بود. این در حالی است که سختی استخراج در شبکه مونا کوین، بسته به هر بلوک متفاوت خواهد بود.

بهترین میم کوین سال 2023؛ مونا کوین


میم کوین MONA برای اولین بار پس از حضور در شبکه تلویزیونی WBS توکیو، موردتوجه قرار گرفت. در این برنامه با فردی مصاحبه شد که توانسته بود یک قطعه زمین را با استفاده از سودآوری ارز MONA خریداری کند. از آن روز، مونا کوین در ژاپن محبوبیت زیادی پیدا کرده است و به طور گسترده توسط بازرگانان آنجا پذیرفته می‌شود. حداکثر عرضه MONA در سراسر جهان 105.12 میلیون واحد خواهد بود.

6. ای آی دوج (AIDOGE)، بهترین میم کوین سال 2023

ای آی دوج یک توکن متعلق به کاربران آربیتروم (Arbitrum) است. آربیتروم یک راه‌حل لایه 2 در بلاکچین اتریوم است که سرعت تراکنش‌ها، مقیاس‌پذیری و حریم خصوصی شبکه را بهبود می‌بخشد. میم کوین AIDOGE با یک ایردراپ در 15 آوریل 2023 آغاز به کار کرد. این ایردراپ به کاربرانی تعلق گرفت که قبلا واجد شرایط دریافت ایردراپ آربیتروم بودند.
البته کاربران تا 15 مه 2023 فرصت دارند تا ارز AIDOGE خود را مطالبه کنند. باقیمانده دوج ای آی که پس از این تاریخ انقضا درخواست نشده باشد، به عنوان پاداش به شرکت‌کنندگان اولیه در اکوسیستم AIDOGE استفاده می‌شود و برخی از توکن‌ها هم سوزانده می‌شوند.
این پروژه با اجرای برنامه لاکی دراپ به دنبال تعامل بیشتر با جامعه هوش مصنوعی ArbDoge است. هر بار که یک کاربر AIDOGE را از طریق پروژه Camelot خریداری می‌کند، یک بلیت لاکی دراپ دریافت خواهد کرد. این بلیت فرصتی را برای برنده شدن یک ارز ARB خواهد داشت. احتمال برنده شدن کاربر به مقدار AIDOGE خریداری‌شده توسط او بستگی دارد.
برای تشویق بیشتر کاربران به نگهداری میم کوین AIDOGE، 3 درصد از کارمزد تراکنش‌ها به سپرده‌گذاران (استیکرهای) AIDOGE تعلق می‌گیرد. همه این‌ها باعث شد ای آی دوج به فهرست بهترین میم کوین سال 2023 وارد شود. درمجموع 210 کوادریلیون AIDOGE وجود خواهد داشت.

بهترین میم کوین سال 2023؛ ای آی دوج

7. باب (BOB)

میم کوین BOB شکلی از کارکرد را ارائه می‌دهد که به طور مشخص با سایر میم کوین‌ها متفاوت خواهد بود. «توضیحش بده باب» (Explain this Bob) یک ربات توییتر است که بر اساس هوش مصنوعی منبع باز (OpenAI) ساخته شده است. زمانی که کاربران با عبارت @explainthisbob به توییت‌ها تگ یا پاسخ می‌دهند، ربات باب به توضیح ساده‌تر توییت کمک خواهد کرد.
BOB با حداکثر عرضه 690 میلیاردی خود افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است. این موضوع تا حدی به دلیل تعاملی است که ایلان ماسک با ربات باب دارد. با توجه به اینکه فراگیری هوش مصنوعی یک ترند جدید است، می‌توان پیش‌بینی کرد که BOB ارزش خوبی را برای کاربران ارز دیجیتال در توییتر فراهم خواهد کرد. این امر می‌تواند یک عامل کلیدی در حفظ روند افزایشی قیمت میم کوین BOB باشد.

توکن باب

8. فلوکی اینو (FLOKI)

میم کوین FLOKI که در 10 ژوئیه 2021 راه اندازی شد، یک توکن بین بلاکچینی سازگار با استاندارد ERC-20 در اتریوم و BEP-20 در زنجیره هوشمند بایننس است. فلوکی با مجموعه‌ای از موارد استفاده واقعی خود از سایر میم کوین‌ها متمایز می‌شود. اکوسیستم فلوکی اینو سه ابزار اصلی با نام‌های والهالا (Valhalla)، فلوکی پلیس (FlokiPlaces) و فلوکی فای (FlokiFi) است.
والهالا یک متاورس بازی برای کسب درآمد است. فلوکی پلیس بازاری است که به کاربران امکان می‌دهد کالاهای فیزیکی را با ارز FLOKI خریداری کنند و از این رو، تقاضا برای توکن را افزایش می‌دهد. فلوکی فای هم یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که دارندگان ارز FLOKI می‌توانند دارایی‌های دیجیتال را در آن به ارزهای دیجیتال مورد نظر خود مبادله کنند.
اخیرا ابزار فلوکی فای لاکر هم راه‌اندازی شده است که به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال خود را با خیال راحت سپرده‌گذاری (استیکینگ) کنند.
فلوکی اینو در مجموع 10 تریلیون عرضه دارد که در مقایسه با عرضه ثابت 21 میلیونی در بیت کوین بسیار قابل‌توجه است. اما در مقایسه با عرضه انبوه 1 کوادریلیونی در میم کوین شیبا اینو بسیار اندک به نظر می‌رسد.

بهترین میم کوین سال 2023؛ فلوکی اینو

سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها چه خطراتی دارد؟

میم کوین‌ها بسیار سوداگرانه هستند و ارزش ذاتی مشخصی ندارند. بنابراین، خطرات زیادی در این حوزه از ارزهای دیجیتال، به‌ویژه برای سرمایه‌گذاران، وجود دارد. علاوه بر این، آن‌ها بسیار فرار هستند و طرح‌های پمپ و تخلیه یک اتفاق رایج در بین آن‌ها است.
بنابراین سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها ممکن است خطرناک‌تر از سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی سنتی باشد، زیرا هیچ مقررات مشخصی ندارد. با این حال، سرمایه‌گذاران می‌توانند از حرکت هجومی قیمت‌ها به دنبال تاثیرات رسانه‌های اجتماعی بر میم کوین‌ها برای موج‌سواری استفاده کنند.
اگر قصد سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها را دارید، باید حرکت قیمت و افزایش تقاضا برای آن‌ها را از نزدیک زیر نظر داشته باشید. اما سرمایه‌گذاری شما مثل همیشه نباید بیش از حدی باشد که می‌توانید از دست بدهید. سرمایه‌گذاران باید بدانند که اصلاحات بازار چگونه کار می‌کنند. زیرا معکوس شدن روند قیمت‌ها همیشه اتفاق می‌افتد و حتی می‌تواند در یک ثانیه رخ بدهد.
در حالی که بیشتر بازارهای مالی تثبیت شده پس از همه‌گیری کرونا بهبود یافته‌اند، اما میم کوین‌ها متفاوت عمل می‌کنند. اگر تحمل ریسک شما پایین است، سرمایه‌گذاری در میم کوین احتمالا آخرین چیزی خواهد بود که در پرتفولیوی خودتان به آن نیاز دارید.

سرمایه‌گذاری

جمع‌بندی، بهترین میم کوین سال 2023

میم کوین‌ها در مقایسه با ارزهای دیجیتال موجود در بازار نسبتا جدیدتر محسوب می‌شوند. دوج کوین و همتایان آن پتانسیل رشد خوبی دارند و سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند و حتی حرکت قیمت‌ها را هدایت کنند. اما علیرغم پتانسیل خوب خود، به دلیل تمرکز بر طنز و توجه اینفلوئنسرها به جای عملکرد مالی، همچنان یک سرمایه‌گذاری پرخطر هستند.
تنوع بخشیدن به سبد سرمایه راهی برای کاهش ریسک در یک بخش خاص بازار است. مانند سایر سرمایه‌گذاری‌ها، اگر در میم کوین‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنید، حتما ریسک‌ها را در نظر بگیرید. امیدواریم فهرست ما از بهترین میم کوین سال 2023 بتواند به شما کمک کند.

سوالات متداول، بهترین میم کوین سال 2023 کدام است؟

بهترین میم کوین‌های سال ۲۰۲۳ کدام‌اند؟

۱. دوج کوین ۲. شیبا ۳. توکن PEPE (په په) ۴. تامادوج ۵. ای آی کوین ۶. باب (Bob)

چرا سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها خطرناک است؟

سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها ممکن است خطرناک‌تر از سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی سنتی باشد، زیرا هیچ مقررات مشخصی ندارد. با این حال، سرمایه‌گذاران می‌توانند از حرکت هجومی قیمت‌ها به دنبال تاثیرات رسانه‌های اجتماعی بر میم کوین‌ها برای موج‌سواری استفاده کنند.

spot_img

2 نظرات

  1. BNBTiger🔥🔥🔥🚀🚀🚀🐯🐯🐯
    بدون شک امسال میترکونه و سر زبون‌ها میوفته به طوری شیبا باید جلوش لنگ بندازه. من ۴ساله توی این بازارم اینو از من یادگاری داشته باشید دوستان.

  2. BNBTiger🔥🔥🔥🚀🚀🚀🐯🐯🐯
    بدون شک امسال میترکونه و سر زبون‌ها میوفته به طوری که شیبا باید جلوش لنگ بندازه. من ۴ساله توی این بازارم اینو از من یادگاری داشته باشید دوستان.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان