ارز دیجیتال Wojak چیست و آینده آن چگونه خواهد بود؟

خانهآموزش هاآلت کوین هاارز دیجیتال Wojak...

آنچه می‌خوانید...

در ماه‌های اخیر میم کوین‌های زیادی در بازار ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شده‌‌ و با روندهای صعودی چشمگیرشان توجه بسیاری از معامله‌گران را به خود جلب کرده‌اند. ارز دیجیتال Wojak یکی از همین میم کوین‌ها است که تنها طی دو هفته بیشتر از ۱,۰۰۰ درصد رشد کرده است. به همین خاطر در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم درباره توسعه‌دهندگان و آینده آن صحبت کنیم.

ارز دیجیتال ووجک چیست؟

ارز دیجیتال ووجک یکی از میم کوین‌های جدید بازار ارزهای دیجیتال است که بر اساس استاندارد «ERC-20» و روی زنجیره اتریوم راه‌اندازی شد‌ه است. نام این ارز دیجیتال از میم مشهوری به اسم ووجک گرفته شد‌ه‌ و بعد از راه‌اندازی آن در ۱۷ آوریل ۲۰۲۳ (۲۸ فروردین ۱۴۰۲)، توجه‌‌ معامله‌گران زیادی را به خود جلب کرد‌ه‌ است.

- Advertisement -
ارز دیجیتال Wojak

با توجه به وب‌سایت رسمی ووجک (تصویر بالا)، می‌توانیم ادعا کنیم که این ارز دیجیتال تا حدود زیادی منحصربه‌فرد است. با این حال، وقتی از میم کوین‌هایی مثل ووجک صحبت می‌کنیم؛ سرمایه‌گذاران باید توجه داشته باشند که اکثر آن‌ها تنها بر اساس تبلیغات مبالغه‌آمیز خود رشد می‌کنند.

مانند اکثر میم کوین‌های دیگر، تیم توسعه ووجک هم ناشناس هستند. با این وجود، باز هم خوب است که این پروژه یک تیم برای توسعه خود دارد. اعضای این تیم ارزش و احترام زیادی برای جامعه ووجک قائل هستند و طبق گفته‌های خود، می‌دانند که پیشرفت و مؤفقیت یک پروژه در دستان حامیان آن قرار دارد.

پس توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال Wojak اهمیت داشتن جوامع قوی در پروژه‌های فعال در صنعت ارزهای دیجیتال، علی‌الخصوص میم کوین‌ها را درک کرده‌‌اند. اعضای این تیم تأکید کرده‌اند که قصد دارند محیطی شفاف و جامع برای پیشرفت همه ایجاد کنند.

حتی چشم‌انداز تیم مذکور هم نشان می‌دهد که آن‌ها به ایجاد رابطه‌ای قوی با اعضای جامعه خود باور دارند. آن‌ها قول داده‌‌اند که فعالانه‌ با دنبال‌کنندگان خود ارتباط داشته‌ باشند، از بازخوردها و انتقاد‌ها استقبال کنند و اکوسیستم ووجک را مدام با توجه به نیازهای کاربران تغییر دهند. به‌طور کلی، آن‌ها ادعا کرده‌اند که مطمئن خواهند شد پروژه‌ ووجک به یک جامعه قابل‌اعتماد و مطمئن تبدیل می‌شود و به همان صورت هم باقی می‌ماند. یکی از اهداف اصلی تیم توسعه‌دهنده ووجک ایجاد تجربه‌ای امن و مفید برای کاربران خود است.

توییتر ووجک

البته فقط زمان مشخص می‌کند که آن‌ها راست می‌گویند یا نه. با این حال، توسعه‌دهندگان ووجک تاکنون در توییتر به‌شدت فعال بوده‌اند و بیشتر از ۹,۰۰۰ دنبال‌کننده دارند.

بیشتر بخوانید: توکن Bonk چیست؟ هرآنچه باید از میم‌کوین جدید سولانا بدانید

نام ووجک از کجا آمده‌ است؟

همان‌طور که در بالا گفته‌ شد، نام ووجک از یک میم اینترنتی معروف به همین اسم گرفته‌ شده‌ است. این میم از سال ۲۰۰۹ وجود داشته‌ و شکل اصلی آن کاملاً ابتدایی و ساده بوده‌ است. به‌عبارت دقیق‌تر، شکل اصلی میم ووجک یک تصویر سیاه و سفید از مردی سلحشور است.

میم ووجک

گفتنی است که کلمه ووجک در زبان لهستانی به معنی سرباز یا مبارز است و این تصویر می‌تواند نشان‌دهنده یک سرباز لهستانی باشد.

منشأ دقیق این تصویر هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده؛ اما برای اولین بار در یک انحمن اینترنتی لهستانی به اسم ویچن (Vichan) ظاهر شده‌ است. با این حال، وقتی که این عکس توسط کاربری به اسم ووجک به یک انجمن اینترنتی آلمانی به اسم کروچن (Krautchan) فرستاده‌ شد؛ اسم مذکور روی آن قرار گرفت.

مثل بسیاری از میم‌های قدیمی، میم ووجک هم در وب‌سایت ۴چین (4chan) به شهرت زیادی رسیده‌ است. در این وب‌سایت، بسیاری از کاربران برای ابراز احساسات از میم ووجک استفاده می‌کنند. به همین خاطر است که این میم به‌عنوان مرد احساسات (Feels Guy) هم به شهرت رسیده‌ است.

کاربران زیادی از ووجک در متون مناسب یا حتی نامناسب خود استفاده کرده‌اند. تصویر آن هم با پیج و تاب‌ها و تغییرات زیادی مواجه شده‌ و در اینترنت به اشتراک گذاشته شده‌ است.

بیشتر بخوانید: توکن PEPE چیست و چرا اخیراً محبوب شده است؟

روند Wojak

قیمت ارز دیجیتال ووجک

با بررسی تصویر بالا متوجه می‌شوید که قیمت میم کوین ووجک تنها دو روز بعد از عرضه اولیه آن نزدیک ۱,۰۰۰ درصد رشد کرده‌ است. این میم کوین کار خود را با ۰.۰۰۰۰۰۰۳۹۳۶ دلار آغاز کرده‌ و به اوج ۰.۰۰۰۳۶۳۹ دلار رسیده‌ است. با این حال، با توجه به اینکه تمام ارزهای دیجیتال با نوسانات قیمتی مواجه می‌شوند؛ ووجک هم مستقیماً صعود نکرده و قیمت آن چندین بار بیشتر از ۵۰ درصد کاهش یافته‌ است.

هنگام نگارش این مطلب قیمت ارز دیجیتال Wojak در محدوده ۰.۰۰۰۱۲۶۸ دلار قرار داشته‌ و نسبت به اوج تاریخی خود ۷۰ درصد سقوط کرده‌ است.

احتمالاً وقتی می‌فهمید که قیمت ووجک بعد از چنین رشد چشمگیری هنوز به ۱ سنت نرسیده‌ است، شگفت‌زده می‌شوید. با این حال، اگر اصول اقتصاد توکنی را بدانید، درک می‌کنید که قیمت توکن‌ها نشان‌دهنده چیز زیادی نیست. به هر حال، قیمت یک ارز دیجیتال همیشه توسط ارزش بازاری و عرضه کل آن تعیین می‌شود.

از طرفی، ووجک در مقایسه با بقیه میم کوین‌ها عرضه کل کمی دارد. برای مثال، کل عرضه میم کوین په‌په ۶ برابر این ارز دیجیتال است. با این حال، باز هم عرضه کل ووجک نسبتاً زیاد و ۶۹,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰ توکن است.

گفتنی است که ۹۶ درصد از کل نقدینگی ووجک قفل شده‌ است. این مسئله نشان‌دهنده تعهد توسعه‌دهندگان آن است و معمولاً سیگنال مثبتی محسوب می‌شود. به‌طور کلی، شرایط درون‌زنجیره‌ای فعلی ووجک در حال حاضر به‌شدت خوب و مثبت است.

هولدرهای ووجک

پیش‌بینی قیمت ووجک

وقتی از میم کوین‌ها صحبت می‌کنیم، معمولاً نمی‌توانیم از تحلیل تکنیکال استفاده کنیم. دلیل آن هم این است که داده‌های کافی برای این تحلیل وجود ندارد. با این حال، ووجک بعد از اصلاح ۷۰ درصدی خود می‌تواند برای یک روند صعودی آماده شود. البته، با توجه به اینکه ووجک یک میم کوین است، هرگز نمی‌توانیم قیمت دقیق آن را پیش‌بینی کنیم.

تنها چیزی که می‌دانیم این است که داده‌های درون‌زنجیره‌ای ووجک به‌عنوان یک ارز دیجیتال جدید خوب است. برای مثال تصویر بالا نشان می‌دهد که تعداد دارندگان توکن ووجک در این هفته بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال جدید رشد کرده‌ است.

ارز دیجیتال Wojak

حتی بدون تحلیل تکنیکال، باز هم می‌توانیم به‌صورت تقریبی قیمت ووجک را پیش‌بینی کنیم. به‌عنوان مثال، می‌توانیم حدس بزنیم که ووجک پتانسیل لازم برای رسیدن به برترین میم کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال را دارد. پس اگر ارزش بازاری ووجک به ارزش بازاری شیبا اینو برسد، قیمت آن تا کم‌تر از ۱۰ سنت (۰.۰۹۲۶ دلار) رشد می‌کند. با توجه به قیمت فعلی ووجک، این مسئله نشان می‌دهد که ارز دیجیتال مذکور می‌تواند بیشتر از ۱۰۰ درصد رشد کند.

علاوه بر این، باید دقت کنید که بازار ارزهای دیجیتال با اوج خود فاصله زیادی دارد. پس اگر کل بازار ارزهای دیجیتال در آینده صعود کند، قیمت ووجک می‌تواند به‌راحتی به بیشتر از ۱۰ سنت برسد. برای مثال، ارزش بازاری شیبا اینو در اوج تاریخی آن ۴۳.۵ میلیارد دلار بود. این در حالی است که شیبا اینو حتی برترین میم کوین بازار ارزهای دیجیتال هم نیست.

از کجا می‌توانیم ووجک را خریداری کنیم؟

ارز دیجیتال Wojak را می‌توانید از پلتفرم‌های معاملاتی زیادی خریداری کنید. برای مثال، صرافی‌های زیر این ارز دیجیتال را به فهرست معاملاتی خود اضافه کرده‌اند:

  • نسخه دوم یونی ‌سواپ (Uniswap V2)
  • ام‌ای‌ایکس‌سی گلوبال (MEXC Global)
  • هیوبی (Huobi)
  • بیت‌گت (Bitget)
  • ال‌بنک (Lbank)

گفتنی است که نسخه دوم یونی سواپ بیشترین نقدینگی را برای معامله جفت‌ارز «WOJAK-WETH» دارد.

آیا ارز دیجیتال Wojak کلاهبرداری است؟

نمی‌توان به طور قطعی گفت که ارز دیجیتال WOJAK کلاهبرداری است یا خیر، زیرا این ارز دیجیتال جدید و نامشخصی است و اطلاعات کافی درباره آن در دسترس نیست. همچنین، باید توجه داشت که بسیاری از ارزهای دیجیتال جدید ممکن است به عنوان کلاهبرداری شناخته شوند، بنابراین باید با احتیاط و دقت به این نوع ارزها دقت بیشتری کرد. در هر صورت، قبل از سرمایه‌گذاری در هر نوع ارز دیجیتال، بهتر است که تحقیقات خود را انجام دهید و از منابع معتبر و قابل اعتماد استفاده کنید.

سوالات متداول

ارز دیجیتال Wojak چیست؟

ارز دیجیتال ووجک یکی از میم کوین‌های جدید بازار ارزهای دیجیتال است که بر اساس استاندارد «ERC-20» و روی زنجیره اتریوم راه‌اندازی شد‌ه است. نام این ارز دیجیتال از میم مشهوری به اسم ووجک گرفته شد‌ه‌ و بعد از راه‌اندازی آن در ۱۷ آوریل ۲۰۲۳ (۲۸ فروردین ۱۴۰۲)، توجه‌‌ معامله‌گران زیادی را به خود جلب کرد‌ه‌ است.

Wojak در کدام صرافی‌ها لیست شده است؟

نسخه دوم یونی ‌سواپ (Uniswap V2)
ام‌ای‌ایکس‌سی گلوبال (MEXC Global)
هیوبی (Huobi)
بیت‌گت (Bitget)
ال‌بنک (Lbank)

1 نظر

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان