اتریوم در سال 2018، حدود 94% سقوط کرد؛ آیا تاریخ تکرار خواهد شد و اتر به کف قیمتی 375 خواهد رسید؟

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: قیمت اتریوم همزمان با برخورد به سطح حمایتی بسیار مهم خود و واکنش مثبت به آن نشانه هایی از رسیدن به کف قیمتی دارد. علاوه بر آن، در حال حاضر قیمت دومین ارز برتر بازار کریپتو در بالای سطح حمایتی میانگین متحرک 200 هفته ای در محدوده 1196 دلاری قرار دارد.

از آنجایی که میانگین 200 هفته ای در گذشته و هنگام بازارهای نزولی بیت کوین، به عنوان سطح حمایتی و کف قیمتی برای اتریوم ایفای نقش کرده است، می‌توان آن را حمایت روانی اتریوم در نظر گرفت. بلانتز، یکی از تحلیلگران مطرح بازار کریپتو معتقد است که این سطح به عنوان کف قیمتی ایفای نقش خواهد کرد و احتمال انباشت از سمت نهنگ ها و سرمایه گذاران در این ناحیه بسیار زیاد است.

- Advertisement -

وی در این باره افزود:

«بیت کوین در سال 2014 و هنگام بازار نزولی 4 بار به میانگین 200 هفته ای خود واکنش نشان داد و آن ناحیه را به کف قیمتی خود تبدیل کرد. در نتیجه می‌توان گفت که این سطح بسیار قدرتمند و از اهمیت بالایی برخوردار است. بله ممکن است شاهد شکسته شدن آن نیز در طول هفته باشیم اما باید توجه داشت که پس از آن 6 روز دیگر هفته باقی مانده است.»

نمودار هفتگی اتریوم

در حال حاضر قیمت اتریوم فاصله ای 75 درصدی با اوج تاریخی هفت ماه گذشته خود در 4950 دلار دارد. اصلاح گسترده اتریوم باعث شده است تا این ارز به یک دارایی اشباع فروش تبدیل شود چرا که RSI زیر محدوده 30 قرار دارد و معمولا چنین اتفاقی سیگنالی برای  خرید است.

آخرین باری که اتریوم وارد محدوده اشباع فروش شد، به نوامبر 2018 باز می‌گردد که در نهایت منجر به اتمام یک چرخه نزولی 12 ماهه شد. با این حال و متاسفانه نمی‌توان اتفاقی مشابه آن را برای 2022 نیز در نظر گرفت چرا که با توجه به مشکلات اقتصادی در سطح جهان همه چیز حاکی از سقوط بیشتر دارایی های ریسکی مانند بیت کوین و اتریوم است.

سیگنال های خرید تکنیکالی اتریوم کافی نیستند

تلاش اتریوم برای یافتن کف قیمتی مستحکم همواره با افزایش فشار فروش در بازار کریپتو و بازارهای مالی سنتی مواجه می‌شود. مهم ترین دلیل سقوط 75 درصدی اتریوم از اوج قیمتی اش را می‌توان فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره توسط این بانک دانست که احتمال می‌رود نرخ بهره را تا پایان ماه سپتامبر به 1.75 % برساند.

مطلب مفید: آموزش جامع صرافی کوین لوکالی (Coinlocally)؛ از ثبت نام تا ترید

نرخ بهره فدرال رزرو

به عبارتی دیگر در صورت چنین تصمیمی از فدرال رزرو شرایط برای دارایی های ریسکی وخیم تر خواهد شد. این تصمیمات می‌تواند علیرغم وجود سیگنال های خرید و قرار داشتن در سطوح حمایتی و یا حتی کف قیمتی، باعث آسیب دیدن روند بازگشتی اتریوم شود.

توییت کروگر

اهداف قیمتی اتریوم

قیمت اتریوم به صورت موقت سطح 78.6 % فیبوناچی اصلاحی را در محدوده 1057 دلاری به عنوان حمایت خود آزمایش کرده است. در صورتی که شاهد سقوط 94 درصدی اتریوم همانند سال 2018 باشیم، ممکن است قیمت به سمت سطح 23.6 % فیبوناچی اصلاحی در 375 دلار حرکت کند. چنین حرکتی به سمت کف قیمتی 375 دلاری بیانگر سقوط 70 درصدی قیمت از ماه ژوئن خواهد بود.

سطوح فیبوناچی در نمودار Eth

با این حال واکنش مثبت به حمایت میانگین 200 هفته ای می‌تواند مسیر اتریوم را برای حرکت به سمت 2000 دلار هموار کند. در صورت شکست این سطح و پدیدار شدن نشانه های صعودی در نمودار و بهبود احساسات در بازار می‌توان در میان مدت انتظار حرکت به سمت 3500 دلار را نیز داشت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان