تحلیلگر مطرح: بیت کوین در حال ورود به روند تثبیتی برای چند ماه آینده است

خانهاخبارتحلیلگر مطرح: بیت...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: روز گذشته، قیمت بیت کوین، بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان در یک حرکت نزولی به محدوده 20000 دلاری رسید. پس از آن و بعد از اعلام نرخ بهره توسط فدرال  رزرو شاهد رشد نسبی بیت کوین و بازار کریپتو بودیم. قیمت بیت کوین با رشدی 2 درصدی در 24 ساعت اخیر در محدوده 21900 دلاری معامله می‌شود. روند کنونی و نشانه هایی در نمودار این ارز باعث شده تا یکی از تحلیلگران خبر از روند تثبیتی بیت کوین برای ماه های آینده دهد.

با این حال هنوز در بازه زمانی هفتگی ریزشی 25 درصدی را تجربه کرده است. بر اساس داده های موجود، رکت کاپیتال، یکی از تحلیلگران بازار معتقد است در قیمت های کنونی و برای چندین ماه شاهد روند تثبیتی بیت کوین خواهیم بود. وی در یک پست توییتری گفت:

«اگر بیت کوین میانگین متحرک 200هفته ای (خط نارنجی رنگ) خود را به عنوان حمایت حفظ کند و میانگین متحرک نمایی 200 هفته ای (خط سیاه) به عنوان مقاومت ایفای نقش کند، بیت کوین در این ناحیه وارد فاز انباشت خواهد شد و همانند سال 2018 ممکن است چندین ماهی شاهد روند تثبیتی بیت کوین باشیم.»

- Advertisement -
نمودار بیت کوین

علاوه بر آن، رکت کاپیتال یک تئوری دیگر نیز دارد و از نظرش کف قیمتی بیت کوین در سه ماه اخر سال 2022 ایجاد می‌شود. از نظر وی همبستگی بیت کوین با چرخه هاوینگ بعدی منجر به این اتفاق خواهد شد. وی در ادامه افزود:

«در سال 2015، کف قیمتی بیت کوین 547 روز پیش از هاوینگ بعدی تشکیل شد. اگر قرار باشد دوباره چنین اتفاقی تکرار شود، با توجه به آنکه هاوینگ بعدی در آوریل 2024 است، کف قیمتی بیت کوین در اواخر سال جاری تشکیل خواهد شد.»

مطلب مفید: آموزش کار با صرافی کوکوین قسمت اول؛ ثبت نام، احراز هویت و فعال کردن

شاخص های درون زنجیره ای بیت کوین

بر اساس داده ها، این هفته شاهد بیشترین میزان زیان تحقق یافته در بازار بودیم تا تریدرها روزهای بدی را سپری کنند. پلتفرم تحلیلی سانتیمنت در اخرین گزارش خود در این باره گفت:

«جای تعجبی ندارد که تراکنش های بیت کوین در حین امواج زیان های تحقق یافته شکل گرفته است. تنها در این یک هفته شاهد بیشترین میزان زیان تحقق یافته از سال 2009 تاکنون بودیم.»

سود و زیان تحقق یافته

علاوه بر آن، بیت کوین های در گردش به بیشترین حد خود در 4.5 سال اخیر رسیده است. بر اساس داده های سانتیمنت، تریدرها در حال واکنش نشان دادن به سقوط اخیر قیمت ها هستند. از ابتدای این هفته حدود 497 هزار بیت کوین منتقل شده است که از دسامبر 2017 تاکنون چنین رقمی بی سابقه بوده است.

اکنون باید دید که آیا همانند نظر رکت کاپیتال، شاهد روند تثبیتی بیت کوین برای چندین ماه آینده خواهیم بود، یا اقتصاد کلان، اقدامات فدرال رزرو و سرمایه گذاران برنامه های دیگری برای بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان دارند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان