الگوی تکنیکالی صعودی در نمودار قیمت سولانا؛ آیا باید انتظار صعود داشته باشیم؟

خانهتحلیل ارز دیجیتالالگوی تکنیکالی صعودی...

آنچه می‌خوانید...

هم‌زمان با روند نزولی بازار ارز دیجیتال، قیمت سولانا در هفته گذشته شاهد اصلاح قابل توجهی بود. در واقع، این اصلاح پولبکی به مقاومت شکسته شده اخیر بود که به عنوان یک خط روند نزولی طولانی مدت (یازده ماه) عمل می‌کرد. علاوه بر این، پایداری قیمت در بالای خط روند نشان می‌دهد که خریداران از سطح تازه بازیابی شده دفاع می‌کنند و می‌توانند از آن به عنوان پله‌ای برای صعود به سطوح بالاتر استفاده کنند.

به نقل از کوین گیپ، در انتهای فاز اصلاحی اخیر، سولانا یک الگوی کف سه‌قلو را نشان می‌دهد. در تئوری، این الگو خود منعکس‌کننده انباشت قوی از سوی خریداران است که احتمال تغییر روند و افزایش قیمت را تقویت می‌کند.

- Advertisement -
شکل‌گیری الگوی کف سه‌قلو در نمودار قیمت سولانا؛ آیا باید انتظار صعود داشته باشیم؟

در زمان انتشار این مقاله، قیمت سولانا با افزایش 2.35 درصدی روزانه روی 21.6 دلار معامله می‌شود. در صورت تداوم فشار خرید، قیمت باید 5.5 درصد افزایش یابد و به مقاومت 23 دلار برسد. شکست احتمالی این مقاومت فشار خرید را تسریع می‌کند و قیمت را 16.6 درصد افزایش می‌دهد تا به بالاترین سطح دو ماه اخیر یعنی 26.68 دلار برسد.

در مقابل، اگر قیمت به روند رنج خود ادامه دهد، سقوط به زیر خط روند پایینی، سناریوی صعودی را باطل می‌کند.

اندیکاتورهای تکنیکال

  • RSI: برخلاف روند رنج قیمت، شاخص RSI افزایش واضحی را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده افزایش فشار خرید در سطوح پایین‌تر است.
  • میانگین متحرک نمایی: EMA های روزانه (20، 50 و 100) که بین قیمت فعلی و مقاومت 23 دلاری انباشته شده‌اند، موانع متعددی را ایجاد می‌کنند که افزایش قیمت را تضعیف کنند.

سطوح قیمت سولانا در سطح روزانه

  • قیمت لحظه‌ای: 21.68 دلار
  • روند: صعودی
  • نوسانات: زیاد
  • سطوح مقاومت: 23 دلار و 25.3 دلار
  • سطوح حمایت: 19.6 دلار و 15.9 دلار

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین گیپ است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان