استیبل کوین TUSD چیست ؟ بررسی توکن TrueUSD

خانهمعرفی پروژهاستیبل کوین TUSD...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

بازار ارز دیجیتال تحت سلطه بیت کوین است، اما استیبل کوین‌ها نیز در واقع برای حفظ سلامت بازار ارزهای دیجیتال مهم هستند. با تمام سروصدای پیرامون استیبل کوین‌های USDT و BUSD، نمی‌توان از این سوال سر باز زد که آیا توکن TrueUSD می‌تواند انتظارات را برآورده کند یا خیر. این ارز، اولین استیبل کوینی است که به طور کامل توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. اما TUSD چیست و چگونه کار می‌کند؟ با فکت کوینز همراه باشید تا به جواب دست یابیم.

- Advertisement -
spot_img

در چند سال اخیر، دنیای ارزهای دیجیتال رشد خارق العاده ای را تجربه کرده است. داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد کل ارزهای دیجیتال در جهان نزدیک به 10 هزار واحد است که ارزش بازار آن در مجموع حدود 1.3 تریلیون دلار است. تا سال 2023، متوسط حجم معاملات روزانه رمز ارزها 35 میلیارد دلار و میانگین حجم معاملات تمام استیبل کوین‌ها حدود 31.12 میلیارد دلار است که 92.36 درصد از کل حجم معاملات 24 ساعته ارزهای دیجیتال در اوایل مارس 2023 ثبت شده است.

- Advertisement -

پلتفرم تراست توکن (TrustToken) چیست؟

TrustToken پلتفرمی است که برای ایجاد توکن‌های دارای پشتوانه در فضای ارزهای دیجیتال طراحی شده است. وب سایت این شرکت جاه طلبی گروهی از کاربران را برای توکنیزه کردن دارایی‌هایی مانند نفت، فیلم‌ها، سهام، املاک اجاره‌ای، مشاغل کوچک و موارد دیگر را نشان می‌دهد.

TUSD چیست؟ بررسی توکن TrueUSD

TrustToken دارای یک تیم حرفه‌ای و شایسته است؛ با کارمندانی که از استنفورد و بِرکلی (UC Berkeley) فارغ التحصیل شده‌اند، یا سابقه حضور در PwC، Google و Palantir را دارند. تیم اصلی این شرکت شامل چهار هم بنیانگذار آن است: مدیرعامل دنی یا جای آن (Danny/Jai An)، مدیر ارشد فناوری رافائل کازمن (Rafael Cosman)، مدیر ارشد اجرایی استفن کید (Stephen Kade)، و استراتژیست محصول توری ریس (Tory Reiss).

TUSD چیست ؟

TUSD یک استیبل کوین کاملا قانونی است که با نسبت 1:1 به دلار آمریکا مرتبط می‌شود. این توکن در اوایل سال 2018 به بازار معرفی و بر روی پلتفرم TrustToken ساخته شد.

دارایی‌های دلاری TrueUSD در حساب‌های بانکی متعلق به شرکت‌های معتمد مختلف توزیع شده است. همه‌ی طرف‌های درگیر، توافق نامه‌ای را برای انجام حسابرسی ماهانه و انتشار دارایی‌های وثیقه امضا کرده‌اند. توکن TrueUSD از چندین حساب امانی برای کاهش ریسک طرف مقابل و مطمئن شدن در مورد محافظت قانونی از دارندگان توکن در برابر سرقت استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: بررسی دلایل دیپگ شدن استیبل کوین‌ها، چرا قیمت استیبل کوین ها ثابت نیست؟

TUSD چیست و چگونه کار می‌کند؟

TrueUSD یا TUSD یک توکن ERC-20 است که از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند تا نسخه توکن شده دلار آمریکا را صادر و بازخرید کند.

هنگامی که یک کاربر TUSD را از طریق پلتفرم TrustToken با دلار آمریکا خریداری می‌کند، قرارداد هوشمند پلتفرم به طور خودکار مقدار معادل TUSD را تولید و صادر می‌کند که بخشی از عرضه در گردش توکن می‌شود.

هنگامی که یک کاربر TUSD خود را از طریق TrustToken بازخرید می‌کند، یک قرارداد هوشمند به طور خودکار توکن‌های در حال بازخرید را می‌سوزاند یا آن‌ها را برای همیشه از عرضه در حال گردش TUSD حذف می‌کند. به طور همزمان، این پلتفرم به کاربر مبلغی به صورت دلار آمریکا را معادل مبلغ TUSD بازخرید شده اعتبار می‌دهد.

TrustToken برای تراکنش‌های TUSD کارمزد خرید یا بازخرید دریافت نمی‌کند. در عوض، این شرکت با جمع‌آوری سود دلارهای موجود در حساب‌های خود درآمد ایجاد می‌کند.

با استفاده از پلتفرم TrustToken، معامله گران از توانایی خود در خرید و فروش TUSD با نسبت 1:1 آگاه هستند. این مسئله یک فرصت طبیعی برای آربیتراژ در بازار ایجاد می‌کند و توکن را متصل و مرتبط با دلار آمریکا نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید: استیبل کوین USDC چیست؟ تفاوت آن با BUSD و USDT چیست؟

ویژگی های کلیدی TrueUSD (TUSD)

در ادامه برخی ویژگی‌های کلیدی TUSD را بررسی می‌کنیم:

به طور کامل توسط دلار آمریکا (USD) حمایت می‌شود

به ازای هر توکن TUSD، معادل آن دلار آمریکا به عنوان پشتوانه در بانک ذخیره شده است. شاید برای شما هم سوال شود که علت پذیرش بالای TUSD چیست ؟ در ادامه به پاسچ این سوال نزدیک‌تر خواهیم شد.

سطوح بالای پایداری

توکن TUSD توسط دلارهای امریکا که در حساب امانی شرکت نگهداری می‌شود پشتیبانی می‌شود. این دلارها به صورت وثیقه عمل می‌کنند و باعث می‌شود بازار ارزش ذاتی TUSD را برابر با قیمت دلار اصلی تشخیص دهد. صدور و سوزانده شدن هر توکن TrueUSD توسط قراردادهای هوشمند حسابرسی عمومی بررسی می‌‌شود. هدف این فرایند این است که مشکلی برای صدور یا سوزانده شدن آن وجود نداشته باشد.

قابلیت بازخرید

پلتفرم TrustToken هرگز مشتریان احراز هویت شده خود را از بازخرید قانونی منع نمی‌کند. اگر فرد یا سازمانی رویه‌های ضد پول‌شویی (AML) و فرایند احراز هویت را (KYC) را با موفقیت پشت سر بگذراد، می‌تواند TUSD را به دلار آمریکا بازخرید کند. در هر زمان، حداقل مبلغ TUSD برای برداشت 10 هزار دلار است.

مدیریت قابل اعتماد دارایی‌ها

سیستم توکن TrueUSD به گونه‌ای تنظیم شده است که به شما امکان می‌دهد به جای اینکه مجبور باشید از طریق شبکه TUSD پول را انتقال دهید، به صورت مستقیم با حساب‌های امانی شخص ثالث مبادله کنید.

بیشتر بخوانید: کنگره آمریکا پیش‌ نویس لایحه قانون‌ گذاری استیبل کوین‌ها را منتشر کرد

مطابقت با مقررات

پلتفرم TrustToken بقای طولانی مدت استیبل کوین TUSD را از طریق رعایت مقررات تضمین می‌کند. کلیه دارایی‌های حساب امانی تحت تأییدیه‌های منظم ماهانه قرار می‌گیرند که به طور آشکار و به صورت عمومی منتشر می‌شوند.

TUSD چیست؟ بررسی توکن TrueUSD

توکنومیک TUSD

در زمان نوشتن این مقاله، قیمت TUSD یک دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن نیز به طور تقریبی 1.2 میلیارد دلار است.

TUSD با ارزش بازار تقریباً 1 میلیارد دلاری و عرضه در گردش حدود 1.4 میلیارد واحدی در رتبه 41 وبسایت کوین مارکت کپ قرار دارد.

قیمت TUSD طوری طراحی شده است که تا حد امکان به دلار آمریکا نزدیک شود. اما نوسانات جزئی نیز دارد. دلارهای آمریکا که بنیاد TrueUSD نگهداری می‌کند بین چند بانک قابل اعتماد توزیع می‌شود. صادرکننده استیبل کوین نیز به این پول دسترسی ندارد. این اقدامی پیشگیرانه است که از هر نوع دستکاری قیمت جلوگیری می‌کند.

TUSD با اتریوم به عنوان توکن ERC20 و با شبکه BNB (شبکه هوشمند بایننس) به عنوان توکن BEP2 (معروف به TUSDB) سازگار است. هر دوی این توکن‌ها به طور مشابه عمل می‌کنند و نقدینگی بیشتری را در بازارهای رمز ارز به ارمغان می‌آورند.

جوانب مثبت TUSD چیست ؟

  • TUSD دارای مجوزهای ایالات متحده آمریکا به صورت کامل است.
  • شرکت حسابداری دارد.
  • امکان معامله TUSD در صرافی‌های مختلف وجود دارد زیرا این توکن دارای نقدینگی عالی است.
  • به عنوان یک توکن ERC20، امنیت TUSD توسط بلاک چین اتریوم تضمین شده است.
  • دارای حساب‌های بانکی است که دلارهای آمریکا را به عنوان پشتوانه توکن‌های TUSD در آن‌ها ذخیره کرده است.

معایب TUSD چیست ؟

  • کاربرانی که TUSD را از پلتفرم TrustToken خرید یا بازخرید می‌کنند، ملزم به تکمیل فرایندهای AML و KYC همراه با ارائه اسناد مربوطه هستند. این فرایندها ممکن است اعتماد برخی افراد را به پلتفرم تقویت کند. اما از سوی دیگر برای برخی خوشایند نباشد.
  • TUSD و سایر دارایی‌های دیجیتال ایجاد شده توسط TrustToken کاملا متمرکز هستند. TrustToken می‌تواند حساب کاربری کاربر را مسدود یا توکن‌های آن‌ها را مصادره کند. اگر آن‌ها احساس کنند که کاربر شرایط و ضوابط استفاده از این پلتفرم را نقض کرده است یا قوانین و مقرراتی را که کاربران TrustToken باید رعایت کنند، نادیده گرفته است، این اتفاق غریب الوقوع نخواهد بود.

آیا TUSD سرمایه گذاری خوبی است؟

از آنجایی که TUSD یک استیبل کوین است، به خودی خود ارزشی نخواهد داشت. با این حال، سرمایه‌گذاران می‌توانند از TUSD به عنوان پوششی محافظ در برابر نوسانات استفاده کنند. همچنین می‌توانند با استفاده از توکن TrueUSD در فعالیت‌های مختلفی در دنیای دارایی‌های دیجیتال مثل استیکینگ، کشت سود، استخراج TUSD در پلتفرم‌های DeFi در اتریوم، TRON یا شبکه BNB برای دریافت پاداش شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: استیبل کوین بی یو اس دی (BUSD) چیست؟

چطور TrueUSD  بخریم؟

قبل از خرید TUSD، مهم است که کیف پول ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. کیف پول سخت‌افزاری اغلب انتخاب امن‌تری در نظر گرفته می‌شود، اما ممکن است برای معامله‌گران فعال ارزهای دیجیتال ناخوشایند باشد. از سوی دیگر، کیف پول نرم افزاری برای معاملات معمولی در دسترس‌تر است. لطفا توجه داشته باشید که شما باید ارائه دهنده خدمات خود را با دقت انتخاب کنید. زیرا همه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات قابل اعتماد نیستند.

هنگامی که کیف پول خود را آماده کردید، به یک صرافی ارز دیجیتال (به عنوان مثال بایننس یا کوینکس) بروید تا TUSD را خریداری کنید. با وارد کردن نام، شناسه ایمیل و سایر اطلاعات شخصی خود، یک حساب کاربری در صرافی ایجاد کنید. هنگامی که ثبت نام شما با موفقیت انجام شد، می‌توانید TUSD را با استفاده از ارز فیات خریداری کرده یا سایر دارایی‌های دیجیتال را با آن مبادله کنید.

اگر قصد دارید ارز دیجیتال دیگری را با TUSD مبادله ‌کنید، این فرآیند بسیار ساده است. کافی است مقدار TUSD را که می‌خواهید به دست آورید و رمز ارزی را که می‌خواهید با آن مبادله کنید را انتخاب کنید.

اگر می خواهید TUSD را با استفاده از ارز فیات بخرید (به عنوان مثال، دلار آمریکا، یورو یا پوند)، می‌توانید این کار را با یکی از روش‌های زیر انجام دهید:

کارت اعتباری یا انتقال بانکی

استفاده از کارت اعتباری یا انتقال بانکی ساده‌ترین گزینه برای کاربران جدیدی است که مایل به خرید TUSD هستند.

معاملات P2P

شما می‌توانید TUSD را به صورت مستقیم از سایر کاربران در سرویس همتا به همتا موجود در صرافی خریداری کنید.

پرداخت شخص ثالث

می‌توانید صرافی را بررسی کنید تا گزینه‌های موجود برای کانال‌های پرداخت شخص ثالث مانند آدوکَش (Advcash)، فلاتروِیو (Flutterwave)، جی ای اُو پِی (GEO Pay)، اینینال (Ininal) و سیمپلِکس (Simplex) را بیابید.

سخن پایانی

به دلیل ریسک بسیار پایین مشکلات مربوط به نقدینگی، TUSD یک انتخاب سرمایه‌گذاری مطمئن‌ است. از توکن TrueUSD می‌توان در برنامه‌های دیفای (DeFi) یا استخرهای نقدینگی و وام‌دهی همتا به همتا استفاده کرد. از نظر تئوری، TrustToken می‌تواند به اندازه تقاضای کاربران TUSD صادر کند. آن‌ها مقادیر دقیق دلاری مورد نیاز برای پشتیبانی از توکن خود را در حساب‌های بانکی امن ذخیره کرده‌اند. همین مسئله این توکن را برای سرمایه گذاران در هر سطحی جذاب می‌کند.

استیبل کوین‌هایی مانند TUSD ارزششان بیش‌تر نمی‌شود. زیرا به دارایی‌های ثابت دنیای واقعی متصل هستند. با این حال، سرمایه گذاران همچنان می‌توانند در TUSD سرمایه گذاری کنند؛ به همان شکلی که در ارزهای خارجی سرمایه گذاری می‌کنند. به هر حال، TUSD توسط دلار آمریکا حمایت می‌شود. در حال حاضر دلار آمریکا ارز ذخیره جهان است و احتمالاً جایگاه اول خود را برای مدت زمانی غیر قابل پیش بینی در آینده نیز حفظ خواهد کرد. TUSD مطمئناً یک استیبل کوین است که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

در این مقاله به پاسخ سوالاتی نظیر TUSD چیست ، چطور می‌توان آن را تهیه کرد و توکنومیک آن به چه صورت است پرداختیم. در صورتی که هنوز سوالی ذهنتان را درگیر کرده، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

TUSD چیست؟

TUSD یک استیبل کوین کاملا قانونی است که با نسبت 1:1 به دلار آمریکا مرتبط می‌شود. این توکن در اوایل سال 2018 به بازار معرفی و بر روی پلتفرم TrustToken ساخته شد.

Trust Token چیست؟

TrustToken پلتفرمی است که برای ایجاد توکن‌های دارای پشتوانه در فضای ارزهای دیجیتال طراحی شده است. وب سایت این شرکت جاه طلبی گروهی از کاربران را برای توکنیزه کردن دارایی‌هایی مانند نفت، فیلم‌ها، سهام، املاک اجاره‌ای، مشاغل کوچک و موارد دیگر را نشان می‌دهد.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان