قیمت استیبل کوین USDD تنها چند ماه پس از راه اندازی به 0.98 دلار سقوط کرد

خانهاخبارقیمت استیبل کوین...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: استیبل کوین USDD شبکه ترون تنها چند ماه پس از راه اندازی دچار بی ثباتی شد و به 0.9807 دلار رسید تا اکنون با یکی از جدی ترین چالش‌های خود مواجه شود. در زمان نگارش این مطلب USDD تا حدی قیمت خود را بازگردانده است اما همچنان فاصله ای یک سنتی با 1 دلار امریکا دارد.

روز دوشنبه اصلا برای بازار کریپتو خوب نبود و پلتفرم سلسیوس نیز در میان سقوط قیمت ارزهای دیجیتال خبر از متوقف کردن برداشت های کاربران خود داد. این خبر که تنها یک ماه پس از سقوط اکوسیستم ترا منتشر شد، بر احساسات نزولی بازار افزود. از طرفی دیگر بی ثباتی USDD باعث شد تا احساس ترس میان سرمایه گذاران بازار کریپتو بیشتر شود.

- Advertisement -

با این حال، جاستین سان، مدیرعامل ترون توضیح داد که دائو ترون که وظیفه مدیریت استیبل کوین USDD را بر عهده دارد در حال خرید رمز ارز است و به محض پایدار شدن بازار شاهد افزایش پشتوانه این استیبل کوین خواهیم بود. پس از آن نیز نرخ بازگشت USDD به صورات روزانه به روز خواهد شد. در چند ساعت اخیر سان و دائو ترون اعلام کردند که 650 میلیون دلار استیبل کوین USDD خریداری کرده‌اند تا مجموع موجودی به 2.5 میلیارد دلار برسد.

توییت دائو ترون

در زمان راه اندازی این استیبل کوین، جاستین سان وعده داد که پشتوانه 10 میلیارد دلاری برای USDD فراهم کند. با این وجود و در حال حاضر، پشتوانه این استیبل کوین فاصله زیادی با میزان وعده داده شده دارد. باید به این نکته توجه داشت که بر اساس ادعای سان، پشتوانه USDD تنها لایه دفاعی در برابر بی ثباتی نیست و الگوریتم های مناسب به کار رفته شده در این استیبل کوین صرف نظر از نوسانات شدید بازار تضمینی برای ثبات این ارز خواهند بود.

مطلب مفید: سرنوشت ماینرهای اتریوم پس از اتریوم 2.0 چه خواهد شد؟

ثبات متزلزل USDD

در حالی قیمت استیبل کوین USDD به زیر یک دلار سقوط کرده است که بر اساس داده های صفحه رسمی این ارز، پشتوانه آن 277 % بیش از حد نیاز است. گفتنی است که پشتوانه USDD از ارزهایی مانند ترون، تتر، USDC و بیت کوین تشکیل شده است. سان درباره بیش از اندازه بودن پشتوانه گفت:

«ما می‌خواهیم USDD پشتوانه بیش از حد داشته باشد تا فعالان بازار در آینده نسبت به استفاده از آن خیالی آسوده داشته باشند.»

این صحبت های سان ممکن است برای کاربران و مشتریان ترا آشنا به نظر برسد. ترا نیز قبل از سقوط در حال جمع آوری پشتوانه 10 میلیارد دلاری برای استیبل کوین UST بود و علیرغم اطمینان بالای دو کوان، رهبر پروژه نسبت به آینده شاهد سقوط اکوسیستم ترا بودیم.

با این حال تحت رهبری سان، ترون در چند سال اخیر ثبات کرده است که می‌تواند با تمام پروژه های دیگر در حوزه کریپتو برابری کند و همانند آنها را در شبکه خود عرضه کند. با این حال سان و ترون باید از دو کوان درس مهمی بگیرند و پروژه وی را در شبکه خود شبیه سازی نکنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان