گرافیک بازی متاورسی هورایزن ورلدز با انتقادات گسترده کاربران مواجه شد

خانهاخبارگرافیک بازی متاورسی...

آنچه می‌خوانید...

شرکت متا بازی متاورسی خود با نام هورایزن ورلدز (Horizon Worlds) را روزهای گذشته در کشورهای اسپانیا و فرانسه راه اندازی کرد و با انتقادات بسیار زیادی در رابطه با گرافیک ضعیف و ابتدایی مواجه شد. این بازی که از طریق هدست های واقعیت مجازی اکولوس شرکت متا در دسترس است، به دلیل گرافیک خود که شبیه به بازی های ویدیویی دهه 90 و اوایل سال 2000 است، مورد تمسخر و انتقاد قرار گرفته است.

در یک اسکرین شات پخش شده از بازی، آواتار دیجیتالی مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در پس زمینه ای از برج ایفل مجازی و چیزی که به نظر می رسد ساگرادا فامیلیا در بارسلونا باشد، دیده می‌شود. گفتنی است که نسخه بتا هورایزن ورلدز در ماه دسامبر 2021 برای صاحبان هد ست های واقعیت مجازی اکولوس در آمریکا و کانادا و سپس برای تمامی افراد دارای 18 سال  و بالاتر راه اندازی شد. این بازی تا ماه فوریه 2022، تقریبا 300 هزار کاربر روزانه را به خود اختصاص داده بود.

- Advertisement -

واقعیت مجازی اکولوس PS5 نیست

در رابطه با انتقادات صورت گرفته به گرافیک ابتدایی هورایزن ورلدز، کارشناسی از رسانه هکر نیوز گفت باید به این نکته توجه داشت که هدست های واقعیت مجازی اکولوس تنها 400 دلار قیمت دارند و این خود یکی از دلایل اصلی برای چنین اتفاقی است. وی در ادامه افزود که پردازنده های گرافیکی هدست ها به قدرت پردازنده های یک PS5 نیستند و نمی‌توان انتظار گرافیک یکسانی را داشت.

در همین حین یک دانشجوی فوق لیسانس از دانشکده ارتباطات دانشگاه آننبرگ پنسیلوانیا گفت که گرافیک پایین هورایزن ورلدز مشکلاتی را که ممکن است برخی کاربران با بازی های با گرافیک بالا داشته باشند را به حداقل می‌رساند و شاید این بازی به صورت عمدی با گرافیک پایین طراحی شده باشد.

وی در ادامه نیز افزود که هورایزن ورلدز ممکن است محیط آزمایشی متا برای آن باشد که متوجه شود کاربران برای چه چیزی در دنیای مجازی پول خرج می‌کنند. گفتنی است که زاکربرگ به تازگی گفته بود که درک دنیای متاورس 10 تا 15 سال زمان خواهد برد.

مطلب مفید: معاملات مشتقات چیست؟ بررسی مفهوم Derivatives

علاوه بر انتقادات به گرافیک بازی، بسیاری از کاربران نیز به شکل آواتارها و عدم وجود پایین تنه در آنها انتقاد کردند. در پاسخ به این انتقادها، زاکربرگ گفت که حتی با وجود قدرت پایین پردازنده ها در هدست های اکولوس، به روزرسانی بزرگی در زمینه گرافیک بازی در راه است.

کسب درآمد سازندگان کلید اصلی است

زاکربرگ اوایل سال جاری در مصاحبه ای با استودیوهای Vidyuu بر اهمیت کسب درآمد سازندگان و مشارکت آنها در اقتصاد متاورس اشاره داشت. همانند اپل که بخشی از سود خود را از طریق فروش های اپ استور دریافت می‌کند، زاکربرگ امید دارد که متا بتواند از هر تراکنش صورت گرفته در متاورس خود مبلغی را دریافت کند. لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت های فعال در حوزه متاورس مانند روبلوکس در حال کسب درآمد از متاورس هستند.

روبلوکس که گرافیک آن نیز مانند بازی هورایزن ورلدز متا، ابتدایی در نظر گرفته می‌شود، تاکنون 50 میلیون کاربر را از طریق تجربه کاربری بسیار بالا و خوب خود جذب کرده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان