انتقاد جامعه از طرح حاکمیتی آربیتروم منجر به توقف آن شد؛ علت چه بود؟

خانهاخبارانتقاد جامعه از...

آنچه می‌خوانید...

آربیتروم، راهکار لایه 2 شبکه اتریوم به‌تازگی و در پی انتقاد شدید اعضای جامعه و هولدرهای توکن ARB نسبت به سیستم رأی‌گیری و اولین طرح حاکمیتی خود عقب‌نشینی کرد. روز گذشته بنیاد آربیتروم در یک پست توییتری اعلام کرد که اولین طرح حاکمیتی آربیتروم با نام AIP-1 احتمال فراوان تأیید نخواهد شد و علت آن را نیز بازخورد جامعه عنوان کرد.

توقف اولین طرح حاکمیتی آربیتروم

به نقل از کوین تلگراف، آربیتروم در پی واکنش اعضای جامعه قصد دارد طرح حاکمیتی خود را به بخش‌های کوچک‌تر و قابل‌بحث‌تر تبدیل کند. تیم این شبکه درباره چنین تصمیمی افزود که طرح AIP-1 بسیار بزرگ است و موضوعات زیادی را پوشش می‌دهد. به همین دلیل با پیروی از توصیه DAO این طرح به چندین بخش کوچک تبدیل خواهد شد. چنین حرکتی به اعضای جامعه اجازه می‌دهد تا با بررسی و گفتگو به هر بخش رأی دهند.

- Advertisement -

چرخش 180 درجه‌ای تیم آربیتروم در پی انتقادات اعضای جامعه در روزهای ابتدای هفته به تصویب تصمیماتی از سمت بنیاد این شبکه است که قبلاً اتخاذ شده بود. باید اشاره داشت که طرح حاکمیتی اشاره شده به بنیاد آربیتروم، یک شرکت متمرکز اجازه می‌داد تا کنترل 750 میلیون توکن ARB به ارزش 1 میلیارد دلار را در اختیار بگیرد. در واکنش به این طرح، برخی از حامیان دیفای مانند کریس بلک، اشاره داشتند که در رأی‌گیری حاکمیتی آربیتروم هیچ امر غیرمتمرکزی وجود ندارد و موضوع غیرمتمرکز بودن این شبکه تنها یک نمایش است.

توییت بلک

مطلب مفید: اعتیاد به معامله ارز دیجیتال یک مشکل مهم است، مراقب باشید!

بنیاد آربیتروم اشاره داشت که دریافت 750 میلیون توکن ARB را در یک طرح جدید و اختصاصی مورد رأی‌گیری قرار خواهد داد. این شرکت همچنین توضیح داد که به دنبال گزینه‌هایی است که مسئولیت‌پذیری بیشتری را برای خود ایجاد کند. برای مثال، این بنیاد در نظر دارد تا بر اساس یک رأی‌گیری حاکمیتی، یک دوره واگذاری 4 ساله را راه‌اندازی کند که در آن زمان از توکن‌های نگه‌داری شده توسط بنیاد آربیتروم نمی‌توان برای رأی‌گیری استفاده کرد.

علاوه بر موارد اشاره شده، آربیتروم قصد دارد طرحی برای تعیین بودجه نیز ارائه کند که در آن بنیاد شبکه گزارش‌های شفافی را ارائه خواهد کرد تا اعضای جامعه بدانند که سرمایه شبکه چگونه خرج می‌شود. این بنیاد اعلام کرد که برنامه کمک‌های ویژه مبهم است و فاقد مشارکت DAO است. این صندوق به صندوق توسعه اکوسیستم تغییر نام خواهد داد و محتوای لازم در مورد نحوه استفاده از وجوه به نفع اکوسیستم آربیتروم ارائه خواهد شد.

قابل‌توجه است که رأی‌گیری حاکمیتی جدید آربیتروم در همین هفته برگزار خواهد شد. در پی این اخبار و اتفاقات رخ داده، قیمت ARB، توکن بومی شبکه آربیتروم با ریزش سنگینی از ابتدای ماه آوریل همراه بوده و پس از سقوط 18 درصدی اکنون در محدوده 1.15 دلاری معامله می‌شود.

در همین حین باید اشاره داشت که علیرغم ریزش سنگین قیمت، نهنگ‌های آربیتروم به نظر قصدی برای فروش دارایی‌های خود ندارند. قیمت این ارز در روزهای اخیر سقوط سنگینی داشت، اما با این وجود هولدرهای بزرگ ARB همچنان تصمیمی برای فروش دارایی‌های خود ندارند. البته باید توجه داشت که این قضیه برای تمامی نهنگ‌ها صدق نمی‌کند و در ساعات گذشته تعداد بسیار کمی از نهنگ‌های آربیتروم به فروش دارایی‌های خود در پی سقوط قیمت روی آورده‌اند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان