به روزرسانی اضطراری شبکه لایتنینگ برای برطرف کردن باگی مهم در شبکه منتشر شد

خانهاخباربه روزرسانی اضطراری...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته به روزرسانی اضطراری برای تمامی اجرا کنندگان نودهای LND در شبکه لایتنینگ بیت کوین راه اندازی شد. به گزارش کوین تلگراف، دلیل راه اندازی این به روزرسانی باگ مهمی در شبکه بود که به نودها اجازه همگام شدن با زنجیره را نمی‌داد. گفتنی است که این دومین باگ مهم شبکه لایتنینگ در کمتر از یک ماه است.

باگ در شبکه لایتنینگ

به گفته لایتنینگ لبز، شرکت توسعه دهنده این شبکه، برخی از نودهای LND به دلیل مشکلی در کتابخانه تجزیه نودهای btcd همگام سازی خود را متوقف کردند. به روزرسانی اضطراری شبکه تقریبا سه ساعت پس از پیدا شدن مشکل راه اندازی شد و در بیانیه آن آمده است:

«این بک به روزرسانی اضطراری برای رفع باگ است. این باگ باعث می‌شود نودهای LND نتوانند تراکنش‌های مشخصی را که ورودی‌های زیادی دارند، تجزیه کنند.»

- Advertisement -

باید اشاره داشت که نودهای به روز نشده در برابر کانال‌های مخرب آسیب پذیر خواهند بود. این باگ تنها نودهای LND را تحت تاثیر قرار می‌داد و وضعیت فعلی زنجیره را منسوخ شده کرد. با این وجود باید اشاره داشت که تراکنش‌های پرداختی در شبکه لایتنینگ همچنان در دسترس بودند.

مطلب مفید: کف قیمت بیت کوین؛ تحلیل آنچین هفته چهل و چهارم

گفتنی است که این باگ توسط یک کاربر توییتری با نام بوراک فعال شد. وی در پیامی داخل یک تراکنش شبکه لایتنینگ نوشت تا زمانی که cln اجرا کنید خوشحال خواهید بود.

توییت بوراک درباره باگ شبکه لایتنینگ

باید اشاره داشت که وی مسئول فعال سازی باگی مشابه در شبکه در تاریخ 9 اکتبر نیز هست. در آن زمان وی یک تراکنش 998 از 999 امضایی ایجاد کردند که توسط نودهای btcd و LND مورد پذیرش قرار نگرفت و به واسطه آن بلاک و تمامی بلاک‌های پس از این تراکنش بازگشت خوردند. گفتنی است که در همان روز لایتنینگ لبز به سرعت پچ رفع مشکل را منتشر کرد.

توییت استادیکوس

آنتونی تاونز، هکر فعال در توییتر نیز ادعا کرد که دو هفته پیش آسیب پذیری را به توسعه دهندگان نودهای LND در شبکه لایتنینگ گوشزد کرده است. وی اشاره داشت که به نظر می‌رسد btcd سیاستی گزارش دهی برای اشکالات امنیتی ندارد، بنابراین مطمئن نیستم که آیا شخص دیگری که روی btcd کار می کند متوجه این آسیب پذیری شده است یا خیر.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان