روند نزولی بیت کوین به دهمین هفته متوالی نکشید؛ تحلیل تکنیکال BTC (16 خرداد 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالروند نزولی بیت...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: بیت کوین یک هفته دیگر را نیز در محدوده ای سپری کرد که تقریبا تمام ماه گذشته در آن قرار داشت. در یکی دو روز گذشته قیمت بیت کوین با کمی رشد همراه شد و مجدد بزرگ ترین ارز بازار توانست سطح 30000 دلاری را پس بگیرد. بنابر تحلیل تاریخ 16 خرداد، بیت کوین از اوایل ماه مه تاکنون در محدوده 30000 دلاری در نوسان بوده و سرمایه گذاران همواره با ترس و اضطراب منتظر تعیین جهت حرکتی این ارز توسط عوامل مختلفی مانند تورم و اقتصاد جهانی هستند. در همین حال، بزرگترین ارز دیجیتال بازار بالاخره روند نزولی 9 هفته اخیر خود را شکست و اجازه نداد کندل هفتگی‌اش برای دهمین هفته متوالی، به رنگ قرمز بسته شود.

جو دی پاسکوال، مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه بیت بول، اخیرا گفته است که بیت کوین تا زمان عبور از محدوده 31 و 32 هزار دلاری ضعیف خواهد ماند. با این حال در سطح 30 هزار دلاری شاهد افزایش خرید از سمت سرمایه گذاران هستیم که روند قیمتی را شناور نگه می‌دارد.

- Advertisement -

نگاهی کلی به بازار

اتریوم، دومین ارز بزرگ بازار پس از برخورد به سطح 1800 دلاری کمی با رشد همراه شد اما همچنان در زیر سطح مهم 2000 دلاری معامله می‌شود. دیگر آلت کوین های بزرگ بازار نیز در روزهای اخیر رشد بسیار کمی را تجربه کردند و در این میان چین لینک و کاردانو با 5 و 3 % افزایش قیمت عملکردهای بسیار خوبی را از خود به جای گذاشتند.

روز جمعه و در آخرین روز معاملاتی بازار سهام در هفته، شاخص های نزدک و S&P 500 با ریزش همراه شدند و به دلیل همبستگی میان این شاخص ها و رمز ارزها، دارایی های دیجیتال نیز مسیر بازار سهام را در پیش گرفتند. در پی اخبار مهمی که روز جمعه منتشر شد، مشاغل غیر حوزه کشاورزری آمریکا در ماه مه 390000 شغل افزایش داشته است که نشان دهنده فاصله زیاد اقتصاد آمریکا تا سقوط است. تحلیلگران نگران آن هستند که افزایش نرخ بهره باعث رکود اقتصادی در آمریکا شود.

استیبل کوین ها نیز هفته ای پر از قانون گذاری را به اتمام رساندند. از زمان سقوط استیبل کوین شبکه ترا، پروتکل هایی که قیمت یک دارایی دیجیتال را به ارزهای فیات یا کالاهای مصرفی یا یک فرمول ریاضی پیوند می‌زدند، همگی حالت دفاعی به خود گرفته‌اند. به نظر می‌رسد این کوین ها که در حقیقت باید ریسک کمتری نسبت به دیگر رمز ارزها مانند بیت کوین داشته باشند، باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

روز جمعه، مجلس ژاپن برای حمایت از سرمایه گذاران چارچوبی قانونی درمورد استیبل کوین ها را تصویب کرد و تبدیل به یکی از اولین کشورهایی شد که قوانین مخصوص این کوین ها را ایجاد می‌کند.

این قانون که تا چند ماه دیگر عملی خواهد شد، استیبل کوین ها را ارز دیجیتالی تعیین می‌کند که باید به ین یا یک ارز قانونی دیگر متصل شده باشند و همچنین بازگشت سرمایه هولدرها را تضمین می‌کند. با این حال در این قانون هیچ اشاره ای به استیبل کوین های الگوریتمی نشده است.

همچنین تنها بانک های مجوز دار، مامورهای انتقال پول و شرکت های مورد اعتماد اجازه صدور استیبل کوین ها را خواهند داشت و صرافی های ژاپنی این ارزها را لیست نخواهند کرد.

این لایحه در حالی تصویب شد که دو هفته قبل مقامات مالی کره جنوبی نیز از اقدامات خود در رابطه با استیبل کوین ها و صرافی های رمز ارزی خبر دادند. کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی قصد دارد برنامه هایی برای نظارت بر فعالیت های غیرقانونی در حوزه کریپتو ایجاد کند تا بدین ترتیب از حقوق سرمایه گذاران حفاظت کند.   

مطلب مفید: کامپیوتر کوانتومی؛ رابطه آن با دنیای رمزارزها چیست؟

در یک اتفاق خوب برای حوزه کریپتو اما، در روزهای اخیر ارزش سهام ETF موسسه ARK Innovation، متعلق به کتی وودز رشدی 15 درصدی را تجربه کرده است. با این حال احساسات تریدرهای کریپتو همچنان نزولی است چرا که شاخص ترس و طمع بیت کوین در محدوده ترس قرار دارد.

پاسکوال در این باره گفت که در روزهای آینده احتمالا شاهد حرکت قدرتمندی از بیت کوین خواهیم بود. با اینکه هنوز جهت این حرکت مشخص نیست اما شانس ریزش به سمت یک کف جدید محتمل تر از رالی صعودی است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین تاریخ 16 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز در روزهای گذشته حمایت 29350 دلاری را حفظ کرد و پس از تشکیل کف قیمتی در این محدوده با رشد همراه شد. در مسیر صعودی بیت کوین مقاومت های 29800 و 30000 دلاری خود را نیز پشت سر گذاشت.

علاوه بر آن، شاهد شکسته شدن خط روند نزولی در محدوده 29700 دلاری نیز بودیم. پس از آن جو صعودی قدرت گرفت و قیمت از سطح 30000 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته و همچنین سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی عبور کرد. قیمت اکنون در محدوده 31000 دلاری در حال تثبیت است و اولین مقاومت آن ناحیه 31180 دلاری و سطح 61.8 % فیبوناچی اصلاحی است.

نمودار بیت کوین

پس از آن مقاومت مهم بیت کوین سطح 31650 دلاری است که شکست آن منجر به یک رالی صعودی در قیمت و حرکت به سمت اهداف 32400 دلاری و سپس سطح مهم 33000 دلاری می‌شود.

سقوط قیمت بیت کوین

بنابر تحلیل بیت کوین تاریخ 16 خرداد، اگر قیمت در عبور از سطح 31180 دلاری ناموفق عمل کند، روندی اصلاحی در بیت کوین ایجاد خواهد شد. در این صورت اولین سطح حمایتی محدوده 30400 دلاری است و حمایت مهم بعدی 29950 دلار و میانگین 100 ساعته است. شکست این سطح رو به پایین منجر به افزایش فشار فروش و حرکت قیمت به سمت حمایت 29350 دلاری خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان