بهترین روز بیت کوین در یک ماه اخیر؛ تحلیل BTC (28 تیر 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالبهترین روز بیت...

آنچه می‌خوانید...

اوایل صبح روز گذشته، قیمت بیت کوین برای اولین بار در ماه به بالاترین سطح خود رسید و از محدوده 22500 دلاری عبور کرد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز در شبانه روز گذشته مقداری از سود خود را از دست داده اما همچنان با رشد 3.1 درصدی در محدوده 21800 دلاری در حال معامله است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد اواندا در این باره گفت که به نظر می‌رسد شاهد بهبود احساسات در بازار کریپتو هستیم و این در حالی است که با افزایش احتمالی 0.75 درصدی نرخ بهره در روزهای آینده احتمالا شاهد ثبات اندکی در اقتصاد کلان نیز باشیم. وی در ادامه افزود، اگر بیت کوین در دو هفته آینده سطح فعلی را حفظ کند، احتمال دارد شاهد پایان زمستان ارزهای دیجیتال باشیم.

- Advertisement -

روفوس راند، مدیرعامل شرکت گلوبال بلاک گفت که با رالی ها صعودی اخیر، وی تعهدهای بیشتری را از سمت سرمایه گذاران نسبت به بازار کریپتو می‌بیند. وی در ادامه افزود:

«در گلوبال بلاک ما شاهد آن هستیم که خریداران حرفه ای در حال انباشت سنگین بیت کوین و اتریوم در سطوح قیمتی فعلی هستند. این در حالی است که سقوط بازار بسیار سنگین بوده و اضطراب زیادی در بازار حاکم است. امیدواریم که فروشندگان تاکنون به کار خود پایان داده باشند و مردم ارزشمندی بیشتری از ارزهای دیجیتال را در سطوح فعلی ببینند.»

روز گذشته بیشتر آلت کوین ها عملکرد بسیار بهتری نسبت به بیت کوین از خود ثبت کردند و در این میان، متیک با رشد 18.4 درصدی همراه شد. گفتنی است که از زمان انتخاب شدن پالیگان به عنوان بخشی از برنامه Accelerator دیزنی، متیک با رشد 66 درصدی در یک هفته اخیر همراه بوده است. اتریوم نیز در این میان با جهش 9 درصدی به محدوده 469 دلاری رسید.

نمودار ورود سرمایه کریپتویی

گزارشی از کوین شیرز نشان می‌دهد که در این هفته و از تاریخ 15 جولای تاکنون برای سومین روز متوالی شاهد ورود سرمایه های کریپتویی به ارزش 12 میلیون دلار بودیم. با این حال بسیاری از این سرمایه ها متعلق به سرمایه گذارانی است که دارایی خود را روی سقوط بیشتر بیت کوین شرط بسته‌اند.

موقعیت های معاملات فروش بیت کوین، در روزهای گذشته شاهد ورود 15 میلیون دلار سرمایه بوده است. همچنین ورود سرمایه به این بخش به رکورد یک ماهه خود در 88 میلیون دلار رسیده است.

خروج سرمایه از معاملات خرید بیت کوین نیز در روزهای گذشته به 2.6 میلیون دلار رسیده است. محصولات سرمایه گذاری سنتی بیت کوین در روزهای اخیر شاهد خروج سرمایه به میزان 2.6 میلیون دلار بود و در همین مدت چنین محصولاتی برای اتریوم نیز با خروج 2.5 میلیون دلاری همراه بودند.

در گزارش کوین شیرز آمده است که دلیل این اتفاق انتظار سرمایه گذران جدید مبنی بر سقوط بیشتر قیمت ها است. در همین زمان سرمایه گذاران قدیمی تر از موقعیت های خرید خود خارج نشده و معتقد هستند که بیت کوین و بازار کریپتو به کف قیمتی خود رسیده‌اند.

در میان سرمایه ورودی، کشور آمریکا با 21 میلیون دلار بهترین عملکرد را داشته است. در همین حین کانادا با خروج 13 میلیون دلاری سرمایه از محصولات کریپتویی بدترین عملکرد را در میان کشورها ثبت کرده است.

مطلب مفید: صفر تا صد کسب درآمد از نود لایتنینگ (Lightning node)

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در محدوده 20500 دلاری حمایت شد و سپس با رالی صعودی همراه شد که منجر به شکست مقاومت 21500 دلاری شد. در مسیر صعودی خریداران قیمت را از سطح مقاومتی 22000 دلاری نیز عبور دادند. در نهایت اوج قیمتی در 22766 دلاری تشکیل شد و قیمت در بالای میانگین 100 ساعته نیزز قرار گرفت. لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مطلب شاهد اصلاح بیت کوین و حرکت به زیر 22500 دلار هستیم.

در مسیر نزولی، بیت کوین به زیر سطح 50% فیبوناچی اصلاحی رسید اما خریداران در محدوده 21500 دلاری و میانگین 100 ساعته فعالیت خود را بیشتر کردند. در نهایت قیمت بالای سطح 61.8 % فیبوناچی اصلاحی باقی ماند. علاوه بر آن خط روند صعودی مهمی در ناحیه 21800 دلاری در حال تشکیل است که در حال حاضر نقش حمایت را ایفا می‌کند.

نمودار 1 ساعته بیت کوین
نمودار 1 ساعته بیت کوین

در مسیر صعودی، اولین مقاومت بیت کوین سطح 22500 دلاری و پس از ناحیه 22750 دلاری خواهد بود. شکست و تثبیت قیمت بالای این سطح می‌تواند منجر به رالی صعودی به سمت اهداف بالاتر در کوتاه مدت شود. در صورت رخ دادن این سناریو، قیمت بیت کوین به سمت سطوح 23000 و 23500 دلار حرکت خواهد کرد.

سقوط قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 22500 دلار ناکام بماند، شاهد یک اصلاح تازه در این ارز خواهیم بود. در این صورت اولین سطح حمایتی محدوده 21800 دلاری خواهد بود و پس از آن نیز حمایت 21500 دلاری را خواهیم داشت. گفتنی است که شکست این سطح و میانگین 100 ساعته منجر به افزایش فشار فروش و حرکت به سمت 20500 دلار خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان