سقوط بیت کوین در آستانه جلسه فدرال رزرو؛ تحلیل BTC (4 مرداد 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالسقوط بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

در حالی که روز گذشته بازار وال استریت با عملکردی تقریبا خنثی همراه بود، قیمت بیت کوین به زیر 22000 دلار سقوط کرد و این سطح حمایتی را از دست داد. تحلیل بیت کوین و داده های تریدنیگ ویو نشان می‌دهد که پس از سقوط یک شبه قیمت از محدوده 23000 دلاری با روندی تثبیتی در این ارز همراه بوده‌ایم.

نمودار 1 ساعته بیت کوین
نمودار 1 ساعته بیت کوین

قیمت بیت کوین تا جلسه روز 27 جولای فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره به نظر می‌رسد عملکردی مشابه با بازار سهام را دنبال کند. در همین حین، تحلیلگران انتظار داشتند که شاهد چند روز نوسانات شدید قیمتی در بازار باشیم. علیرغم علاقه خریداران به بیت کوین در قیمت های فعلی اما ترس از تصمیمات فدرال رزرو باعث شده تا شاهد روند نزولی در این ارز باشیم. با این حال بر اساس داده ها ممکن است همه چیز تغییر کند.

- Advertisement -

عمر اشرف، سازنده ترید زلا، ابزار معاملاتی در بازارهای مالی پیش بینی کرد:

«هفته بزرگی در انتظار بازارهای مالی است. همزمان با آغاز جلسه فدرال رزرو در روز 26 جولای و اعلام نتیجه در تاریخ 27 جولای، بسیاری از نام های بزرگ نیز گزارش های درآمد خود را منتشر خواهند کرد. هفته بزرگ الزاما به معنای حرکات قیمتی گسترده در بازار نیست بلکه می‌تواند زمانی برای هضم اطلاعات و آماده شدن برای حرکت بعدی باشد.»

با انتظار تریدرها مبنی بر واکنش های قیمتی، قیمت بیت کوین در پی این اخبار با ریزش همراه شد و نتوانست میانگین های 200 هفته ای و 50 روزه و قیمت تحقق یافته خود را در 21850 دلار حفظ کند. گفتنی است که قیمت تحقق یافته منظور قیمتی است که به طور میانگین در آن آخرین بیت کوین منتقل شده است. این سطح تنها ک هفته پیش تبدیل به حمایت بیت کوین شده بود که روز گذشته دوباره به مقاومت تبدیل شد.

نمودار روزانه BTC
نمودار روزانه BTC

در مقایسه رفتار قیمت تحقق یافته در بازار نزولی امسال با سال های گذشته، روت، یکی از تحلیلگران بازار هشدار داد که گام بعدی می‌تواند یک شیرجه نزولی به زیر خط روند باشد.

توییت روت

در همین حین پلن بی، تحلیلگر مطرح و سازنده مدل انباشت به جریان چشم اندازی امیدوارانه تر را ارائه داد و گفت که سرعت بیت کوین در عبور از میانگین 200 هفته ای در این ماه می‌تواند نشان دهنده قدرتی باشد که در بازارهای نزولی قبلی وجود نداشت. وی در اداه افزود که معمولا زمان بیشتری طول می‌کشد تا بیت کوین پس از سقوط به زیر قیمت تحقق یافته بتواند به میانگین 200 هفته ای خود برسد. اما این اتفاق افتاد.

تحلیل گلسنود از قیمت تحقق یافته
تحلیل گلسنود از قیمت تحقق یافته

سرمایه گذاران خرد در حال انباشت کوین های سازمانی هستند

داده ها نشان می‌دهد که در چند ماه اخیر شاهد انتقال عرضه از سرمایه گذاران بزرگ به کوچک بوده‌ایم. بنابر آخرین تحقیقات موسسه آرکین ریسرچ، از تاریخ 12 مه تاکنون، سرمایه گذاران سازمانی حدود 236 هزار واحد بیت کوین را به فروش رسانده‌اند. گفتنی است که این تعداد تنها به فروش سرمایه گذاران سازمانی بازمی‌گردد و دخالتی در فعالیت های فروش و تسلیم شدن ها در بازار که اتفاقی معمول برای بازارهای نزولی است، ندارد.

فروش سرمایه گذاران سازمانی
فروش سرمایه گذاران سازمانی

در همین مدت، داده های گلسنود حاکی از آن است که کیف پول های با یک بیت کوین یا کمتر از آن به سرعت در حال انباشت بیشتر و افزایش موجودی های خود هستند.

مطلب مفید: با معروفترین و گرانترین NFT ها آشنا شوید

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که پس از شکست خریداران در عبور از سطح 24000 دلاری قیمت این ارز با ریزش تازه ای همراه شد و به زیر سطوح حمایتی 23500 و 23000 دلار سقوط کرد. در ادامه خرس ها قدرت بیشتری گرفتند و شاهد از دست رفتن حمایت 22500 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته نیز بودیم.

در نهایت قیمت به زیر 21500 و حتی 21000 دلار رسید و پس از تشکیل کف قیمتی در 20994 دلار خریداران به بازار بازگشتند و اکنون بیت کوین در حال تثبیت این ناحیه است.

در مسیر صعودی، قیمت بیت کوین با مقاومت 21650 دلاری مواجه است که در نزدیکی سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی قرار دارد. پس از آن نیز مقاومت 22000 دلاری و خط روند نزولی شکل گرفته در این محدوده را داریم. شکست این محدوده می‌تواند دوباره قیمت بیت کوین را به سمت مقاومت های بالاتر در 23000 و 23500 دلار هدایت کند.

نمودار 1 ساعته بیت کوین
نمودار 1 ساعته بیت کوین

سقوط بیشتر بیت کوین

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در آغاز موج بازگشتی و عبور از 21650 دلار  ناموفق عمل کند، روند نزولی ادامه خواهد یافت. در این صورت اولین سطح حمایتی 21000 دلار خواهد بود. پس از آن نیز سطح 20500 دلاری نقش حمایتی برای بیت کوین ایفا می‌کند. اگر این سطح از دست برود شاهد سقوط به سمت 20000 دلار و سطوح پایین تر در کوتاه مدت خواهیم بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان