تریدرها نگران بازگشت روند نزولی هستند؛ تحلیل بیت کوین (18 بهمن)

خانهتحلیل ارز دیجیتالتریدرها نگران بازگشت...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

درحالی‌که تحلیل بیت کوین برای روز گذشته با توجه به باز شدن بازار وال استریت و همچنین حرکات شخص دلار نشان از بازاری پویا داشت اما قیمت بیت کوین بدون حرکت خاصی به کار خود ادامه داد و با حفظ محدوده حمایتی خود در نزدیکی سطح 23000 دلاری معامله شد.

- Advertisement -
spot_img
نمودار یک ساعته بیت کوین

تقابل تقاطع مرگ با تقاطع طلایی در نمودار

به نقل از کوین تلگراف و بنا بر داده‌های تریدینگ ویو، قیمت بیت کوین روز گذشته بدون توجه به باز شدن بازار سهام آمریکا کار خود را در محدوده 22800 دلاری دنبال کرد. این در ابتدای هفته با نوسانات زیادی همراه شد که درنهایت منجر به ریزش و فاصله گرفتن از اوج شش‌ماهه آن شد. در همین راستا، بسیاری از فعالان بازار هفته را با نگرانی آغاز کردند که شاید بیت کوین قصد آزمایش مجدد سطح 20000 دلاری را دارد.

- Advertisement -

برای پلتفرم تحلیلی متریال اندیکاتور در حال حاضر دو شاخصه کلاسیک در نمودار بسیار حائز اهمیت است. در نمودار روزانه بیت کوین الگوی تقاطع طلایی شکل گرفته و در نمودار هفتگی شاهد شکل گرفتن الگوی تقاطع مرگ هستیم. این الگوها که از میانگین‌های متحرک 50 و 200 روزه تشکیل شده‌اند، معمولاً سناریوها و حرکات نزولی یا صعودی را به همراه دارند.

شهرت این الگوهای تکنیکالی به حدی است که ابزارهای معاملاتی خودکار ممکن است در صورت وقوع یک یا هر دو رویداد، در صورت لزوم خرید یا فروش کنند. این پلتفرم در ادامه اشاره داشت که الگوی تقاطع طلایی در نمودار روزانه می‌تواند باعث افزایش خرید شود اما الگوی در حال تشکیل نمودار هفتگی می‌تواند کمی بعدتر روند نزولی را در بازار ایجاد کند.

علاوه بر آن، متریال اندیکاتور به اظهارنظرهای جروم پاول، رئیس فدرال رزرو درباره سیاست مربوط به نرخ تورم که امروز صورت خواهد گرفت نیز اشاره داشت. این صحبت می‌تواند به‌آسانی باعث تحرک در بازارهای مالی و بیت کوین شود.

کیث آلن، هم‌بنیانگذار آیین پلتفرم تحلیلی درباره الگوهای شکل گرفته در نمودار بیت کوین توضیح داد که چنین چیزی یک پویایی در حال تکامل و جالب است. بیت کوین در بازه روزانه در حال حرکت به سمت تقاطع طلایی است و در کوتاه‌مدت این موضوع صعودی است و تریدرهای زیادی اقدام به خرید خواهند کرد. بااین‌حال، باید توجه داشت که در بازه بلندمدت و با توجه به الگوی شکل گرفته در نمودار هفتگی روند نزولی در پیش داریم.

مطلب مفید: استارگیت فایننس (Stargate Finance) چیست؟ آشنایی کامل با توکن STG

تحلیل متریال اندیکاتور

قدرت گرفتن شاخص دلار، خبری بد برای کریپتو

در رابطه با اقتصاد کلان، روز گذشته و با توجه به افزایش شاخص دلار، بازار سهام آمریکا و آسیا با ریزش همراه شدند. شاخص دلار در واکنش به محدوده حمایتی مهم خود با رشد همراه شد که در پی آن دارایی‌هایی ریسکی با اصلاح همراه شدند. این شاخص به محدوده 103 رسید که بالاترین سطح از 9 ژانویه تاکنون محسوب می‌شود. علاوه بر آن، حرکت صعودی شاخص دلار باعث شد تا تحلیلگران درباره سلامت رالی صعودی بیت کوین و آلت کوین‌ها ابراز نگرانی کنند.

یکی از تحلیلگران مطرح بازار دراین‌باره توضیح داد که به نظر شاخص دلار قصد دارد روند صعودی سالانه خود را پس بگیرد. این خبر برای بازار سهام و کریپتو بد است و نشان از پول بک یا حتی ادامه روند نزولی دارد. هفته جاری بسیار مهم است. بازگشت روند صعودی شاخص دلار منجر به سقوط بازار سهام خواهد شد و دوباره به روند نزولی بازخواهیم گشت.

شاخص دلار

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در روزهای گذشته به سمت حمایت مهم 22800 دلاری و میانگین 20 روزه در 22489 دلار بازگشته است. این ناحیه برای حفظ روند صعودی از اهمیت بالایی برخوردار است و خریداران باید در حفظ آن کوشا باشند.

نمودار بیت کوین

اگر قیمت به این ناحیه واکنش مثبت نشان دهد، خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای 24255 دلار و سپس به مقاومت 25000 دلاری برسانند. انتظار می‌رود که فروشندگان از این سطح دفاع کنند اما اگر شاهد شکست آن باشیم، می‌تواند سیگنالی برای اتمام روند نزولی باشد.

بنا بر تحلیل بیت کوین و از سویی دیگر، ادامه یافتن اصلاح و شکست میانگین 20 روزه نیز می‌تواند سقوط بیشتر قیمت را به همراه داشته باشد. این سطح اهمیت زیادی دارد و شکست آن، حرکت به سمت حمایت 21480 دلاری و میانگین 50 روزه در 19697 دلار را به همراه خواهد داشت.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان