بیت کوین قله ۱۷۰۰۰ دلاری را فتح کرد؛ قدم بعدی چیست؟ + تحلیل BTC (19 دی)

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین در حالی سطح مقاومتی 17000 دلاری از محدوده ثابت خود را شکست که تریدرها در هفته‌های آتی باید تمام توجه خود را معطوف به اتفاقات صرافی هوبی، DCG و سولانا کنند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت روز گذشته با رشد خود موفق شده به سطح 17177 دلاری برسد و اکنون باید دید که آیا خریداران در حفظ این سطح موفق خواهند بود یا خیر.

به نقل از کوین دسک، بیت کوین با شکست سطح 17000 دلاری در روز گذشته موفق شد پس از سه هفته، از محدوده ثابت 16256 دلار تا 17000 دلاری خارج شود. گفتنی است که قیمت روز جمعه نیز به‌صورت موقت و پس از اعلام داده‌های اقتصادی آمریکا موفق شده بود به این سطح برسد اما در حفظ آن موفق نبود. داده‌های اقتصادی آمریکا نشان داد که ممکن است فدرال رزرو به‌زودی سیاست سخت‌گیرانه خود را کنار بگذارد.

- Advertisement -

تحلیلگران بسیاری پس از این حرکت اشاره داشتند که نمودار بیت کون همچنان تمایل به ریزش دارد. با این حال، دیوید دونگ، تحلیلگر کوین بیس در گزارشی اشاره داشت که شکست موفقیت آمیز سطح 17100 دلاری بیت کوین، این ارز را در مسیر مقاومت 17800 دلاری قرار داده است.

بنا بر داده‌های شان فارل از پلتفرم فانداستارت، داده‌های بلاک چینی نشان می‌دهند که خریداران زیادی در محدوده قیمتی 16000 تا 17200 دلاری آماده ورود به بازار هستند. وی اشاره داشت که چنین موضوعی تصویری عالی از خریداران در قیمت‌های کنونی نشان می‌دهد و بیانگر آن است که یک کف قیمتی قدرتمند در حال تشکیل است. باید اشاره داشت که در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین با رشد 1.3 درصدی در محدوده 17300 دلاری قرار دارد.

در هفته پیش رو، تریدرهای بت کوین باید گزارش‌های اقتصادی در رابطه با نرخ تورم را زیر نظر بگیرند و به‌صورت تئوری تصمیم فدرال رزرو را نیز محاسبه کنند. در فضای کلی ارزهای دیجیتال نیز با توجه به شایعات و صحبت‌های پیش آمده درباره DCG و صرافی جنسیس، سرمایه‌گذاران وضعیت آن را از نزدیک رصد خواهند کرد.

یکی دیگر از موارد مهم و تاثیرگذار برای بازار و بیت کوین، احتمال روند بازگشتی قدرتمند سولانا است که پس از فاجعه FTX یکی از قربانیان بزرگ آن شد و بیشتر ارزش خود را در تنها چند روز از دست داد.

مطلب مفید: آموزش کامل خرید شماره مجازی تلگرام (Telegram)

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در محدوده حمایتی 16650 دلاری کفی را تشکیل داد و سپس با رشد همراه شد و از سطوح مقاومتی 16800 دلاری و 17000 دلاری نیز با قدرت عبور کرد. بیت کوین موفق شد خود را به بالای 17000 دلار و میانگین 100 ساعته برساند.

در ادامه قیمت از سطح مهم 17244 دلاری نیز عبور کرد اما در ادامه با اصلاح همراه شد و در حال حاضر همچنان بالای سطح حمایتی 17000 دلار معامله می‌شود. علاوه بر آن، قیمت بالای سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی قرار دارد.

قیمت با قرار گرفتن در بالای سطح 16800 دلار و میانگین 100 ساعته در یک روند صعودی قرار گرفته است. علاوه بر آن، خط روند صعودی در نمودار یک ساعته این ارز با محدوده حمایتی 16800 دلاری تشکیل شده تا کاهش قیمت و سقوط به زیر این سطح را محدود کند.

نمودار بیت کوین

در مسیر صعودی، اولین مقاومت بیت کوین 17250 دلار و سپس ناحیه 17500 دلاری خواهد بود. شکست این سطح رالی صعودی دیگری را در کوتاه‌مدت به همراه خواهد داشت و شاهد رسیدن بیت کوین به 18000 دلار و سپس 18500 دلار خواهیم بود.

سقوط قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 17250 دلار ناموفق عمل کند، اصلاح نزولی تازه‌ای آغاز خواهد شد. در این صورت اولین سطح حمایتی 17150 دلار خواهد بود. پس از آن، سطح 17000 دلار نقش حمایتی ایفا خواهد کرد که در نزدیکی سطح 50% فیبوناچی اصلاحی نیز قرار گرفته است. شکست این سطح روند نزولی تا محدوده 16800 دلاری و خط روند صعودی را به همراه خواهد داشت.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان