سقوط قیمت بیت کوین به پایین ترین حد 3 هفته اخیر؛ تحلیل BTC (22 بهمن 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالسقوط قیمت بیت...

آنچه می‌خوانید...

به دنبال واکنش بازار به توقف برنامه استیکینگ (سپرده‌گذاری) صرافی کراکن و جریمه 30 میلیون دلاری این صرافی توسط کمیسیون بورس آمریکا و همچنین نگرانی‌ها در رابطه با ممنوعیت گسترده‌تر این خدمات در این کشور، قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال روندی نزولی به خود گرفتند. بیت کوین در حال حاضر در محدوده 21679 دلاری معامله می‌شود که پایین‌ترین سطح در 3 هفته اخیر است. بر اساس تحلیل بیت کوین، در صورتی که حمایت 21480 دلاری از دست برود، احتمالا شاهد ریزش و فروش گسترده‌تری خواهیم بود.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

حمایت 22800 دلاری بیت کوین در تاریخ 9 فوریه (20 بهمن) شکسته شد و این ارز به نزدیکی حمایت مهم 21480 دلاری سقوط کرد. این مسئله که بیت کوین هنوز از این حمایت به سمت بالا جهش چشمگیری نداشته این احتمال را تقویت می‌کند که اصلاح قیمت ممکن است بیش از این باشد.

- Advertisement -
تحلیل بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

در صورت سقوط قیمت به زیر 21480 دلار، احتمالا فشار فروش شدت خواهد گرفت و قیمت بیت کوین را به سمت میانگین‌های متحرک خود کاهش خواهد داد. شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به محدوده منفی وارد شده که نشان می‌دهد فروشندگان در تلاشند تا حداقل در کوتاه‌مدت کنترل بازار را به دست خود بگیرند.

بیت کوین در 4 روز پیش موفق شد یک تقاطع طلایی را در نمودار خود ثبت کند؛ الگوی تکنیکالی که معمولا سیگنالی قدرتمند و صعودی محسوب می‌شود. با این حال، در صورتی که خریداران بخواهند هدف این الگو همچنان محتمل بماند، باید به خوبی از میانگین متحرک ساده 200 روزه در محدوده 19722 دلاری مراقبت کنند.

اما در صورتی که قیمت از محدوده 21480 دلاری و میانگین متحرک ساده 200 روزه برگردد، می‌توان نتیجه گرفت خریداران به دنبال تشکیل یک کف قیمتی و صعود به سمت بالاتر هستند. پس از آن می‌توان انتظار داشت قیمت به سمت 24255 دلار بازگردد. شایان ذکر است برای به پایان رسیدن روند نزولی، بیت کوین باید از مقاومت 25211 دلاری به سمت بالا عبور کند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان