تحلیل بیت کوین؛ آیا حمایت مهم ۲۵۰۰۰ دلاری از دست خواهد رفت؟

خانهتحلیل ارز دیجیتالتحلیل بیت کوین؛...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

در ابتدای هفته و با شکایت کمیسیون بورس آمریکا از صرافی‌های بایننس و کوین بیس، قیمت آلت کوین‌ها با اصلاح‌ سنگینی مواجه شدند و قیمت بیت کوین نیز در پی فشار فروش ایجاد شده موفق به بازگشت به کانال 26000 دلاری نشد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که نکته مثبت کوچک برای این ارز آن است که در میان آشفته‌بازار فعلی عملکرد نسبتاً خوبی را از آن شاهد بودیم. چرا که با حفظ حمایت 25250 دلاری، سرمایه‌گذاران زیادی به بازگشت بیت کوین امید پیدا کرده‌اند.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کوین تلگراف، در کنار شکایت کمیسیون بورس از صرافی‌های مطرح بازار، یکی دیگر از نگرانی‌های اصلی سرمایه‌گذاران این موضوع است که کمیسیون بورس در شکایت خود به 23 ارز دیجیتال برچسب اوراق بهادار زده است تا در مجموع 67 رمزارز موجود در بازار از سمت این نهاد اوراق بهادار خوانده شوند.

- Advertisement -

در رابطه با حفظ قیمت بیت کوین و سقوط نکردن آن به زیر حمایت مهم 25250 دلاری، به نظر می‌رسد که دلیل آن عدم ترس سرمایه‌گذاران سازمانی باشد که قصدی برای فروش دارایی‌های خود ندارند. با توجه به عملکرد خوب آن‌ها، دامیننس بیت کوین افزایش داشته و به اوج خود از ابتدای سال تاکنون رسیده است.

به نظر می‌رسد که عدم قطعیت در بازار، حداقل برای کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاران زیادی را خارج از بازار نگه دارد. در این زمان‌ها، معمولاً ارزهای دیجیتالی کهِ خارج از دید بوده‌اند هم‌زمان با بهبود احساسات بازار عملکرد مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارند.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز 10 ژوئن باری دیگر به سمت حمایت 25250 دلاری یورش برد تا شاهد افزایش فشار از سمت فروشندگان باشیم. باید اشاره داشت که آزمایش مجدد این سطح حمایتی در فاصله‌های زمانی کوتاه می‌تواند از قدرت آن بکاهد و احتمال شکست را افزایش دهد.

نمودار بیت کوین

میانگین‌های متحرک جهت نزولی گرفته‌اند و شاخص قدرت نسبی در ناحیه منفی قرارگرفته تا شاهد برتری فروشندگان در بازار باشیم. اگر محدوده حمایتی 25250 دلار تا 23986 دلاری از دست رود، فشار فروش در بازار افزایش خواهد یافت و در اولین مرحله شاهد سقوط بیت کوین تا سطح روانی و مهم 20000 دلاری خواهیم بود. انتظار می‌رود که خریداران در این ناحیه مانع از ریزش بیشتر قیمت شوند.

مطلب مفید: معاملات گرید (Greed Trading) چیست؟

اگر خریداران قصد ممانعت از این اتفاق را داشته باشند باید به سرعت قیمت را به بالای میانگین 20 روزه در 26721 دلار بازگردانند. چنین حرکتی بیانگر قدرت خرید و تقاضا در سطوح پایین خواهد بود. در این صورت بیت کوین به سمت میانگین 50 روزه در 27456 دلار و سپس خط روند مقاومتی الگوی کانال حرکت خواهد کرد. برای ادامه یافتن حرکت صعودی، این خط روند باید به سطح حمایتی تبدیل شود.

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که روند بازگشتی از محدوده حمایتی 25250 دلاری با فشار فروش در میانگین متحرک 20 روزه مواجه شده است. چنین حرکتی نشان‌دهنده آن است که فروشندگان به خریداران برای بازگرداندن قیمت هیچ فرصتی نمی‌دهند. باید اشاره داشت که برای تثبیت موقعیت و برتری خود، فروشندگان باید حمایت 25250 دلاری را فتح کنند.

نمودار  4 ساعته بیت کوین

از سوی دیگر، اگر قیمت بیت کوین با رشد همراه شود و از میانگین‌های 20 و 50 روزه عبور کند، حرکت صعودی ادامه خواهد داشت و بیت کوین در مرحله اول از حرکت مثبت و صعودی خود وارد کانال 27000 دلاری می‌شود. در ادامه باید شاهد حرکت به سمت مقاومت 27400 دلاری و تثبیت آن برای ادامه روند صعودی باشیم.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان