تحلیل بیت کوین؛ آیا اصلاح قیمت BTC به پایان رسیده است؟

خانهتحلیل ارز دیجیتالتحلیل بیت کوین؛...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

پس از فشار فروش گسترده در روزهای اخیر، قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در انتظار حمایت و رشد از طریق اخبار اقتصاد کلان هستند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در شبانه‌روز گذشته با حرکت مثبت خود موفق شده دوباره محدوده 26000 دلاری بازگردد. این در حالی است که عصر روز 13 ژوئن داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده اعلام می‌شود و فردای آن نیز شاهد تصمیم فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره خواهیم بود.

به نقل از کوین تلگراف، هر دو این رویدادها می‌توانند واکنش سنگین و حرکت بسیار سریع بیت کوین و دیگر دارایی‌های بازار را به همراه داشته باشند. در حالی که تحلیلگران انتظار یک حرکت سریع در واکنش به این اخبار را دارند، باید دید که آیا این حرکت ادامه‌دار خواهد بود یا پس از نوسان اولیه بیت کوین دوباره به سطح کنونی بازخواهد گشت.

- Advertisement -

قابل‌توجه است که علیرغم ضعیف شدن احساسات سرمایه‌گذاران به دلیل شکایت کمیسیون بورس آمریکا از صرافی‌های بایننس و کوین بیس، نهنگ‌های بیت کوین از این فرصت استفاده کرده‌اند تا دارایی‌های خود را افزایش دهند. داده‌های پلتفرم تحلیلی سنتیمنت نشان می‌دهد که نهنگ‌های بیت کوین از 9 آوریل تاکنون 57578 بیت کوین را به دارایی‌های خود اضافه کرده‌اند. لازم به ذکر است که در این فاصله زمانی، قیمت بیت کوین با اصلاح 10 درصدی همراه بوده است.

با این وجود نکات منفی نیز برای قیمت بیت کوین وجود دارد. این ارز همچنان همبستگی زیادی با بازار سهام دارد و اکثر بانک‌های آمریکا انتظار دارند که آمریکا در سال جاری با رکورد شدید مواجه شود. این موضوع اما باعث نشد تا بازار سهام به اوج سالانه خود نرسد. اتفاقی که علیرغم همبستگی بالا برای بیت کوین رخ نداد.

تحلیلگران زیادی معتقدند که سرکوب‌های کمیسیون بورس عامل اصلی فاصله افتادن میان بیت کوین و بازار سهام بوده است. از زمان شکایت این نهاد علیه صرافی‌ها، نزدیک به 90 میلیون دلار سرمایه از بازار خارج شده است.

مطلب مفید: استیکینگ توکن BRC-20 چیست و چطور از آن کسب درآمد کنیم؟

تحلیل بیت کوین

 تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که خریداران موفق شده‌اند در روزهای اخیر، قیمت این ارز را بالای حمایت مهم 25250 دلاری حفظ کنند. اتفاقی که بیانگر خرید سنگین در سطوح پایین است و حرکت به سمت کانال 26000 دلاری را به همراه داشت.

نمودار بیت کوین

در حالی که جهت نزولی میانگین‌های متحرک نشان از برتری فروشندگان دارد، RSI نشان از کاهش فشار فروش در بازار دارد. اکنون و با پس گرفتن کانال 26000 دلاری، خریداران تلاش خواهند کرد تا در حرکت بعدی، میانگین متحرک 20 روزه در 26654 دلاری را به حمایت تبدیل کنند. این حرکت صعودی می‌تواند مسیر را برای رالی صعودی تا خط مقاومتی الگوی کانال نزولی هموار کند.

بنا بر تحلیل بیت کوین و از سویی دیگر، اگر قیمت در واکنش به میانگین متحرک 20 روزه با اصلاح همراه شود به معنای آن خواهد بود که فروشندگان در حال حفظ فشار فروش هستند و قصدی برای تسلیم شدن ندارند. این اتفاق می‌تواند باعث سقوط دوباره بیت کوین به محدوده حمایتی 25250 دلاری و آزمایش مجدد این سطح شود.

گفتنی است که در صورت شکست سطح حمایتی، فشار فروش در بیت کوین افزایش خواهد یافت و توقف بعدی فروشندگان محدوده حمایتی الگوی کانال و پس از آن کف 20000 دلاری خواهد بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان