تحلیل بیت کوین؛ سرمایه‌گذاران در انتظار تعیین نرخ بهره آمریکا

خانهتحلیل ارز دیجیتالتحلیل بیت کوین؛...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار روز گذشته و پس از اعلام داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده به زیر 26000 دلار سقوط کرد. اکنون تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز در محدوده 25900 دلاری در نوسان است و منتظر اعلام نرخ بهره از سمت فدرال رزرو برای آغاز نوسانات خود است.

به نقل از کریپتونیوز، تریدرها و سرمایه‌گذاران همگی با اشتیاق کامل منتظر جلسه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره هستند. گفتنی است که رویدادهای مربوط به نرخ تورم و تعیین نرخ بهره معمولاً تأثیر بسزایی بر بازار و حرکت قیمت‌ها دارند. اکنون که تنها چند ساعت با اعلام نرخ بهره فاصله داریم، فعالان بازار تمرکز خود را روی جهت حرکتی بیت کوین پس از تعیین نرخ بهره گذاشته‌اند.

- Advertisement -

سرمایه‌گذاران BTC در انتظار تعیین نرخ بهره

روز گذشته و در پی اعلام شاخص قیمت مصرف‌کننده ماه مه، قیمت بیت کوین ابتدا و در واکنش به کاهش نرخ تورم آمریکا با رشد همراه شد و برای مدتی بالای سطح 26000 دلاری باقی ماند. در ادامه اما شاهد اصلاح آن و بازگشت و به کانال 25000 دلاری بودیم. گفتنی است که شاخص قیمت مصرف‌کننده با افزایش 4 درصدی همراه بود که از پیش‌بینی 4.1 درصدی بهتر اعلام شد و از 4.9% ماه آوریل نیز کمتر بود.

توییت

اقتصاد آمریکا و قیمت بیت کوین فعلاً در یک حالت نوسانی قرار دارند و برای تعیین جهت حرکت به انتشار داده‌های نرخ بهره نیاز دارند. باید اشاره داشت که از دید تحلیلگران، هرگونه توقفی در نرخ بهره یا رکود اقتصادی آمریکا می‌تواند تا حدی به نفع دارایی‌های رمزارزی از جمله بیت کوین باشد.

بسیاری از مردم بر این باور هستند که فدرال رزرو در ماه جاری نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و کارشناسان اقتصادی مختلفی نیز معتقدند که این توقف و عدم افزایش تا پایان سال 2023 ادامه‌دار خواهد بود. با توجه به آغاز کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از هفته‌های آتی، بانک مرکزی این کشور باید تمرکز خود را از کاهش تورم برداشته و به جای آن بر جلوگیری از رکود اقتصادی تمرکز کند.

مطلب مفید: سیستم بازی Playa3ull Games چیست؟

تحلیل قیمت بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر با مقاومت محدوده 26250 دلاری مواجه شده است و حمایت آن نیز در سطح 25500 دلاری قرار دارد. باید اشاره داشت که این دو سطح برای تعیین مسیر حرکتی بیت کوین پس از انتشار داده‌های مربوط به نرخ بهره اهمیت بسیار زیادی خواهند داشت.

نمودار بیت کوین

میانگین متحرک 50 روزه بیت کوین در محدوده 25800 دلاری نقش حمایتی برای بیت کوین ایفا کرده و باعث شد تا در شبانه‌روز گذشته قیمت به زیر این سطح سقوط نکند تا سرمایه‌گذاران برای بازپس‌گیری 26000 دلار امید داشته باشند. با این وجود، الگوی مثلث نزولی در نمودار بیت کوین پدیدار شده است که احتمال سقوط قیمت و حرکت به سمت حمایت 25250 دلاری را افزایش می‌دهد.

بنا بر تحلیل بیت کوین، اگر حمایت 25500 دلاری نتواند در برابر فشار فروش بازار دوام آورد، شاهد افزایش این فشار خواهیم بود و قیمت بیت کوین با یک حرکت سنگین ممکن است حتی وارد کانال 24000 دلاری شود. در صورتی که چنین سناریویی رخ دهد، حمایت‌های بیت کوین برای بازگشت احتمالی 24940 دلار، 24710 دلار و درنهایت کف 24385 دلاری خواهند بود.

گفتنی است که تعیین نرخ بهره و سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو می‌تواند باعث نوسانات گسترده‌ای در بازار شود. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران و تحلیلگران با دقت کامل این رویداد را دنبال خواهند کرد تا بتوانند برای معاملات آینده خود از آن و جهت‌گیری احتمالی بیت کوین بهره‌مند شوند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کریپتونیوز است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان