تحلیلگران در انتظار سقوط BTC به ۲۵۰۰۰ دلار؛ تحلیل بیت کوین (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲)

خانهتحلیل ارز دیجیتالتحلیلگران در انتظار...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته در محدوده 27000 دلاری قرار داشت و در حالی که سرمایه‌گذاران انتظار تثبیت در این ناحیه را داشتند، صبح روز 17 مه، قیمت با اصلاح همراه شد و اکنون زیر این سطح حمایتی معامله می‌شود. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت در حالی به سطح 26750 دلاری رسیده است که تریدرها انتظار حرکت به سمت کف جدید را داشته‌اند.

نمودار بیت کوین

نقدینگی کم نهنگ‌ها

به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین روز گذشته و در محدوده 27000 دلاری نوسانات زیادی داشت و در بازه زمانی کوتاه‌مدت ریسک از دست رفتن این حمایت افزایش داشته است. کریپتو تونی، یکی از تحلیلگران مطرح بازار درباره این حرکت اشاره داشت که سه موج صعودی باعث رسیدن قیمت به مقاومت شده است. در ادامه واکنش به ناحیه مقاومتی با اصلاح قیمت همراه بوده است.

- Advertisement -
تحلیل کریپتو تونی

وی افزود که احتمال دارد اصلاح قیمت بیت کوین تا ناحیه 26400 دلاری ادامه داشته باشد. این در حالی است که یکی دیگر از تحلیلگران بازار نیز چنین حرکتی را پیش‌بینی و از احتمال اصلاح قیمت خبر داده بود.

دن کریپتو، تحلیلگر مطرح بازار نیز اشاره داشت که صبح روز 17 مه بازار با فروش سنگین همراه شده است. وی اشاره داشت که در قراردادهای آتی صرافی بای بیت تمامی سفارش‌های فروش پر شده و از آن ناحیه قیمت اسپات بیت کوین با اصلاح همراه شده و معاملات خرید از بین رفته است. علیرغم این اتفاق، وی اشاره داشت که وضعیت بازار همچنان نامشخص است و جهت خاصی ندارد.

پلتفرم تحلیلی متریال اندیکاتور نیز با بررسی سفارش‌های خرید و فروش بایننس اشاره داشت که کمبود نقدینگی در بازار به وضوح مشخص است. بر اساس داده‌های آن، نهنگ‌ها تا حد زیادی فعالیت خود را کاهش داده‌اند. علیرغم این اتفاق، متریال اندیکاتور نیز اشاره داشت که در بازه بلندمدت همچنان وضعیت نامشخص است و قیمت بیت کوین جهت خاصی برای حرکت بعدی ندارد.

توییت متریال اندیکاتور

محدوده معاملاتی فعلی که به‌عنوان منطقه حمایتی و مقاومتی از سال 2021 به بعد تعیین شده است، هیچ سیگنالی مبنی بر از بین رفتن صادر نکرده و همچنان معتبر است. در همین راستا، یکی از تحلیلگران بازار اشاره داشت که از نظرش قیمت بیت کوین چند روز آینده را در محدوده 26500 تا 27200 دلاری سپری خواهد کرد.

در حالی که دیدگاه بلندمدت نسبت به بیت کوین صعودی است، گروه معاملاتی استاک مانی از احتمال سقوط قیمت در کوتاه‌مدت و رسیدن به سطح حمایتی 25000 دلاری خبر داده است. بر اساس داده‌های این گروه، نمودار بیت کوین در ماه آوریل، الگوی سر و شانه خود را تکمیل کرد و میانگین متحرک 25 هفته‌ای را نیز به‌عنوان سطح حمایتی ارائه داد. این خط حمایتی در ناحیه 23100 دلاری قرار داشت اما با رشد بیشتر قیمت اکنون خود را به محدوده 25000 دلاری رسانده است.

مطلب مفید: Google Bard چیست ؟ آشنایی با ربات هوش مصنوعی گوگل

تحلیل استاک مانی

این گروه معاملاتی، در یک پست توییتری دیگر نیز به مقایسه رفتار بیت کوین با بازار سهام آمریکا پرداخت. بر اساس این مقایسه، قیمت این ارز در حال تکرار الگویی کاملاً مشابه با بازار سهام است. باید اشاره داشت که این حرکت برای بازار سهام درنهایت به جهش و بازار صعودی ختم شد.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد، این ارز در روز چهارشنبه با اصلاح همراه شد و در حال حاضر با قیمت 26750 دلار معامله می‌شود. در حال حاضر، روند رو به رشد پذیرش سازمانی بیت کوین از سوی استارت آپ‌های رمزارزی حمایت خوبی را برای بزرگ‌ترین ارز بازار ایجاد کرده است.

نمودار دو ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت در یک کانال نزولی قرارگرفته است که سطح حمایتی آن در محدوده 26850 دلاری و قیمت فعلی قرار دارد. همچنین یک سطح حمایتی قوی در حدود قیمت 26750 دلار وجود دارد که در اثر الگوی کف دوقلو تشکیل شده است. این محدوده برای روند صعودی بیت کوین تا زمانی که بالاتر از 26750 دلار در کانال باقی بماند، بسیار حائز اهمیت است.

نمودار بیت کوین

دو اندیکاتور RSI و MACD اکنون در ناحیه خنثی هستند. قیمت بیت کوین بالاتر و پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه با نوسانات زیادی همراه بوده که بیانگر احساسات ضد و نقض سرمایه‌گذاران است. امروز محدوده 26750 دلار سطحی بسیار مهمی است.

بنا بر تحلیل بیت کوین، حفظ قیمت بالاتر از این سطح نشان می‌دهد که خریداران به دنبال پس گرفتن سطوح 27250 و 27650 دلاری هستند. باید اشاره داشت که شکست حمایت 26750 دلاری، در کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین را به سطح 26200 دلاری و پایین‌تر خواهد رساند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کریپتونیوز است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان