ورود بیشترین میزان سرمایه به صرافی بایننس از سال ۲۰۱۸؛ تحلیل بیت کوین (۲۸ آبان ۱۴۰۱)

خانهتحلیل ارز دیجیتالورود بیشترین میزان...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین همچنان در ناحیه زیر 17000 دلاری قرار گرفته و به تازگی داده‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد صرافی بایننس شاهد ورود 130 هزار بیت کوین به پلتفرم خود بوده است. به نقل از newsbtc و بنابر تحلیل بیت کوین این اتفاق می‌تواند سیگنال نزولی باشد و فشار فروش بر این دارایی را افزایش دهد.

بر اساس گزارشی که یکی از تحلیلگران کریپتتوکوانت منتشر کرده است، روز گذشته بایننس شاهد ورود سنگین بیت کوین به پلتفرم خود بوده است. برای بررسی چنین داده‌هایی باید از اندیکاتور ذخیره صرافی استفاده کرد که نشان دهنده میزان کوینی است که داخل کیف پول صرافی متمرکز قرار گرفته است.

- Advertisement -

زمانی که ارزش این شاخص کاهش یابد به معنای برداشت کوین از صرافی‌ها است. چنین روندی می‌تواند سیگنالی صعودی باشد و نشان از انباشت داشته باشد. از سویی دیگر، صعودی شدن این اندیکاتور به معنای ورود بیت کوین به صرافی‌ها مانند حال حاضر است. از آنجایی که دلیل این اتفاق می‌تواند فروش از سمت سرمایه گذاران باشد، چنین حرکتی نزولی تلقی می‌شود و می‌تواند باعث کاهش ارز دارایی شود.

موجودی بیت کوین بایننس
موجودی بیت کوین بایننس

همانطور که در تصویر مشخص است اوایل ماه شاهد سقوط و کاهش این شاخص بوده‌ایم. به نظر می‌رسد دلیل چنین اتفاقی اتفاقات صرافی FTX باشد که به واسطه آن، سرمایه گذاران دارایی‌های خود را از صرافی‌ها خارج کرده‌اند. با این وجود در روزهای اخیر، ذخایر بیت کوین صرافی بایننس باری دیگر روندی صعودی گرفته که می‌تواند به معنای فروش از سمت سرمایه گذاران باشد.

هنوز مشخص نیست که دلیل این ورود سنگین سرمایه به صرافی چه بوده و حتی ممکن است این اتفاق به واسطه انتقالات درونی صرافی رخ داده باشد و تحلیلگران به اشتباه آن را ورود بیت کوین به پلتفرم تعبیر کرده باشند.

مطلب مفید: آموزش معاملات آپشن بیت کوین (Option)؛ خرید ارز دیجیتال با قیمت کمتر!

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت همچنان موفق به شکست سطح مهم 17622 دلاری نشده است و چنین چیزی برای این ارز بسیار نشانه منفی است. پس از یک دوره نوسانات سنگین قیمتی، بیت کوین اکنون در محدوده ثابت میان 16229 تا 17190 دلاری در نوسان است.

نمودار روزانه BTC
نمودار روزانه بیت کوین

میانگین متحرک 20 روزه در 17980 دلار جهتی رو به پایین گرفته و RSI قیمت نیز در محدوده نزولی قرار دارد که نشان از کنترل فروشندگان بر بازار دارد. اگر قیمت در جهت نزولی حرکت و سطح 16229 را بشکند شاهد حرکت بیت کوین به سمت کف قیمتی 15588 دلاری خواهیم بود. همچنین افزایش فشار فروش و از دست رفتن این حمایت نیز می‌تواند سقوط تا 12000 دلار را به همراه داشته باشد.

بنابر تحلیل بیت کوین و از سویی دیگر، واکنش مثبت به این سطح حمایتی می‌تواند نشان دهنده تقاضا در سطوح پایین باشد. اتفاقی که می‌تواند منجر به رالی صعودی به سمت مقاومت 17622 دلاری و سپس میانگین 20 روزه شود. باید اشاره داشت که شکست این مقاومت می‌تواند یک حرکت صعودی تازه را برای بیت کوین به همراه داشته باشد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان