بیت کوین از شوک اخبار بایننس خارج شد ؛ تحلیل BTC (۹ فروردین ۱۴۰۲)

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته و پس از اخبار مربوط به شکایت CFTC از صرافی بایننس و مدیرعامل آن با ریزش 3.6 درصدی همراه شد و تا سطح 26500 دلار نیز رسید. گفتنی است که در حال حاضر این صراف تحت بررسی و تحقیق از سوی سرویس درآمد داخلی، کمیسیون بورس، دادستان‌های فدرال و CFTC قرارگرفته است. علیرغم این اتفاقات، تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز از شوک وارد شده به بازار توسط اخبار بایننس خارج شده و دوباره سطوح قبلی خود را پس گرفته است.

به گزارش کوین تلگراف، اصلاح قیمت بیت کوین ممکن است به دلیل فروش موفق دارایی‌های بانک سیلیکون ولی به بانک فرست سیتزن با تخفیف 16.5 میلیارد دلاری محدود شده باشد. در اتفاقی دیگر، قیمت نفت نیز روز گذشته و پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه باعث افزایش تنش‌ها در اروپا شد با رشد 5 درصدی همراه شد. بر اساس گزارش‌های مختلف، روسیه قصد دارد پایگاه‌های سلاح هسته‌ای خود را در نزدیکی بلاروس مستقر کند. این اقدام به‌عنوان هشداری برای کشورهای حامی اوکراین طراحی شده است.

- Advertisement -

در کنار موارد اشاره شده، تصمیم روز گذشته قاضی دادگاه در ارتباط با توقف فروش وویجر دیجیتال به بایننس آمریکا نیز از دیگر موارد تاثیرگذار بر بازار و قیمت بیت کوین و دیگر آلت کوین‌ها بود. باید اشاره داشت که با وجود رخداد تمامی این اتفاق‌ها، بیت کوین و بازار کریپتو موفق شدند عملکرد مثبت و رو به رشدی از خود نشان دهند.

داده‌های مشتقه بیت کوین

قراردادهای آتی بیت کوین میان نهنگ‌ها و معامله گران آربیتراژ از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. این معاملات تفاوت قیمتی با قیمت اسپات بیت کوین دارند و نشان می‌دهند که فروشندگان معمولاً برای به تأخیر انداختن معاملات از پول بیشتری در بازار استفاده می‌کنند. درنتیجه، در یک بازار سالم، قراردادهای آتی باید در محدوده 5 تا 10- درصدی پریمیوم دوره‌ای معامله شوند. به این حالت بهره دیرکرد نیز گفته می‌شود که در بازار کریپتو امری معمولی است.

شاخص پریمیوم

باید اشاره داشت که بنا بر داده‌ها، اخبار بایننس تأثیری بر شاخص پریمیوم قراردادهای آتی بیت کوین نداشته و این در حالی است که از 11.2 میلیارد دلار قراردادهای باز بیت کوین 33% در اختیار بایننس است. شاخص دوم ماهه قراردادها در محدوده 3.5 درصدی است که از ناحیه خنثی 5 درصدی کمتر است. اگر شاهد فروش از روی ترس بودیم، این شاخص به‌سرعت به سمت صفر و یا اعداد منفی حرکت می‌کرد.

نبود تقاضا برای معاملات خرید اهرم دار الزاماً به معنای سقوط بیت کوین نیست. درنتیجه، تریدرها و تحلیلگران به منظور درک بهتر بازار و رفتار نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ باید بازار آپشن را نیز مورد بررسی قرار دهند.

بازار آپشن کمی خوش‌بینانه حرکت کرده است

شاخص دلتا اسکیو 25% نشانه‌ای است که توسط آن مشخص می‌شود نهنگ‌ها و سفارش گذارها در وضعیت صعودی یا نزولی قرار دارند. در بازار نزولی، سرمایه‌گذاران آپشن انتظار ریزش بیت کوین را دارند درنتیجه شاخص دلتا اسکیو به بالاتر از 8% حرکت می‌کند. در سوی دیگر و هنگام صعود، شاخص به سمت 8- حرکت می‌کند و بیانگر تقاضای کم برای معاملات فروش است.

مطلب مفید: صبر در سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال چه نقشی دارد؟

شاخص دلتا اسکیو

در حال حاضر این شاخص در محدوده 5- قرار دارد که بیانگر تخفیف بسیار کم در معاملات آپشن است و از سویی نشان می‌دهد که اخبار بایننس تاثیری بر قیمت و معاملات بیت کوین نداشته است. در اتفاقی مهم‌تر، تغییر نکردن این شاخص به معنای آن است که نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ همچنان در ساختار قبلی خود قرار دارند و تصمیمی برای تغییر بازار ندارند.

این حقیقت که داده‌های مشتقه بیت کویین تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند می‌تواند به آن دلیل باشد که بنا بر داده‌های تحلیلگران، صرافی بایننس با یک جریمه چند میلیون دلاری مواجه می‌شود و اتفاق سنگین‌تری برای آن رخ نخواهد داد. در حال حاضر بعید است که شاهد نوسانات سنگینی در بازار باشیم و نهنگ‌ها نیز به نظر تا سقوط بیشتر از 3.5 درصدی را در قیمت بیت کوین مشاهده نکنند، تغییری در روند خود نخواهند داد.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز با موفقیت حمایت 26500 دلاری را حفظ کرد و پس از آن با رشد خود توانست از مقاومت 26850 دلاری عبور کند. در ادامه شاهد بازپس‌گیری سطح 27000 دلاری نیز بودیم و بیت کوین از محدوده 50% فیبوناچی نیز عبور کرد تا دوباره به مقاومت 27500 دلاری برسد.

نمودار بیت کوین

در حال حاضر بیت کوین در سطح 27500 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته قرار دارد. علاوه بر آن، خط روند نزولی در نمودار یک ساعته و در سطح 27700 دلاری وجود دارد که برای رشد بیشتر بیت کوین باید از آن عبور کند. در مسیر صعودی اولین مقاومت، میانگین 100 ساعته و سپس خط روند نزولی اشاره شده است. خط روند نزولی در نزدیکی سطح 61.8% فیبوناچی است و این موضوع شکست آن را دشوارتر می‌کند.

در صورتی که بیت کوین بتواند از سطح اشاره شده عبور کند، مقاومت بعدی قیمت 28200 دلاری است و عبور از آن می‌تواند رالی صعودی در کوتاه‌مدت و حرکت به سمت 30000 دلار را به همراه داشته باشد.

سقوط قیمت

بنا بر تحلیل بیت کوین در صورتی که قیمت در عبور از 27700 دلار ناموفق عمل کند، اصلاح نزولی را در پیش خواهیم داشت. در این صورت اولین حمایت بیت کوین محدوده 27000 دلاری و پس از آن سطح 26650 دلاری را خواهیم داشت. شکست این ناحیه می‌تواند در کوتاه‌مدت فشار فروش را افزایش و منجر به سقوط قیمت تا 25500 دلار شود. سقوط به زیر این سطح، به معنای بازگشت فروشندگان به قدرت است و می‌تواند ریزش بیت کوین تا 20000 دلار را نیز به همراه داشته باشد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان