صرافی مرلین خسارت ۲ میلیون دلاری کاربران را جبران می‌کند

خانهاخبارصرافی مرلین خسارت...

آنچه می‌خوانید...

صرافی غیرمتمرکز مرلین، پلتفرم معاملاتی مبتنی بر zkSync و شرکت امنیتی سرتیک به‌تازگی اعلام کردند که خسارت 2 میلیون دلاری وارد شده به کاربران این صرافی را جبران می‌کنند. گفتنی است که این صرافی در روزهای گذشته با کلاه‌برداری راگ پول از سمت توسعه‌دهنده خود مواجه شد که در پی آن 2 میلیون دلار از سرمایه‌های کاربران به سرقت رفت.

جبران خسارت کاربران صرافی مرلین

به نقل از کوین دسک، راگ پول، نوعی کلاه‌برداری است که در آن شاهد ایجاد یک توکن، استخر نقدینگی و جفت معاملاتی برای آن توکن هستیم. پس از پر شدن استخر نقدینگی و بالا رفتن حجم معاملات، توسعه‌دهنده توکن دارایی داخل استخر نقدینگی را برداشته و پروژه را ترک می‌کند. اتفاقی که باعث سقوط گسترده ارزش توکن و از دست رفتن دارایی کاربران می‌شود.

- Advertisement -

شرکت سرتیک در رابطه با حادثه اخیر گفت که در حال انجام تحقیقات درباره کلاه‌برداری مربوط به صرافی مرلین است. این شرکت همچنین توضیح داد که به نظر چندین توسعه‌دهنده سرکش عامل اصلی از دست رفتن 2 میلیون دلار سرمایه بوده‌اند. سرتیک در توضیحات خود عنوان کرد که با باقی مانده اعضای مرلین همکاری می‌کند و برنامه‌ای را برای جبران خسارت کاربران راه‌اندازی می‌کند.

مطلب مفید: Brics‌ چیست؟ بررسی اهمیت کشورهای بریکس و ارز بریکس

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهند که توسعه‌دهندگان سرکش این صرافی در اروپا هستند. سرتیک در تلاش است تا در صورت شکست مذاکرات با همکاری مقامات قانونی اقدامات لازم را صورت دهد. گفتنی است که بر اساس داده‌ها، به توسعه‌دهندگان پیشنهاد شده تا 80% از مبلغ را بازگردانده و 20% را به‌عنوان پاداش یافتن باگ نگه‌دارند.

سرتیک همچنین اشاره داشت که با وجود آنکه اجازه و امتیازات مربوط به کلیدهای خصوصی خارج از دسترس بازبینی قراردادهای هوشمند است اما این پلتفرم و صرافی مرلین متعهد هستند تا به کاربران آسیب‌دیده کمک کنند. گفتنی است که صرافی روز گذشته و هنگام فروش عمومی توکن خود MAGE با این حادثه مواجه شد و بیش از 1.8 میلیون دلار سرمایه را از دست داد. این حمله در حالی رخ داده بود که فرایند بازبینی امنیتی صرافی را شرکت سرتیک انجام داده بود.

داده‌های بیشتر از حمله نشان می‌دهد که توسعه‌دهنده سرکش و تکمیل کننده راگ پول، کلیدهای خصوصی قراردادهای هوشمند مرلین را در اختیار داشته که به وی اجازه داده است تا از آن‌ها برای خالی کردن استخرهای نقدینگی استفاده کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان