تمپل دائو جدیدترین قربانی حملات هکری به دیفای؛ 2.34 میلیون دلار به سرقت رفت

خانهاخبارتمپل دائو جدیدترین...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته تمپل دائو (TempleDAO)، پروتکل غیرمتمرکز ییلد فارمینگ در فضای دیفای مورد حمله هکرها قرار گرفت و حدود 2.34 میلیون دلار از سرمایه های خود را از دست داد. این حمله هکری توسط کاربر توییتری با نام کاربری اسپریک اعلام شد. وی در یک پست اعلام کرد که تمپل دائو مورد حمله قرار گرفته و سپس تصویری را به اشتراک گذاشت که نشان دهنده نحوه انتقال سرمایه های مسروقه است.

در ادامه و در چندین پست توییتری، شرکت های امنیتی بلاک سک (Blocksec) و پک شیلد (Peckshield) نیز حمله به این پلتفرم را تایید کردند. بلاک سک در گزارشی مدعی شد که علت حمله به این پروتکل دسترسی ناکافی به کنترل قابلیت migrateStake بوده است.

- Advertisement -
توییت بلاک سک

شرکت پک شیلد نیز اشاره داشت که هکر از طریق صرافی غیرمتمرکز سیمپل سواپ تامین مالی شده و سپس 1831 اتریوم به ارزش تقریبی 2.34 میلیون دلار را به آدرس تازه ای منتقل کرده است.

استکس، یک برنامه غیرمتمرکز و قدرت گرفته از تمپل دائو در پستی اشاره داشت که روز گذشته حدود 321 154 توکن xLP از قرارداد استیکینگ xLP گرفته شده است. این توکن ها سپس با توکن های تمپل (TEMPLE) و فراکس (FRAX) معاوضه شده و در نهایت توکن های تمپل نیز تبدیل به فراکس شده است.

مطلب مفید: آموزش استیک اتم (Stake ATOM) در کیف پول اتمیک

استکس نیز در رابطه با حمله صورت گرفته توییت بلاک سک را تایید کرد و اشاره داشت که حمله توسط یک نفر صورت گرفته و دلیل آن نیز بررسی نشدن قابلیت onlyMigrator در پلتفرم بوده است. این برنامه به کاربران هشدار داد که تا زمان رفع مشکل و برطرف شدن اشکالات پلتفرم مراقب واریزی های خود باشند.

استکس در پست خود افزود:

«برنامه غیرمتمرکز غیرفعال شده تا از استفاده تصادفی جلوگیری کند. اکنون همه چیز تحت کنترل است و هکر نمی‌تواند آسیب بیشتری بزند. پلتفرم خسارت تمامی کاربران را جبران خواهد کرد.»

گفتنی است که تمپل دائو در حال همکاری با بایننس برای یافتن هکر است چرا که آدرس وی به حساب صرافی بایننس ارتباط دارد. استکس در این باره گفت:

«ما در حال همکاری با بایننس هستیم و در ابتدا پاداشی را نیز برای هکر در صورت بازگردانی مبالغ در نظر گرفته‌ایم. ما از طریق پلتفرم هتس فایننس، میزان پاداش را افزایش می‌دهیم و آماده‌ایم که با هکر در صورت تصمیم وی برای بازگردانی وجوه ارتباط ایمنی برقرار کنیم.»

باید توجه داشت که تا قبل از این حمله و بر اساس داده ها ارزش کل قفل شده در پلتفرم تمپل دائو حدود 57 میلیون دلار بود. بدین ترتیب حمله هکری و سرقت 2.34 میلیون دلار از سرمایه های آن بیانگر 4% از کل موجودی نگه داری شده توسط این پلتفرم است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان