چانگ پنگ ژائو: بایننس هیچ مشکلی در رابطه با نقدینگی ندارد

خانهاخبارچانگ پنگ ژائو:...

آنچه می‌خوانید...

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس به تازگی با دفاع از این پلتفرم گفته است که تمامی دارایی‌های کاربران در این صرافی به صورت یک به یک دارای پشتوانه است و بایننس با هیچ مشکل نقدینگی مواجه نیست. به نقل از کریپتوگلوب، ژائو در مصاحبه‌ای با آرون سورکین، میزبان Squawk Box در CNBC گفته که بایننس بدون مشکل نقدیینگی کار خود را پیش می‌برد و تمام برداشت کاربران دارای پشتوانه است.

حمایت همه جانبه ژائو از بایننس

مدیرعامل صرافی در ادامه افزود که مردم می‌توانند 100% دارایی‌های خود در بایننس ا برداشت کنند. چنین اقدامی هیچ مشکلی برای صرافی ایجاد نمی‌کند. حتی اگر تمام کاربران، تمام دارایی خود را برداشت کنند نیز صرافی بدون مشکل به کار خود ادامه خواهد داد.

- Advertisement -

ژائو در ادامه صحبت‌های خود اشاره داشت که مدل تجاری صرافی‌های رمز ارزی تفاوت زیادی با مدل‌های سنتی مانند بانک‌ها دارد که به ذخایر کسری وابسته هستند. بر اساس صحبت‌های وی، قانون گذاران و کارشناساسن معتقدند که صرافی نیز می‌تواند چنین ذخایری داشته باشد اما برای آن مناسب نیست:

«در صنعت کریپتو هیچ بانک مرکزی وجود ندارد که هنگام مشکل نقدینگی پول چاپ کند. در نتیجه صرافی باید پشتوانه یک به یک برای دارایی کاربران در نظر داشته باشد. کاری که ما در بایننس انجام می‌دهیم.»

اخیرا و در پی نگرانی‌های ایجاد شده مبنی بر اینکه دارایی کاربران و سرمایه پلتفرم به صورت جداگانه نگه داری نمی‌شوند، بایننس شاهد افزایش گسترده برداشت از پلتفرم بوده است. این برداشت‌ها در پی آن افزایش یافت که بسیاری از صرافی انتقاد کردند که چرا تنها بخشی از دارایی‌ها و بدهی‌هایش را در گواه اثبات ذخایر به اشتراک گذاشته است.

مطلب مفید: روش‌های یافتن شغل در متاورس و وب ۳.۰

در همین راستا داگلاس کارمایکل، استاد حسابداری کالج باروک و رئیس حسابرسی سابق شرکت Oversight گفت که اطلاعات منتشر شده نمی‌تواند پاسخگوی تمامی سوالات سرمایه‌گذاران درباره کفایت میزان وثیقه در این پلتفرم باشد. گفتنی است که جسی پاول، مدیرعامل کراکن نیز از این گزارش انتقاد کرد و گفت که دارایی‌های پلتفرم قابل تعویض، تراز آن منفی و تجمیع بر اساس طبقه است.

در طول مصاحبه، ژائو اشاره داشت که شرکتش در حال کار با حسابرس‌های مختلف برای افزاش شفافیت و همچنیین نمایان کردن میزان بده است. وی همچنین گفت که بایننس به هیچ فرد و شرکتی چیزی بدهکار نیست و وامی در شرکتی ندارد که به آن وابسته باشد. وی افزود:

«افرادی که از FTX ضربه دیدند اکنون نگران دیگر پلتفرم‌ها هستند. آنها در حال دفاع از FTX بودند و به همین دلیل در آن پول نگه داشته بودند. اما چون توسط یک مار گزیده شده‌اند، بدان معنا نیست که دیگر جانوران نیز آنها را نیش خواهند زد.»

ژائو اشاره داشت که بایننس یک سازمان بسیار ساده و خودکفا است که پول را نیز بسیار ساده مدیریت می‌کند. باید گفت که داده‌های Nansen حاکی از آن است که صرافی در کیف پول‌های خود 52 میلیارد دلار سرمایه نگه داری می‌کند که بیش از 50% آن تتر، بیت کوین و BUSD است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان