دلیل کاهش قیمت امروز در بازار ارزهای دیجیتال چه بود؟

خانهاخباردلیل کاهش قیمت...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

در چند روز اخیر، ماجرای دو صرافی بایننس و FTX در بازار ارزهای دیجیتال خبرساز شده و با ریزش شدید قیمت توکن  FTT، نگرانی تکرار فاجعه پروژه ترا را در جامعه رمزارزها برانگیخته که به کاهش قیمت امروز در بازار ارزهای دیجیتال منجر شده است.

- Advertisement -
spot_img

به گزارش کوین تلگراف، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس روز یکشنبه 6 نوامبر از فروش تمامی توکن‌های FTT صرافی FTX در کیف پول‌های بایننس خبر داد و آن را بخشی از استراتژی مدیریت ریسک خود برای جلوگیری از وقوع بحران لونا خواند.

- Advertisement -

گزارش‌های زیادی در رابطه با صرافی FTX و آلامدا ریسرچ (Alameda Research) وجود دارد و بسیاری معتقدند این شرکت‌ها با بحران نقدینگی و ورشکستگی مواجه شده‌اند. هر دو این شرکت‌ها، توسط سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried) یکی از معروف‌ترین افراد حال و حاضر صنعت رمزارزها مدیریت می‌شوند. بر اساس تعدادی از این گزارش‌ها، بخش قابل توجهی از ترازنامه شرکت آلامدا ریسرچ (3.66 میلیارد دلار) را توکن‌های FTT تشکیل می‌دهند و برخی از کارشناسان معتقدند منابع مالی این شرکت روی همان طرحی استوار است که شرکت سلسیوس را ورشکست کرد.

در ادامه این جنجال، روز گذشته چانگ پنگ ژائو در توییتی از خرید صرافی FTX توسط بایننس خبر داد؛ خبری که برای ساعاتی روند بازار را صعودی کرد. با این حال، این روند ادامه نیافت و قیمت ارزهای دیجیتال مختلف، به سقوط ادامه دادند. در حال حاضر، قیمت بیت کوین نسبت به 24 ساعت گذشته خود بیش از 7% کاهش یافته و در حوالی 18249 دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز با 11% ریزش، به 1305 دلار رسیده است.

در زمان نگارش این خبر، FTT به زیر 5 دلار سقوط کرده و سولانا نیز با سقوطی 20 درصدی در حوالی 21 دلار معامله می‌شود. در طرف دیگر اما بایننس کوین از اخبار منتشر شده پیرامون جنگ بین دو صرافی بایننس و FTX استفاده کرد و به 320 دلار افزایش یافت.

نگاهی به بازار ارزهای دیجیتال
نگاهی به بازار ارزهای دیجیتال

وحشت از شیوه‌های مدیریت بانکی در بازار رمزارزها

پروژه ترا شیوه مدیریتی بانکی را اتخاذ کرده بود و در نهایت، در ماه مه سقوط کرد و به بازار خرسی و رکورد 7 هفته متوالی نزولی برای بیت کوین منجر شد.

تحلیلگران شباهت‌هایی را بین شیوه مدیریتی کنونی صرافی FTX و همچنین کسری بودجه شدید آنها، مشابه با آنچه در اوایل سال جاری برای پروژه ترا اتفاق افتاده بود پیدا کرده‌اند و همین باعث ایجاد وحشت تکرار دوباره فجایع ماه‌های گذشته در جامعه رمزارزها شده است.

تهدید مداوم از سوی قانون‌گذاران

صنعت ارزهای دیجیتال و قانون‌گذاران مدت طولانی است که به دلیل تصورات نادرست مختلف و همچنین عدم اعتماد به استفاده از دارایی‌های دیجیتال، رابطه خوبی با هم ندارند.

بدون چارچوب کاری مشخصی برای قوانین رمزارزها، کشورها و ایالت‌های مختلف، سیاست‌های متناقضی را در رابطه با طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال و سیستم پرداختی آنها اتخاذ می‌کنند.

عدم وجود شفافیت در این زمینه بدون شک در رشد و نوآوری در این صنعت تاثیر می‌گذارد و بسیاری از تحلیلگران معتقدند پذیرش گسترده رمزارزها تا زمانی که در جهان مجموعه قوانین قابل درکی وضع شود، اتفاق نخواهد افتاد.

دارایی‌های پرریسک به میزان زیادی تحت تاثیر احساسات سرمایه‌گذاران هستند و این برای بیت کوین و اتریوم نیز برقرار است و تا به امروز، تهدید به وضع قوانین سخت‌گیرانه و یا ممنوعیت مطلق این بازار در کشورهای مختلف، تاثیر منفی بسیار زیادی بر قیمت‌ها گذاشته است.

پس از ماجرای اخیر صرافی FTX، قانون‌گذاران ممکن است روند نظارتی سخت‌گیرانه‌تری را شروع کنند. به عنوان مثال، مقامات کشور آلمان اعلام کردند در حال بررسی رویه تجاری صرافی کوین بیس هستند.

کلاهبرداری‌ها و طرح‌های پانزی به اعتماد سرمایه‌گذاران خدشه وارد کرد

کلاهبرداری‌ها، طرح‌های پانزی و نوسانات شدید بازار نقش مهمی در سقوط قیمت ارزهای دیجیتال در طول سال 2022 ایفا کرده‌اند. اخبار و رویدادهای بدی که نقدینگی بازار را به خطر می‌اندازد، به دلیل فقدان مقررات و بالغ نبودن صنعت رمزارزها در مقایسه با بازارهای سهام نسبتا کوچک، نتایج فاجعه‌باری را به دنبال دارد.

سقوط ترا و ورشکست‌شدن شرکت سلسیوس و همچنین، سوء استفاده از لوریج و دارایی کاربران توسط شرکت تری اروز کپیتال هر کدام در ماه‌های اخیر، مسئول ضربه‌های پی‌در‌پی به بازار بوده‌اند. در حال حاضر، بیت کوین بزرگترین دارایی از نظر ارزش بازار است و از نظر تاریخی، قیمت بیت کوین به هر سمتی برود، آلت کوین‌ها نیز آن را دنبال خواهند کرد.

در رابطه با پروژه ترا، زمانی که این پروژه سقوط کرد، قیمت بیت کوین به دلیل بحران‌های نقدینگی گسترده در رابطه با ترا و استیبل کوین الگوریتمی‌اش، به شدت فروریخت و بر احساسات سرمایه‌گذاران اثر گذاشت. همین رویه در زمان ورشکست شدن شرکت‌های وویجر، تری اروز کپیتال و سلسیوس نیز رخ داد.

چه انتظاری برای باقی سال 2022 و سال 2023 داریم؟

همانطور که بررسی کردیم، بخش زیادی از دلیل کاهش قیمت امروز ارزهای دیجیتال به بحران صرافی FTX و ترس سرمایه‌گذاران از تکرار ورشکستگی‌های دومینووار برمی‌گردد.

در این میان، اشتهای سرمایه‌گذاران برای ریسک هنوز پایین است و معامله‌گران، احتمالا منتظر نشانه‌هایی مبنی بر اوج‌گیری تورم آمریکا و شفاف‌تر شدن قوانین نظارتی هستند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان