صندوق بین‌ المللی پول (IMF): وضعیتی دشوار در انتظار جهان و بازار ارزهای دیجیتال است

خانهاخبارصندوق بین‌ المللی...

آنچه می‌خوانید...

با توجه به پیش بینی صندوق بین المللی پول (IMF) درباره رشد اقتصادی بسیار آهسته در سطح جهان، سرمایه گذاران باید انتظار نوسانات بیشتری را در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند. IMF روز گذشته چشم انداز خود در رابطه با اقتصاد جهان را در گزارشی با عنوان عدم قطعیت و ابهام بیشتر منتشر کرد تا به وضعیت نا به سامان تورم و همچنین رشد آهسته اقتصادی در سطح جهان اشاره کند.

در گزارش این نهاد به دفعات اشاره شده است که مشکلات اقتصادی زیادی در سطح جهان را پیش رو داریم و این که مسیر احتمالی اقتصاد به سمت نزول بیشتر خواهد بود. فاکتورهای کلان اقتصادی در چند وقت اخیر ارتباط نزدیکی با بازار نزولی کریپتو پیدا کرده و مایلز داچر، تحلیلگر مطرح حوزه کریپتو به دنبال کنندگان خود هشدار داده که انتظار نوسانات شدید در بازار را داشته باشند.

- Advertisement -
توییت داچر

وی گفت که گزارش های درآمد شرکت های گوگل، مایکروسافت، اپل و متا در کنار اعلام نرخ بهره توسط فدرال رزرو و داده های تولید ناخالص داخلی می‌تواند تاثیر زیادی در بازارهای مالی از جمله کریپتو داشته باشد.

همانطور که اشاره شد، یکی از نگرانی های اصلی سرمایه گذاران کریپتو اعلام نرخ بهره است. بلومبرگ روز گذشته در گزارشی گفت که انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را به میزان 0.75 درصد و همانند ماه قبل افزایش دهد تا شاهد رسیدن آن به 2.25 % به منظور مقابله با تورم افسار گسیخته در این کشور باشیم.

علاوه بر آن، کارشناسان بسیاری انتظار دارند که با اعلام داده های تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه دوم سال 2022، این کشور رسما وارد دوره رکود اقتصادی شود. گفتنی است که بر اساس تعریف Investopedia رکود اقتصادی زمانی رخ می‌دهد که رشد تولی ناخالص داخلی یک کشور به مدت دو فصل متوالی منفی باشد.

داستی بی سی، تحلیلگر و یوتیوبر مطرح به تازگی و در پستی توییتری گفت که اتفاقات اخیر و همچنین ترس سرمایه گذاران از رکود اقتصادی در آمریکا می‌تواند توضیحی برای سقوط بیت کوین به زیر محدوده 21000 دلاری باشد.

مطلب مفید: پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت (Long and Short) را بشناسید!

توییت داستی بی سی درباره IMF

حساب توییتری متریال اندیکاتور روز 25 جولای گفت که پس از اعلام نرخ بهره و تولید ناخالص داخلی هیچ تصمینی نیست که حمایت های تکنیکالی بیت کوین بتوانند دوام آورند. علاوه بر آن، به احتمال فراوان چند روزی را شاهد نوسانات شدید قیمتی در بازار کریپتو خواهیم بود.

الیزابت گیل نیز روز گذشته گفت که بازار بیت کوین و کریپتو پس از رفع دیدگاه عدم قطعیت در اقتصاد جهانی با بازگشت همراه خواهد شد اما نمی‌توان گفت که حل این موضوع چه مقدار به زمان نیاز دارد.  در حالی که دیدگاه اقتصادی پیش رو بسیار مبهم است، IMF گفته است که فشار فروش گسترده در بازار کریپتو به خاططر لیکوئید شدن ها، ورکشستگی ها و زیان های مالی شرکت های بزرگ این حوزه مانند سلسیوس، تری اروز کاپیتال و ویجر بوده که تاثیر کوچکی بر دیگر سیستم های مالی نیز داشته است.

IMF در گزارش خود نوشته است که دارایی های کریپتویی با فشار فروش دراماتیکی همراه شدند که منجر به زیان های گسترده در شرکت های سرمایه گذاری حوزه کریپتو و همچنین شکست استیبل کوین های الگوریتم دار شد. با این حال تاثیر این اتفاقات بر سیستم مالی کلی، تا به امروز بسیار کم بوده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان